zondag 15 mei 2022

Verjaardag vieren!

En dan word je op je verjaardag gewoon wakker in NY, hoe fijn! En nog fijner als dan je smartphone ontploft is met berichtjes, en Facebook en de blog ook vol staan met felicitaties. Ik voel me hier veel jariger dan als ik thuis blijf 😄 Bedankt allemaal!

Uurtje langer geslapen dan gisteren, het was half 6, dus gaat al de goede kant op. Sliep wel al om half 11 dus net zoveel slaap als ik dat ik thuis krijg. Douchen, klein bakje yoghurt. Eerst al strompelend maar was snel over. Het valt me alles mee! Mede dankzij mijn pijnstillers hoor, in overleg met mijn huisarts.

Ik ging met gemengde gevoelens richting Manhattan. Wederom bewolkt, zwaarbewolkt, en wat mistig. Maar goed, het is een een uur ongeveer voor ik daar ben, kan zomaar ineens anders zijn.  Op 34th uitgestapt, en lopend naar Hudson Yards, waar The Edge zit. Wel heel gek om dan ineens tussen de hoge gebouwen in Manhattan te lopen, maar zo fijn.




Linksboven zie je het platform van de Edge


Toen ik op de 4e verdieping kwam, waar de ingang zit, zag ik al snel een medewerker verkondigen dat het wel open was maar dat je niets kon zien. Eh, laat maar... Dacht het al. Jammer, maar dit risico is er dus. Net zoals in NL is het weer hier best wel wisselvallig. Hoewel het in NL vandaag wel strakblauw was zag ik haha. Gelukkig heb ik 10 dagen voor de attracties die ik wil gaan doen. Doe er dan van de week wel 2 op 1 dag ofzo.

Change of plans dus, wat nu? Ik zou wel zien hoe de dag loopt bedacht ik me. Eerst naar Wholefoods aan de overkant, even ontbeten met een flink stuk chocolade taart. Dat kan, omdat ik jarig ben, toch? Lekker een tijdje gezeten.




Daarna weer aan de wandel, moet echt even terugdenken hoor... Oh ja, ging richting Bryant Park had ik besloten. Met een tussenstop in Macy's op 34th. Wow, wat is die mooi zeg! En groot! En Sephora en Ulta vandaag ook nog aangedaan, even mijn "free birthday" gifts opgehaald. Gebeurt niet vaak natuurlijk dat ik op mijn verjaardag in de US ben, gebruik van maken.





Speciaal voor Caroline








En moet toch even melden dat je veel zwerfafval ook ziet hoor onderweg, eigenlijk is NY gewoon best wel vies. En veel zwervers, heel triest natuurlijk. 

En veel mafklappers, heb er zoveel gezien vandaag. Natuurlijk ook heel triest. Op weg naar Bryant Park liep me zelfs een man tegemoet die zijn broek op zijn enkels had zitten, en in blootje liep. Vrouw achter me "what did i just see???" Haha! Het bungelde zeg maar heen en weer 😂


Lekker even gezeten in Bryant Park, wat zitten lezen. Toilet schijnt daar erg mooi te zijn, wilde die eens gaan testen. Maar pfff wat een lange rij... 




Het was overal overigens echt knetterdruk. Ben daarna naar Time Square gelopen. Zo dan, wat een mensenmassa. En wat een herrie overal. Wat krijg je daar veel prikkels zeg, wow. Maar het is wel altijd weer een happening, iets wat je toch even gezien moet hebben.

Zag nog een grote Krispy Kreme verderop, zou er nog gaan kijken, maar ben het eigenlijk weer vergeten... zit ter hoogte, of net iets verder denk ik, dan die rode trappen. Er was een demonstratie gaande, van mensen uit Oekraine, daar even bij staan kijken. En ben toen naar Bubba Gump gelopen. Zou daar mijn "verjaardagsdiner" gaan nuttigen. Het was pas 15 uur, maar wilde gegeten hebben voor ik naar Summit zou gaan, en wilde lekker rustig aan doen.  Kon direct terecht omdat ik in mijn uppie was, aan de bar, anders was er een wachtrij. 

Heb heerlijke Coconut Shrimps gegeten, met frietjes, en lekkere strawberry lemonade. Grote favoriet van me in de US. 












Ben daarna naar Grand Central Station gelopen, daar zit ook de Summit, was er een uur te vroeg, dus daar wat rond gelopen. Prachtig gebouw is het toch. 




Rond 17.15 uur naar de ingang van Summit, heel proces nog. Ticket checken, soort hoesjes over je schoenen, en hoppa.

Ik had er meer van verwacht eerlijk gezegd. Maar misschien ben ik er ook gewoon te nuchter voor. Het uitzicht is prachtig, jammer dat het regende (en later zelfs de bewolking zo laag hing dat je even niks zag), maar de andere dingen, zoals met de ballonnen, en de spiegels, mooi, maar heb het dan na een minuut of 10 wel gezien. Foto's zijn niet scherp, omdat er regen aan de buitenkant van het glas zat.


Empire State Building op achtergrond




Hier zie je Bryant Park




Central Park op de achtergrond



Chrysler Building









Had ook bedacht dat ik er wel wat wilde drinken. Er is een bar, op het einde, maar er was niets dat ik echt lekker vond. Wat cocktails maar geen alcoholvrije, en ik drink geen alcohol (al een paar jaar niet meer).

Nog even wat gezeten, rond gelopen op de laatste etage van dit evenement en toen wilde ik eigenlijk wel naar "huis". Al met al 1.5 uur over gedaan. Had er 3 uur voor ingepland haha. En uiteraard de veels te dure foto's gekocht, sta er gaar op, maar toch wel leuk als herinnering. Het zijn de laatste foto's hierboven.

Maar was moe, niet zo gek, heb er 23.000 stappen op zitten. Hiel is weer flink gevoelig, maar valt me alles mee zo. Pijnlijk eind van de dag, en bij opstaan, maar overdag goed te doen, en goed mee te lopen zo. 

Ik heb het heerlijk gehad eigenlijk, heerlijk om je verjaardag in het buitenland te "vieren". 

Subway terug en was ongeveer 21 uur weer thuis.


Wat ik morgen ga doen? Ik heb geen idee.... Heb van alles op de planning staan, maar ze geven weer zwaarbewolkt weer op (tenminste, in de app waarvan ik denk dat die het juiste voorspelt...) maar kijk morgen wel even wat voor weer het is en beslis dan wat ik ga doen.

Jullie horen het wel weer. Tot morgen!





13 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om je verjaardag op deze manier in NY te kunnen vieren en natuurlijk hoort daar een stuk taart bij. Prachtige foto's en je hebt weer heel veel gedaan. Toevallig heb ik ook net in ons blog over de zwervers en mafklappers in Vegas geschreven. Zal in elke grote stad wel zo zijn. Maar jij had er zelfs nog een potloodventer bij, haha! Veel plezier maar weer. Gr, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gevierd zo je verjaardag! Jammer van de bewolking. Maar wellicht een andere dag beter weer deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een top verjaardag! En dank voor de foto, op die plek heb ik mijn eerste vriendin mee naar huis genomen😁. Fijn dat het goed te doen is met je hiel trouwens!
    Hoe is het boek? Aanrader?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind van wel. Leest lekker vlot weg, en heel interessant.

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd, en wat een plek om jarig te zijn!
    Zo veel mooie dingen weer gezien en wat een afstand weer afgelegd.. De foto's zijn schitterend ondanks het mindere weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge jonge wat een prachtige verjaardag zo. Ben er jaloers op LOL.Jammer van het weer maar je hebt nog een aantal dagen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzondere verjaardag! De foto's zijn weer prachtig en ik geniet met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met mijn vliegangst zal ik niet zo snel naar New York gaan. Maar als..... Dan weet ik door jouw blog wel waar ik heen zal gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een top dag om zo je verjaardag te vieren zeg. En wat een stappen heb je weer gemaakt!
    Je maakt wel wat mee volgens mij met al die aparte figuren daar OMG🙈
    Wat een drukte eigenlijk hè daar, kon je het wel allemaal aan die prikkelingen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor even wel haha. Maar ben erg blij met mijn rustige Airbnb ;-)

      Verwijderen
  9. Hi Cindy, wat gaaf om te lezen dat je in NY zit. Vind het altijd zo stoer dat je in je eentje naar Florida gaat. Tof dat je deze trip maakt. Ik geniet weer lekker mee. Ook al ken je me niet door de blogs toch altijd het gevoel je een beetje te kennen. Veel plezier nog!
    Groetjes van een Floridaforumer, Marlieke alias Lavie2florida/lavie74

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om je verjaardag zo te mogen vieren !!! Wel jammer dat je op The Edge zo weinig kon gaan zien , gelukkig heb je deze trip nog een 2 kans. Al die drukte en herrie , kan me voorstellen dat je brein daar prikkels van kan gaan krijgen, weet nog niet hoe mijn brein hierop zal gaan reageren....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige foto's weer. Tja, dan voel ik toch wel dat ik in een rotdorp woon. Groeten van Ellen

    BeantwoordenVerwijderen