maandag 30 januari 2023

29 januari Apopka Wild Life Drive

Lekker, zondag, was ik aan toe πŸ˜€ Even lekker uitslapen. Oftewel, iets langer slapen, uitslapen lukt nooit echt. Maar vanmorgen werd ik pas om half 8 wakker en dat is laat voor mijn doen. Wel heel erg lekker, want was best moe.

Had eigenlijk wel op tijd naar Apopka willen vertrekken maar dat is dus mislukt. Moet in mijn dagelijks leven voor werk om 6 uur uit bed en snel klaarmaken voor de dag, nu ik vakantie heb laat ik dat toch even varen. Dus rustig aan opgestart, douchen, yoghurtje, lekker zitten internetten, Instagram bekeken, dat soort dingen. En even fotootjes van M&M bekeken, mis ze enorm. Maar ze hebben het goed in het pension, en ach, nog een paar dagen dan kan ik ze weer knuffelen.

Love you!


Ging pas na 10 uur op weg, het was zo'n 3 kwartier rijden. Miste echter een afslag, zag niet op te letten, en dan moet je dus zomaar 15 mijl omrijden o.i.d. Kwam nog een leuk parkje tegen, daar ook even naar het toilet geweest. Roep het elke keer denk ik als ik er ben maar wat is Florida toch fijn qua toiletten, overal openbare toiletten, in de natuur, in grote supermarkten zoals Publix en Walmart, en drogisterijen zoals CVS, Walgreens. Maar ook TJ Maxx, Ross, noem maar op. Overal. En meestal vrij netjes ook, uitzonderingen daargelaten.














Gewoon netjes, prima toch? En van die heerlijke kieren aan de zijkanten van de deuren, heb daar zelf geen moeite mee haha. Maar weet dat sommige Florida ladies daar wel moeite mee hebben.




Er was net gedweild, en iemand met moddervoetjes had er gelopen, verder superschoon.


Nog even langs DG Doughnuts gereden, voor een heerlijke donut, wat zijn ze toch lekker daar. Ze zaten in een ander pand blijkbaar, de laatste keer dat ik er was, 3 of 4 jaar geleden, zaten ze  nog in een Chevron tankstation. Heb de donut tijdens de wildlife drive opgegeten, als lunch, ben ergens gestopt waar je even aan de kant kon staan. Rustgevend lunchplekje moet ik zeggen, heerlijk.






Ook wat gaan schuiven in auto, chocolade met gesuikerde pecannoten


Startte de wildlife drive denk ik rond half 12. Het was een prachtige rit weer, ben er vaker geweest. Heel veel gators gezien, denk wel een stuk of 40 totaal, als het er niet meer waren. In het begin "oh gaaf een gator" op het laatst "daar heb je weer een gator" πŸ˜…








Kleine blauwe reiger


Kleine zilverreiger

























Ik hou van reigers, hebben jullie het in de gaten?


















Grote zilverreiger, love it!






Rond 13 uur klaar met de rit, en had al bedacht dat ik geen zin had in Mt Dora, een gezellig plaats niet ver hier vandaag. Heb hier ooit in een Airbnb gezeten, dus toen wel genoeg gezien.  Ben richting Wintergarden Village gereden, hier nog even wat winkels binnen geweest, en af en toe even lekker chillen in het zonnetje. Het was erg warm vandaag, heerlijk, uiteindelijk zo'n 28 graden. Love it! 

Had nog een tasje mee, van Bath and Body Works, zou niks kopen omdat ik gisteren al een online bestelling had gedaan in de laatste restjes sale van NL, oeps... Ze hebben hier toch weer geuren die ze in NL niet hebben (of nog niet hebben). Hopelijk past het allemaal in de koffer. Denk het wel hoor, had heen best veel mee aan gewicht wat ik niet mee terug neem. En bij United zit er geen max gewicht aan je handbagage, als je het zelf maar in het rek kunt tillen boven je hoofd. Nou, heb sterke armen, kan lang aan bij mij πŸ˜‰

Eind van de middag naar de Cheesecake Factory bij Vineland gereden. Had zin om daar te eten, en nog meer zin in een dikke punt Cheesecake. Het was nog wel vroeg, 16 uur, dus weer even wat winkels in, geen moeite mee hoor.  Marshalls, Ross, een nieuwe Sephora bekeken die daar zit.

Tegen 17 uur kreeg ik een plekje bij de CCF, lekker buiten. Daar was het erg rustig, de meesten zaten binnen. Amerikanen zitten niet zo snel buiten, gek toch. Kiezen van de kaart was erg moeilijk, maar uiteindelijk viel de keuze op "Sauteed Chicken Breast Topped with Fresh Asparagus and Melted Mozzarella Cheese. Covered with Fresh Mushroom Madeira Sauce and Served with Mashed Potatoes" Veels te veel uiteraard... Restant in een doggybag meegekregen, maar om het nou op te warmen lijkt me niet lekker dus beland het wel in de vuilcontainer vrees ik...








En uiteraard een cheesecake gekozen om mee te nemen. Het eerste deel al opgegeten, morgen het 2e deel, wat is het toch machtig spul, maar zo lekker! Geen foto van genomen, want is gaan schuiven in de auto. Maar het was deze: Pecan Brownie and Caramel-Fudge Swirl Cheesecake, Topped with Caramel Turtle Pecans and Chocolate





Nog even een stop langs de Walmart gedaan, nog een legging gekocht, van de week had ik hem aan, zwart witte print, zit zo fijn! Nu een back up gekocht. Ze zijn maar 8 dollar, en zijn van een superzacht stofje.

En was zowaar voor 19 uur al terug in het motel. Heel fijn! Even een avondje chillen. Lekker cheesecake gegeten, wat zitten internetten, nu de blog schrijven, en lekker op tijd slapen vandaag.


Heb weer genoten van een heerlijke Florida dag!

Ik heb nog wat opties voor de overige 2 volle dagen (helaas schiet het alweer op...) en moet keuzes gaan maken. Had bewust geen planning gemaakt voor deze dagen, maar heb wel een reservelijstje. Die doe ik het liefst allemaal, maar dat gaat helaas niet... Nu neig ik ernaar om morgen een airboatride te gaan doen bij Boggy Creek, wat het uiteindelijk gaat worden morgen lezen jullie weer.


Tot morgen!


4 opmerkingen:

  1. Een welbestede zondag met van alles wat en als kers op de taart lekker eten bij Cheesecake Factory. Dit is echt vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke vakantie dag, rustig opstarten, wat natuur snuiven, lekker shoppen en heerlijk eten...was elke dag maar vakantieπŸ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal bijgelezen en wat een geweldige vakantie heb jij tot nu toe, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De LAWD blijft een heerlijke stek om wildlife te spotten ( en te fotograferen ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen