dinsdag 31 januari 2023

30 januari Airboatride en kort bezoekje Disney Springs

Nou, ik had wederom een erg luie ochtend. Lijkt wel hoe langer ik vakantie heb hoe luier ik word, heerlijk aan de ene kant, zonde van de spaarzame tijd die ik hier nog heb van de andere kant. Maar wel lekker 😀

Gisteren in de blog gemeld dat ik vandaag een airboatride zou gaan doen en dat leek Monique en Hannie ook wel wat, dus kreeg een berichtje of ik het leuk vond dat ze mee zouden gaan, tuurlijk, gezellig! Dat was al vrij vroeg, rond half 7, dat ik dat berichtje kreeg. Dus ik bedacht me dat als ik gewoon even hop hop het ochtendritueel snel zou doen ik voor die tijd nog wel even langs een Dollar Tree kon, nou, niets is minder waar. Had nog tijd om te tanken toen ik eenmaal de deur uit ging en dat was het.

Heb me opgegeven voor een fietslease regeling op het werk, en wil wel een betere ebike dan ik nu heb dus even een afspraak gemaakt bij Gazelle testcenter in Haarlem, en een collega even gemaild of ze zin heeft om mee te gaan, nou dat heeft ze. Dus heb ook nog wat nuttigs gedaan vanmorgen. Verder lekker gelummeld op het internet.

We hadden om 11 uur afgesproken bij Boggy Creek, voor de tour van 30 minuten hoef je niet vooraf een kaartje te kopen, dat is wel makkelijk. Eenmaal daar moesten we een kwartiertje wachten en toen waren we al aan de beurt. We stapten als eerste in dus we zaten lekker vooraan. Het was inmiddels al 25 graden en zonnig, dus de airboatride was lekker verkoelend, en het was weer een prachtige rit. Veel vogels gezien, vooral veel reigers en voor de airboat vluchtende waterhoentjes en meerkoetjes. 





















En zelfs een paar gators, maar niet heel veel. Maar evengoed was het wel weer de moeite waard vond ik. Daarna nog even in de vlindertuin gekeken, en Monique heeft even iemand afgepoeierd die probeerde ons een voorstelling bij te laten wonen.















Daarna afscheid genomen, niet voor lang, want vanavond hadden we afgesproken om bij Texas Roadhouse te eten. Monique en Hannie zouden lekker gaan lunchen, en ik zou eerst naar Celebration, maar bedacht me en ben naar Disney Springs gegaan. Het was best wel druk, nog even iets gegeten bij Earl of Sandwich, een pizzabroodje voor kinderen, omdat ik een ijsje wilde bij Ghirardelli. Maar wow, kleinste ijsje 15 dollar... doei, principedingetje dat ik het niet heb genomen. Kan me niet herinneren dat het een paar jaar geleden ook zo duur was? 😦













De trek in ijs bleef echter, hele vakantie nog geen ijsje gegeten. Uiteindelijk toch gezwicht voor een ijsje bij Sprinkles o.i.d. Ook prijzig, maar dit was beter te doen. 1 bolletje Rocky Road ijs, was erg smakelijk. Heb even in het zonnetje gezeten, zou gaan lezen in mijn boek als ik een fijne plek zou vinden maar, durf het bijna niet te zeggen haha.... Smolt weg in de zon! Het was 29 graden. Dus even in de schaduw gaan zitten, en nog even wat rond gelopen. Daarna nog even een stop bij Target vlakbij hotel, nu het nog kan zeg maar... En daarna nog even naar hotel voor ik naar Texas Roadhouse ben gereden.

Zag op Google Maps dat de 192 behoorlijk vast stond op sommige punten dus ruim op tijd vertrokken, maar ook de omleidingsroute was druk, en kwam uiteindelijk maar 5 minuutjes te laat. Hannie en Monique waren er ook net, dus goede timing. Voor de niet Florida kenners: ik heb mijn hotel aan de 192, dat is een lange weg dwars door Kissimmee, wijk van Orlando waar ik verblijf. Het restaurant ligt aan de andere kant van deze weg, en de afstand is 9 mile, x 1.6. Maakt ruim 14 km. Zegt wel wat over de afstandens, en hoe groot Orlando is.

Heerlijk gegeten bij Texas Roadhouse, steak met boontjes een fully loaded baked potato, zalig was die zeg. (en als toetje nog een stuk cheesecake van gisteren, net opgesmikkeld haha) We hebben erg lang aan tafel gezeten, 2 uur (mijn schuld wel een beetje, bleef beetje kwekken...) en voor USA begrippen is dat lang. Denk dat ze blij waren dat we weg gingen. Monique zag dat een tafel naast ons al door 2 verschillende stellen bezet was gedurende ons verblijf. 






Broodjes met kaneelboter, zo lekker!





Groot glas cola zero, voor de verhouding bakje met boter ernaast gezet




Voor de niet USA kenners: bestellen en eten gaat altijd vrij snel. En als je nog bezig bent met je eten krijg je vaak de rekening al. Je hoeft niet meteen weg hoor, maar het gaat gewoon lekker snel. Vind dat zelf erg fijn overigens. Het drinken komt vaak in soort vissenkommen, en een refill is meestal gratis. Die krijg je dan vaak ook nog mee voor on the go, in een plastic beker.

Afijn, daarna afscheid genomen, ik zie ze niet meer helaas, morgen laatste volle dag, snik... Het was net ook gewoon nog warm, 24 graden nu nog, half 10 's avonds. Love it! Zal tegenvallen komende donderdag in NL...

Morgen is het plan om naar Celebration te gaan, wilde eerst nog naar Wekiwa, maar blijf lekker een beetje in de buurt, nog wat rondrijden, nog wat winkels kijken, nog steeds de Dollar Tree niet bezocht, heb nog een klein lijstje voor de huisapotheek. Dus lekker rommeldagje morgen. Hoe het wordt lezen jullie morgen weer.


Tot morgen en bedankt weer voor de reacties, zowel hier als op Facebook!

6 opmerkingen:

  1. oo weer superleuk.. vlinders.. eten.. en disney springs.. heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die vlinders zeg! En wat gaat de tijd razendsnel! Geniet nog even van je laatste dagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was leuk om je weer eens te zien en heel gezellig uiteraard! Gr, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alweer zo'n heerlijke dag, blijft leuk om een air boat tour te doen en nóg gezelliger natuurlijk met een stel mede FL lovers

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Airboatride bij Boggy Creek is zeker leuk om te doen, althans dat vonden wij ook. Als afsluiter van de dag lekker gezellig eten bij Texas Roadhouse, wij kijken er al weer reikhalzend naar uit ;-). Geniet van je laatste volle dag morgen !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van die foto's krijg ik trek! Ellen

    BeantwoordenVerwijderen