zaterdag 7 mei 2022

En dan is het bijna zover!

Geboekt in oktober, hopend dat het in mei door kan gaan.

En dan is het ineens mei, wow, ik mag bijna. Zoveel zin in om weer naar de USA te gaan.





Nog 1 hindernis, het testen voor vertrek... Heb tot op heden nog geen corona gehad, en dat ik wil ik vooral nu graag zo houden. Afgelopen week 2 dagen cursus gehad in Breda voor de OR, waar ik sinds kort lid van ben. Perfecte ambiance natuurlijk, met ca 20 mensen in een zaaltje 2 dagen lang.

Collega die ook mee was en morgen naar Canada vertrekt appte vanmorgen dat ze negatief testte, dus ik heb goede hoop dat dat voor mij ook zal gelden. Ben nu een thuistest aan het doen, even tussendoor checken haha. (EDIT: negatief!)

Werk maandag en dinsdag nog, dan woensdag testen, daarna hopelijk koffer pakken. Max en Macy naar pension brengen. 

Daarna nog even laatste dingen in huis doen (ervoor heeft geen zin met 2 buiten spelende katten haha, lopen regelmatig langs de waterkant, en komen met modderige pootjes binnen)





Donderdag vlieg ik om 13.25 uur. Ik zorg ervoor dat ik rond 9.30 uur op de luchthaven ben, ga met de trein. Beter even te vroeg voor de zekerheid, hoewel ik hoop dat de ergste drukte komende week wat minder is.


Heb een globale planning gemaakt, en kijk per dag wat ik ga doen.

Op het programma staan onder andere:

  • Edge
  • Highline
  • Chelsea Market
  • DUMBO
  • Staten Island, met de ferry, shoppen bij Empire Outlets
  • One World Observatory
  • Empire State Building
  • Top of the Rocks
  • Shoppen in Newport Mall in New Jersey (zat daar in hotel vlakbij, 1e keer in NY, leuke mall en er zit daar een Cheesecake Factory....)
  • Coney Island
  • Walmart (New Jersey, Secaucus, combi met Newport Mall)
  • Roosevelt Island
  • Shoppen Brooklyn (Fulton Street)

En nog véél meer! En uiteraard ook afspreken met Ingrid, vriendin die er woont, hapje eten etc. En knuffelen met Maple 🐕


Alleen 14 mei, mijn verjaardag, ligt min of meer vast, heb een ticket voor Summit gekocht. Vanaf 17.30 uur ben ik daar welkom. Voor die tijd ga ik lekker slenteren rond Times Square/Bryant Park, wat eten en 's avonds lekker genieten.



Heb ook een metrokaart. Heb helaas een blessure aan mijn hiel, lijkt op hielspoor, is het niet.

Fysio traject hielp niet veel. Pijnstilling gelukkig wel, dus combi metro en lopen. En vooral pijnstilling blijven gebruiken (en daar kopen, werken veel beter en zijn alláng op....). De langere stukken pak ik dan de metro.

Blijf 10 dagen, verblijf in een Airbnb in Brooklyn, en neem een yellow cab bij aankomst. Lees dat er vaak lange rijen staan op JFK bij aankomst, nou ja, ik zie het wel, heb alle tijd, het is vakantie. 

Zin in!

9 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt goed Cindy , wat een mooie planning ! Wel jammer dat je hiel een beetje tegenwerkt maar hopelijk is dat snel over !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een plannen Cindy, ben benieuwd of je dat allemaal lukt in 10 dagen. Dat testen voor vertrek is wel een dingetje, wij vonden dat toch wel spannend. Veel plezier alvast! Gr, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie planning. Ook een mooie mall is Willowbrook Mall. Lekker met de bus te doen. Maar ik zie dat je planning al aardig volzit. Succes met jet testen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk Cindy. Nu echt aftellen. Wij zijn ook alle keren met n Yellow Cab gegaan vanaf t vliegveld en echt druk nog nooit gezien. Hopen dat dat nu ook zo is. Gr. Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je planning ziet er goed uit! Dat wordt genieten nog even aftellen en testen dan ben je klaar om te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cindy
    Zie er allemaal weer goed uit
    Ga heerlijk genieten en laat ons maar meegenieten
    Hou ons op de hoogte
    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Cindy zo heerlijk dat je gewoon die kant op gaat, hopelijk gaat het goed komen met je voet, ik ga voor je duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn als de reis weer achter de rug is! Mooie locatie! Leuk dat we mogen meegenieten

    BeantwoordenVerwijderen