zaterdag 1 augustus 2020

Weekje zon, of weekje Nederland?

Even tijd voor een blogje tussendoor!

Tja, over 2020 op zich zullen we het maar niet hebben he? Wat een bizar jaar...

Gezondheid is het belangrijkste uiteraard, maar dat je vakantie niet doorgaat is toch niet fijn, het kan namelijk ook zรณ belangrijk zijn voor je mentale gezondheid.
Even lekker eruit, de boel de boel laten, andere omgeving.

Ik heb mazzel gehad dat ik nog voor Corona uitbrak naar Florida ben geweest, sweet memories, want hoe lang gaat het duren voor je er weer naar toe kan? Denk er nu helemaal met weemoed aan terug.
En begrijp heel goed de teleurstelling van de mensen die nu niet weg kunnen, en lang hadden uitgekeken naar een mooie vakantie.

Ga er nu ook maar vanuit dat mijn geboekte Florida ticket voor januari doorschuift naar een andere periode van 2021.



De meningen erover zullen verschillen, maar wil toch in september nog een weekje weg, en hoop nog steeds dat dat toch gaat lukken. Door persoonlijke omstandigheden is 2020, buiten Corona, ook niet echt mijn jaar zeg maar.
Wil daar verder niet over uitweiden, maar even weg zou fijn zijn.


Vlak na Florida heb ik een weekje Spanje geboekt, nog in februari, nog voor Corona uitbrak.
Al snel dacht ik dat het niet door kon gaan. Maar eenmaal zomer gingen bepaalde grenzen weer open en gingen mensen weer op vakantie.
Wie weet kon het dan toch wel doorgaan.


Nu zijn er natuurlijk ontzettend veel besmettingen in Spanje geweest, en gaat het daar nu ook weer net ff de verkeerde kant op. Zal geen onbezorgd weekje worden op deze manier.
Dus vorige week de beslissing genomen om mijn weekje om te boeken naar Griekenland.
Daar zijn heel weinig besmettingen geweest, en gaat het nog steeds goed.

Sunweb is overigens heel klantvriendelijk vind ik.
Via de website kun je het zelf omboeken.
Is het goedkoper krijg je geld terug, is het duurder betaal je bij (uiteraard kwam ik iets duurder uit haha)




Eenmaal omgeboekt ging Barcelona weer op slot, dus goede beslissing, want had daar een dagje naar toe gewild vanuit Calella.

Heb nu gekozen voor Kos Stad. Ben al 2 keer eerder op Kos geweest, 1 maal Kos Stad, en 1 maal Tigaki.
En vond het daar erg prettig, ook omdat je lekker een fiets kunt huren en op pad kan.
Weekje hele dagen op strand liggen is niets voor mij, vroeger vond ik dat heerlijk, maar heb daar nu het geduld niet meer voor.
Lekker fietsen en af en toe wat chillen lijkt mij wel wat. En veel wandelen. Zoek echt de drukte niet op.

Dus blij dat het was omgeboekt!



Paar dagen later zie ik de vluchten niet meer in Mijn Sunweb.
Nagevraagd, maar ik stond nog steeds geboekt voor de oorspronkelijke vluchten.
Toch kreeg ik eergisteren, 1 dag nadat ik het had nagevraagd, een mail, vluchten waren geannuleerd en vakantie kon niet doorgaan.
Mocht het weer kosteloos omboeken.

Zou in eerste instantie van 15-22 september gaan. Nu omgeboekt naar 13-20 september.
Nog geen uur later weer een mail. Nu was de terugvlucht eruit gehaald. Niet...haha.

Gebeld (Sunweb is telefonisch ook heel goed bereikbaar!) en navraag gedaan. Tja, er wordt nu eenmaal veel geschoven met vluchten, en soms wordt een vlucht er dus uitgehaald.
Besloten maar voor een voucher te gaan voor mijn aanbetaling.  Zou dan wel kijken wat ik ga doen.



Dag erna site van Transavia erbij gepakt, wanneer gaan er vluchten naar Kos?
Ok, donderdag 17 september stond daar nog in.
Dus weer naar Sunweb, en heb het nu opnieuw geboekt maar dan van 17-24 september.
Wilde toch graag de accommodatie die ik eerst ook geboekt had.



Hotel Cosmopolitan

En tot nog toe is daar nog niets aan veranderd ๐Ÿ˜€

Ach, zo blijf je bezig, en heb je lekker veel vakantievoorpret moet je maar denken.

Er kan nog een hoop gebeuren tussen nu en half september, en voor de zekerheid heb ik nog een back up boeking staan.

Had eerst 5 dagen Zeeland als back up, kosteloos te annuleren op Booking.
Maar dat moet voor 30 augustus, weet niet of ik dan al weet of Griekenland door zal gaan.
Heb deze dus geannuleerd, en nu 5 dagen Texel geboekt, deze is kosteloos te annuleren tot 12 september.

Dus wat het gaat worden weet ik nog niet, hoop op Griekenland, en anders Texel. Ook fijn uiteraard.
Maar dan ben je zo afhankelijk van wat het weer gaat doen.



Ik ga dus even 6 weken duimen dat het door kan gaan. En in de tussentijd genieten van de mooie dagen die er hier in NL ook wel tussen zitten (geniet zelf heel erg van de wat lagere temperaturen, goed wandelweer namelijk ๐Ÿ˜€)



Iedereen die nog vakantie heeft, of nog tegoed heeft, veel plezier, pas goed op jezelf.
En ik hoop dat de USA liefhebbers, waaronder ikzelf, snel weer die kant op kunnen, en dat het daar ook snel een stuk beter zal gaan qua besmettingen. Zodat de mensen die daar wonen ook snel weer wat bezoek van familie/vrienden/kennissen kunnen ontvangen ๐Ÿ’—







3 opmerkingen:

  1. Nou hopelijk gaat Griekenland door ff lekker eruit en een andere cultuur. Ben blij dat wij het ook hebben gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, goede beslissing ook van jullie, zie foto's voorbij komen, wel naar de zin denk ik. Heb Canarische Eilanden in mijn hoofd voor als Florida in januari niet doorgaat.

      Verwijderen
  2. Wat een bizar jaar is het inderdaad en toch wel fijn dat je begin dit jaar nog een tripje Florida hebt kunnen doen. Ook wij hebben nog steeds geen spijt gehad van ons tripje Houston in februari. Een reis plannen voor de (nabije) toekomst is helaas nog steeds moeilijk maar denk dat je met Kos een goede keuze hebt gemaakt. Wij kijken het in ieder geval nog even aan tot eind september en hebben inmiddels ook een "Plan-B" wat inhoudt dat wij dan (eventueel) gaan afreizen richting het gastvrije zuiden en ook de Franse economie een kleine boost gaan geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen