zondag 28 oktober 2018

Weekje superdeluxe ultra all inclusive in januari

Ik mag graag, héél graag, in de winter naar de zon gaan. Ben vrij gevoelig voor winterdepressie (geen grapje) en winter is niet mijn favoriete seizoen zeg maar.  In januari ben ik er al zo ontzettend klaar mee, en dan duurt het nog zo lang voor het voorjaar wordt. 

Om de winter wat draaglijker te maken heb ik graag een leuk tripje in het vooruitzicht.
Dus ergens in september al wat rond zitten kijken op diverse sites, maar nee, te kostbaar. En in mei ga ik al naar Florida, even volhouden dus komende winter.

Totdat ik meedeed aan een winactie van onze Cor en Don. Nog nooit mee op reis geweest, maar wel vaak op hun website zitten gluren.
Op Instagram hadden ze een actie, je moest de foto liken en 2 vrienden taggen. Simpel dus. Maar de kans dat je wint is zo klein... Er doen altijd vrij veel mensen mee zeg maar, juist omdat het zo simpel is.
Tot ik een privé bericht ontving van Corendon, ik was de winnaar van een reischeque t.w.v. EUR 250,=.
Hoera! Want nu werd een winterzonweekje wel haalbaar!



Nu werd er bij dat Instagram bericht gemeld dat het t.b.v. een reis naar Curacao zou zijn, maar tot mijn grote vreugde mocht ik het besteden aan al hun bestemmingen (daar hoopte ik al op, want Curacoa is met een cheque van EUR 250,- nog steeds heel erg duur) en geldig tot 31 oktober 2019.
Even zitten dubben, zal ik in september nog even weg, volgend jaar?
Nee, te dicht op mijn Florida vakantie.
Ga toch het liefst dan in de winter lekker weg. Ook dat zit dichtbij mijn Florida vakantie, maar dat is/voelt anders 😉

Canarische Eilanden waren dan mijn eerste keuze.
Had ook al wat favorietjes opgeslagen van hun website, maar helaas, deze zaten al vol voor januari. En dat wat er nog wel boekbaar was sprak me niet zo aan.
Of was ik al vaak geweest (Fuerteventura). Of simpelweg te duur.
Want jee, wat is een vakantie naar de Canarische Eilanden toch duur geworden! Dat hangt natuurlijk samen met wat andere factoren, waardoor de Canarische Eilanden een stuk aantrekkelijker zijn geworden voor veel mensen.

Nu had ik vorige maand ook kwijlend naar de superdeluxe all inclusive hotels in Turkije zitten kijken.
En wel die in Lara, een hele serie luxe hotels op een rijtje. En niet te ver van de stad Antalya, wat een heel mooie stad schijnt te zijn.
Met genoeg shopmogelijkheden (ook niet verkeerd haha. Er zit zelfs een Bath and Body Works!!)

Deze hotels zijn in mei of september, laagseizoen, voor 1 persoon eigenlijk niet te betalen.
In je uppie betaal je nou eenmaal de hoofdprijs en dat is bij dit soort accomodaties niet anders.
Voor de prijs van een weekje in die periode kan ik 2 weken naar Florida. Nou ja, bijna dan...

Maar in januari kost het geen drol... nou ja, overdreven. Maar het is erg goedkoop vergeleken met de zomer. Waarom? Het is geen winterzon bestemming.
De kans op zon en 20 graden is niet heel groot. Maar die is er wel! Maar de kans op een week regen en 10 graden is net zo groot, zo niet groter.
En een bepaald iemand in Turkije staat me tegen. Heel veel mensen denk ik haha. Maar ja, op zo'n bestemming heb je daar geen last van, lijkt mij.

Afijn, jullie voelen hem al aankomen denk ik, het wordt een weekje Turkse Riviera, het Ultra All inclusive resort Titanic in Lara.
Bron: Corendon website



Ik laat me een week lang onderdompelen in de luxe van dit resort, wil het wel eens ervaren.
Kiezen welk hotel het zou worden was nog niet zo makkelijk overigens. Wat zitten er veel!
Sommigen waarbij ik vermoed of las dat er veel Russen zouden zitten, dus die vielen al af. Deze sprak me eigenlijk meteen aan. En, er zit een bad in de hotelkamer, vind ik ook wel fijn in die periode.
En uiteraard verwarmd binnen, zelfs een verwarmd buitenbad, en een sauna, Turks bad, noem maar op.
Klik op het linkje in de alinea hierboven om te zien wat er allemaal beschikbaar is in zo'n hotel.

En met de reischeque ben ik voor een heel leuk prijsje klaar.

Bron: Corendon website
Bron: Corendon website




Ik stel me in op kou en regen, met droge momenten, wil daar lekker gaan wandelen onder andere. Een uitstapje naar Antalya, en wellicht ook nog wel naar Side of Kemer, liggen er niet al te ver vandaan. Even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Maar wellicht schijnt het zonnetje wel een paar keer, en dan heb ik mazzel! Ook met 15 graden en een zonnetje ben ik overigens al tevreden.



En het is gewoon superfijn om ook komende winter even er tussenuit te piepen. En het is niet lang na kerst, ook niet echt mijn favoriete tijd van het jaar. Met dit, en Florida, in het vooruitzicht moet het gaan lukken 😄

Zal de aftelapp nog even instellen op deze, heb vanmiddag pas geboekt, maar ik vertrek op 22 januari (de dag na blue monday, hoe heerlijk) en kom weer terug op 29 januari. Heen om 7 uur vliegen, terug om 14 uur. Maar bij Corendon schijnen de vliegtijden tot 14 dagen voor vertrek nog te kunnen wijzigen, en dat doen ze regelmatig schijnt het, dus ik wacht wel af. Vind dat niet zo spannend eigenlijk.
Zo uit mijn hoofd is het nog ongeveer 90 dagen gok ik. En die zijn zo voorbij, weet ik uit ervaring.
En als ik terug ben is het ook nog ongeveer 100 dagen tot Florida, dus lekker aftellen zo 😊

En... ik ga dit ook bloggen heb ik vanmiddag besloten. Weet nog niet of het überhaupt boeiend zal zijn, zie ik t.z.t. wel.

11 opmerkingen:

  1. Wat een bofferd ben je Cindy, 2x naar de zon, heerlijk hoor! Aftellen, het js zo eind januari!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pomdidomdidom hahahahaha lekker voor je Cindy en je gaat je toch wel vermaken en slecht weer? Komop niks van aantrekken gewoon denken vakantie wie doet me wat,ga maar mooi aftellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hoor, ongeacht het weer gewoon nog even lekker weg en je laten verwennen! 👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een geweldig vooruitzicht! Ik vind het altijd leuk om je blogs te lezen (ik ben zo'n stille lezer). En dan komt er zo'n eerste mailtje, en dan denk ik: "Fijn, het is weer zover, ze gaat weer!". Ik vind het altijd heerlijk zoals je schrijft. Ga vooral zo door. Heel leuk dat je nu Turkije ook wil bloggen. Ik kijk er al naar uit. Heel veel voorpret en tot blogs :)
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je ze leuk vindt. Probeer het altijd kort te houden, maar dat lukt nooit haha. Kan me dus voorstellen dat mensen afhaken omdat het van die lange verhalen zijn... Dank je wel!

      Verwijderen
  5. Heerlijk Cindy! Voor een prikkie lekker even een weekje naar de zon. Voor je het weet is het zover.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mazzelaar !!....lekker vooruitzicht.....tis je gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is dat even een mazzeltje. Wij zijn al twee keer in Titanic geweest. Je zal het daar erg naar je zin hebben. En we lezen het blog graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is mooi meegenomen. Heerlijk hoor. Duimen dus voor goed weer.
    Ik weet vrij zeker dat mijn schoonzus en zwager ook in dit hotel geweest zijn in 2016.
    Zij waren erg tevreden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Antalya is leuk hoor! Joh....en uit de wind in de zon kan je in ieder geval buiten zitten. Daar is hier geen sprake van in januari! Ik ben benieuwd naar je belevenissen!

    BeantwoordenVerwijderen