zondag 20 augustus 2017

Reisplannen 2018 en 2019

Inmiddels ben ik alweer bijna 2 maanden terug uit Florida, en ik mis het alweer... Heimwee heeft alweer toegeslagen. Maar dat zal vast heel herkenbaar zijn.

Helaas kan ik voorlopig niet terug.
In de zomer wil ik niet meer (teveel regen en te benauwd) en komende winter gaat hem ook niet worden. Doordat ik zoveel ben afgevallen heb ik mijn hele garderobe moeten vernieuwen, de sportschool waar ik 1 september start is ook niet goedkoop, en heel eerlijk: heb maar een simpele kantoorbaan en alleen wonen is in verhouding erg duur. Dus het gaat gewoon even niet.
Dus moet ik het voorlopig even doen met de vele reisverslagen (waar ik volop van geniet!)


Is het erg dat ik niet naar Florida kan? Nee, uiteraard niet, er zijn ergere dingen. Maar ga het wel ontzettend missen. Van de andere kant: er zijn zoveel andere leuke plekken waar ik graag nog een keer naar toe wil. En dat komt er niet van als ik naar Florida ga (tja, je kan nou eenmaal niet alles, helaas)





Dus ik had al snel het plan om komend jaar budgetreisjes naar Spanje en Griekenland te plannen. En dan kijken of Florida in de winter (februari/maart) van 2019 haalbaar is.
Denk het wel.

Onlangs las ik de blog van de Moolenschotjes. Op een dag was Nicole jarig en dat vierden ze in Discovery Cove.
En toen viel het kwartje...
In mei 2019 word ik 50 jaar (pfff...moet er nog even niet aan denken haha) en heb een hekel aan verjaardagen. Vier mijn verjaardag ook nooit. Maar je ontkomt er denk ik niet aan als je 50 wordt. Dus ik had me al voorgenomen om die dag weg te gaan.

Dus... verschuif ik mijn plannen om in de winter van 2019 naar Florida te gaan naar mei 2019!
Prachtige maand om naar Florida te gaan, voor de regentijd, en niet zo benauwd. Schijnt het...

En tja, ben gek op dolfijnen, Discovery Cove ben ik al eens geweest, en vond dat geweldig. Dus als het even lukt met mijn planning (weet namelijk nog niet precies wat ik wil gaan doen in Florida) wil ik daar dus mijn 50e verjaardag vieren samen met me, myself en de dolfijnen :-)

Ik denk aan een weekje Gulfcoast, 1 dag Orlando voor Discovery Cove (of 2 dagen, nog een dag iets anders doen in Orlando) en dan nog een paar dagen Oostkust. Of andersom. Zie wel!



DC staat dus vast, de overige invulling nog niet. En het duurt nog even voor ik e.e.a. kan gaan boeken. Maar kan wel heeeeel lang gaan nadenken over de planning en wat ik precies wil gaan doen. 1 ding is zeker, ik wil deze keer 14 dagen. Heimwee of niet. Een week is gewoon echt te kort.

Dus ik ga me de komende maanden bezig houden met het speuren naar een leuk tripje naar Andalusië, wil in maart, gok qua weer, maar Canarische Eilanden vind ik erg duur momenteel. En ook daar heb je geen zonzekerheid. Wil graag half maart. Ben de winter in januari al zat, maar dat is nog echt te vroeg om die kant op te gaan.

September 2018 wil ik graag weer een keer naar Kos, Griekenland. Naar Tigaki, al paar keer geweest, maar zo ontzettend leuk daar. En na de zomer is het heerlijk om een weekje zon te happen, zeker als het zo'n zomer als dit jaar is.

Volgend jaar juli zal ik ongeveer uit kunnen kijken naar tickets voor Florida, en nu alvast kan ik gaan kijken naar accommodaties, niet om te boeken, maar wel om alvast op te slaan.

1 voordeel: ik kan lekker lang aftellen!







33 opmerkingen:

  1. Heerlijk vooruitzicht !! DC is natuurlijk super om je verjaardag te vieren en er zijn nog zoveel andere mooie plekken in de wereld om heen te gaan! Can Eilanden zijn inderdaad loeiduur op het moment

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja erg he... schrok er gewoon van. Florida is bijna nog goedkoper.

      Verwijderen
  2. Lekker hoor, vakantieplannen maken. Ook al duurt het dan nog even, je hebt wel iets om naar uit te kijken! Wat een geweldig idee om je 50e verjaardag te vieren ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk, heerlijk lang ernaar uit kijken, lekker lang voorpret :-)

      Verwijderen
  3. voorpret 2.0! Mei en september zijn onze favoriete vakantiemaanden voor Florida. Geweldig idee om je verjaardag in DC te vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zeker weten 2.0, lekker lang de tijd ook om te plannen!

      Verwijderen
  4. Hoe heerlijk is het om voorpret te hebben plannen te maken en daarvan al kunnen genieten,snap dat je weg wilt met je verjaardag, meid doe lekker wat je het beste uitkomt en wat jij wilt,ik weet inmiddels dat je een leuk mapje al hebt whahahah.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja haha, mapje zit al vol met gegadigden voor leuke betaalbare overnachtingplaatsen. Maar er kan nog veel meer bij!

      Verwijderen
  5. Heerlijk,om daar je 50ste verjaardag te vieren! Weet niet of je al eens op de Keys bent geweest, misschien een optie om heen op Miami te vliegen en dan naar Key West te rijden. Zeer mooie weg met al die eilanden en bruggen heel relaxed om te rijden zeker in mei. Je kunt er evt dan ook aan denken om bij theater of the sea op Islamorada met dolfijnen te zwemmen, ben daar zelf al 3 keer geweest en ga er komend jaar in mei weer heen. Vind het zwemmen met dolfijnen daar persoonlijk leuker (minder mensen met de dolfijnen en ook langere zwemtijd, laatste keer was met 5 personen en 2 dolfijnen dus bijna continu met een dolfijn aan het stoeien en zwemmen ook kijken ze niet zo op de klok kan makkelijk 40 min duren) DC ook de foto's en video die er gemaakt worden zijn zeer betaalbaar!
    stukken goedkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de tip, wist dat er nog iets was in Florida, zou nog gaan googlen. Dat dus, Theater of the Sea. Ga er even naar kijken. Nadeel is dat ik niet durf te rijden in Miami, denk ik... En the Keys spreken me ook heel erg aan, maar is denk ik ook heel duur qua overnachten. Maar moet me er nog in verdiepen, kan nog alle kanten op (dankzij het heel lang kunnen plannen hihi), dus ga hier zeker even naar kijken!

      Verwijderen
  6. Zo dan, wat een leuke reisplannen ben jij daar aan het maken, dat doe je goed. En wat gaaf dat je je 50e verjaardag in Florida gaat vieren !!! En ik denk dat 14 dagen in Florida je prima gaat bevallen. Maar met al die trips in het verschiet gaat plannen wel bijna dagwerk worden, maar wel leuk om te doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is het allerleukst om te doen, het liefst tijdens regenachtige herfst/winterdagen. Zou er wel mijn werk van willen maken ;-)

      Verwijderen
  7. Heerlijk om je verjaardag in DC te vieren! En 1 weekje Florida lijkt me ook vrij kort, dus als het kan: zeker doen 2 weken! En extra lang voorpret, geweldig toch!
    Andalusië lijkt me ook erg mooi, staat ook nog op mijn wensenlijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, weekje Florida is veels te kort.... Wil echt eens 2 weken proberen nu. En Andalusië is echt prachtig, een aanrader!

      Verwijderen
  8. wij zijn ook al aan het zoeken naar tickets voor maart 2018. dan word mijn vrouw ook 50 een goede reden om lekker naar ons huis in Florida te gaan(geen poppen in de tuin en meer van die onzin) maar jij heb nog ruim de tijd om een mooie planning te maken heb je ook lekker lang voor pret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh leuk dat jullie dan ook "vluchten" naar Florida haha! Heerlijk om daar je verjaardag te vieren lijkt mij.

      Verwijderen
  9. 50 is het nieuwe 30 hoor ;)
    Maar wel super leuke plannen en dan meteen ook nog 2 weken...meisje, je wordt volwassen Hahaha!
    Leuk én lekker een weekje kust, ik kan het je zeker aanbevelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha helemaal mee eens :-) (50 het nieuwe 30)
      En ja, eens kijken of ik niet door heimwee wordt geteisterd als ik 2 weken weg ga... Het lijkt me zalig in ieder geval!

      Verwijderen
  10. Zo dat is nig eens een mooi voornemen cindy en ik weet uit ervaring dat het geweldig is om je verjaardag in DC te vieren!! Jou er wel rekening mee dat sea world en aquatica dan bij de prij inzitten dus 1 dag orlando is dan wel er kort!! Want sea world vind jij toch ook altijd geweldig? en groot gelijk om twee weken te gaan net iets meer tijd!! Mooie vooruitxichten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, toen ik het las bij jou had ik ineens inspiratie haha! En daar had ik ook al aan gedacht, dat van Seaworld. Vind dat inderdaad geweldig, dus dat wil ik dan wel mee pikken. Even kijken hoe ik dat ga doen!

      Verwijderen
  11. Kijk daar hou ik van vakantie's plannen.....mooie plannen en een heerlijk vooruitzicht alvast veel voorpret!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk om je mee bezig te houden inderdaad! Ook al is er nog niets geboekt, het vooruitzicht is al lekker.

      Verwijderen
  12. Leuke plannen, Cindy. Je eeet van al onze blogs dat wij juist graag naar de gebieden gaan die menu in gedachten hebt. De Keys zijn, zoals hiervoor genoemd ook heel mooi (favoriet bij ons) vooral Islamorada. De meeste accomodaties zijn inderdaad prijzig maar jehe t de tijd en het is ons altijd gelukt een goede aanbieding te boeken. Dus als je daar heen wilt is het veel kijken en geduld hebben, tot DE aanbieding voorbij komt. Wij hebben met dolfijnen gezwommen bij Dolpins Plus op The Keys... kijk daar ook maar eens naar. Wij hebben de Naturalis sein gedaan. Een geweldige ervaring en een swim waarbij geanticipeerd wordt op het natuurlijke gedrag van de dolfijn. De dolfijn wordt in zijn waarde gelaten en de dolfijn beslist voor welke interactie hij met je kiest. Veel plezier met de voorpret, voor evt vragen weet je mij te vinden. Groetjes Christa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, geniet altijd volop van jullie blogs! En je hebt gelijk, heb tijd zat om op aanbiedingen te jagen. Airbnb is natuurlijk ook nog een optie voor mij. Ga het in ieder geval meenemen in de overwegingen! En zal eens kijken naar Dolphins Plus, klinkt ook erg goed, dank je voor de tips! En bedankt voor het aanbod, mocht ik vragen hebben meld ik me.

      Verwijderen
  13. Ook al zit volgend jaar een reisje naar Amerika er niet in, je hebt allerlei andere fijne vakantie plannen. Hoe leuk is dat? En je 50e verjaardag op zo'n fijne plek vieren is natuurlijk heel bijzonder en eentje om nooit meer te vergeten. Genoeg tijd om nou precies uit te zoeken wat je nou eigenlijk wilt doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is heel bijzonder! Heb echt niks met verjaardagen, maar dit lijkt me echt super om het zo te vieren. En lekker lang de tijd inderdaad om te plannen ;-)

      Verwijderen
  14. Leuke plannen weer Cindy. Discovery cove is idd goed idee voor je verjaardag.
    Kijk je wel eens voor tripjes op ticketspy en weflycheap? Staan vaak leuke reisjes op voor weinig.
    Veel plezier met de voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker! Krijg alle nieuwsbrieven van die sites. Heb 2 jaar geleden in Torremolinos gezeten, in een heel fijn appartement aan het strand. Super toeristisch die plaats, maar wel een heel fijne uitvalsbasis voor tripjes langs de Costa del Sol. En dit appartement komt vaak voorbij bij Ticketspy, dus ik hou het in de gaten! Dank je wel!

      Verwijderen
  15. Gaaf Cindy zo veel leuke tripjes in het verschiet!! Lekker genieten van het leven....dat doe je goed. Wij gingen voor Florida altijd naar Nerja in Zuid Spanje, heel leuk en dichtbij Malaga.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nerja zou ik ook graag eens willen verblijven, moet nog even uitzoeken hoe het met OV zit als je daar verblijft. Vanuit Torremolinos kan ik overal met de trein heen maar volgens mij moet je daar dan echt een auto hebben.

      Verwijderen
  16. Hoi Cindy, wij zijn al 4 x in Florida geweest in mei en dat is echt een perfecte tijd. Het is warm (tussen de 28 en 35 graden), veel minder vochtig (in al onze vakanties samen hebben we 2 uur regen gehad!) en het is een stuk goedkoper. Een heel stuk goedkoper zelfs. En, nog een voordeel, de wachtrijen zijn een stuk minder lang. Dus zeker doen, je gaat er geen spijt van krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Als wij niet afhankelijk waren van de zomervakantie ivm de scholen van onze meiden, zou ik nooit meer in de zomer naar Florida gaan. Te warm, te vochtig, te druk. Je hebt groot gelijk!
    Spanje en Griekenland heerlijk! Totaal anders dan Florida maar cultuur snuiven daar is toch ook fantastisch. Je hebt super mooie dingen in het vooruitzicht. Heel veel plezier met de voorbereidingen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Johan Vrieswijk2 juni 2019 om 10:59

    Via www.travelclown.nl hebben we een fly drive naar Miami gevonden voor in totaal €289 per persoon!
    We gaan in oktober pas maar kan niet wachten tot het zover is! Dankje wel voor je verhalen hier; die zijn voor ons ook zeker nuttig!

    BeantwoordenVerwijderen