donderdag 13 februari 2020

12 februari 2020 Florida topdag, zoals het hoort!

Wow, wat heb ik genoten vandaag! Echt een Florida dag uit de boekjes, top!

Hij begon na wederom een goede nachtrust. Fijn! Douchen, rituelen, je kent het wel.
Ontbeten met, jawel, daar is ie weer, 2 broodjes met oude kaas. En een bakkie thee.
Eetlust is nog niet echt terug. Jammer voor al het lekkere eten hier, maar dit lijf kan dat lijden hoor.

Even een Windows Update gedaan met de laptop, en het lijkt erop dat de wifi verbinding nu beter is.
1 kwaal heeft ie nog wel, de spatiebalk werkt niet altijd meer... Ook beetje lastig typen. Bij thuiskomst maar even oriënteren voor een nieuwe.

Ben 8.30 uur weggereden. Op naar... even nadenken, zoveel gezien.... Oh ja, Nokomis Beach.
Wat een fijne sfeer hangt daar zeg. Zo anders weer dan Turtle beach van gisteren, dat vond ik niet zo.
Stuk gewandeld, 3 kwartier denk ik. Schelpen gezocht. Tot op heden nog steeds geen sand dollars gevonden.... gisteren wel een stukje ervan, die wel mooi is, maar meestal zie je alleen kleine delen ervan, vooral op Siesta Key zie je dat. Op deze stranden geen sanddollars te zien.
Veel wandelaars, Amerikanen, iedereen groet je met "good morning".

Afbeeldingsresultaat voor sanddollar
Sanddollar

Daarna even op een bankje gezeten. Gekletst met een Amerikaan. Hij en zijn vrouw leven in Wisconsin gedurende mei t/m oktober. En vanaf oktober zitten ze dus in Florida. Eind mei gaan ze weer terug. Hoe lekker...
Gewoon de winters daar ontvluchten.








Toen was het tijd voor Venice Beach. Ben ergens uitgestapt en even rond gekeken.










Zag in de verte een pier, ja, daar wil ik naar toe. Was bij Sharky's, een visrestaurant,bleek na inspectie op Google Maps.
Erg bekend denk ik want mega druk. Prachtige pier, heerlijk ook even in het zonnetje zitten lezen. Windje erbij, 27 graden. Later werd het zelfs bijna 30. Sowieso niks te klagen over het weer deze vakantie, wat een genot!









































Lunch wederom overgeslagen. Geen eetlust haha. Maar het ging verder wel erg goed, geen buikpijn, geen raar gevoel. Voelde me mezelf weer.

Rond 14 uur ben ik naar Sarasota Square Mall gereden, via omweg, want file. Weer een ongeluk ergens.
Daar zit een Victoria Secret, en daar ben ik wél erg goed geslaagd voor mijn lijstje. En er was 3 halen, 2 betalen, dus 3 mogen er mee naar huis.
Wat een rustige mall! Veel leegstand, oude mall ook al denk ik. Heerlijk even rond geslenterd.




Toen liep het tegen 16 uur. Ging nog steeds goed. Waarom geen zonsondergang bekijken? Doe dat nooit in Florida eigenlijk. Dat heeft te maken met het feit dat ik ze regelmatig in Egmond zie.
En vaak tegen die tijd weer elders ben.

Maar vond het nu weleens tijd. Laat ik dat eens bij St Armands Circle gaan doen, daar zit ook een strand, Lido Beach. Dus op naar St Armand.
Het viel me op dat in tegengestelde richting erg veel file stond. Eenmaal bij de rotonde daar was er een soort van verkeersinfarct. Alles stond vast.
Geen parkeerplek te vinden.

Ik bedacht me dat ik dan wel door kon rijden naar Anna Maria Island. Fout!!!
Ook file, file van 55 minuten stilstaand verkeer. Dat gaan we dus niet doen. Maar terug kon ook niet meer. Ook file van 51 minuten.
En die file duurde zeker tot ver voorbij Publix op Long Boat Key. Weet dat omdat ik daar ben gekeerd. Even voorbij Publix. Had besloten om daar maar te gaan wachten, iets te eten, wat rondkijken. En hopen dat de file daarna opgelost was.

Een paar lekkere verse broodjes gekocht. Maple glazed ham voor erop. Oh wat zijn die vleeswaren daar toch lekker! Dat was dus mijn avondeten. Dikke prima voor nu.

Er zit ook een CVS, en zag op Google Maps dat je daar eigenlijk gewoon de weg over kon steken voor het strand. Dus zo gezegd zo gedaan. Maar er zat een privé resort, Four Winds Beach Resort.
Wat nu? Een brutaal mens heeft de halve wereld.
Dus naar binnen gelopen, verteld dat ik aan beide kanten vast zat qua verkeer, en zo zo zo zo graag de sunset wilde zien, en of dat mocht bij hun.
En dat mocht. Dus via de tuin naar het privéstrand, en daar zag ik een geweldige sunset.

Er liep op een gegeven moment een reiger langs de waterlijn, en dat maakte het plaatje perfect.
Want ik hou van reigers! En pelikanen, en meeuwen.
Heb geen goed fototoestel, dus geen perfecte foto's maar voor mij zijn ze goed genoeg.
Wat was dit genieten zeg!

















Dus een mooie afsluiting van een topdag, waarop ik me ook weer goed voelde.

Terug naar het hotel gereden, nog ietwat vertraging van St Armands tot over de brug maar dat duurde maar een kwartier extra.

Net weer een stukje cheesecake gegeten als afsluiter. Heb nu nog een stuk over voor morgen.
Zo geniet ik toch op mijn manier.

Morgen de laatste volle dag alweer... Het plan is om naar Robinson Preserve te rijden. Wellicht nog stukje Anna Maria mee te pikken. En dan wil ik 's middags naar de Ellenton Outlets. Nog even kijken daar. Meer kijken kijken niet kopen, maar vind het altijd zo heerlijk om rond te slenteren in die winkels.
En dan 's avonds de koffer pakken.... Meh!

Tot morgen!





19 opmerkingen:

  1. Wat een mazzel had je zeg, met die parkeerplaats om de sunset te kunnen zien! Heerlijke dag weer en goed geslaagd bij VS, wat wil je nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke dag, Cindy! Zelfs met een mooie sunset, waarvan de foto’s goed gelukt zijn,hor! Gelukkig voel je je weer een stuk beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke Florida dag! Al die stranden zo heerlijk.
    Je hebt gelijk, dat je gevraagd hebt of je daar de sunset mocht bekijken, zo ben ik ook, nee heb je ja kan je krijgen.
    Wat jammer, dat het alweer bijna voorbij is, geniet nog zolang het kan! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De foto’s van de zonsondergang zijn heel mooi!
    Fijn dat je je vandaag weer goed voelde en die eetlust komt wel weer, snap wel dat je baalt van al dat lekkers daar waar je nu geen trek in hebt 😉
    Wat vliegt de tijd zeg, geniet nog van de laatste dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je je alweer wat meer mens begint te voelen en zo toch weer een heerlijke dag te pakken hebt.
    Robinsons preserve is leuk als je meteen in de richting loopt van de uitkijktoren, dan vanaf daar de loopbrug over maar ik zou geen heel rondje adviseren hoor want de helft van de round trip is echt heel saai ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, heb zoiets al vaker gelezen. Vandaar mijn idee om daarna wellicht door te rijden naar AMI. Veel mooier denk ik ;-)

      Verwijderen
  6. Je bent er weer helemaal en gelijk weer een topdag. Geslaagd met shoppen, geslaagd met foto’s nemen en een geslaagde zonsondergang, wat wil je nog meer. Veel plezier morgen.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk om te leZen dat je een heerlijke dag hebt gehad.
    En dat kunnen we ook zien aan de foto’s prachtige zon’s ondergang.
    En jeetje morgen je koffer alweer pakken,maar eerst nog maar een dag genieten😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige zonsondergang foto's. Je hebt zeker een heerlijke dag gehad. Heel veel plezier vandaag, haal er alles uit en denk nog maar niet te veel aan morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je na weer een goede nacht je een stuk beter voelde. Mooie strandden en een prachtige sunset! Gave foto’s. Geniet van je laatste volle dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt als een topdag! En wat een geweldig mooie foto's!
    Volgende keer moet je langer gaan hoor, ik geniet van het meelezen! hahaha :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterende dag en geweldig dat je actie: wie niet vraagt wie niet wint :) een hele mooie afsluiting heeft opgeleverd.
    Morgen nog een hele dag volop genieten, dan genieten wij via je blog nog een dagje mee!!Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke dag en prachtige foto's! Heel fijn dat je je zelf weer goed voelde. Ben heel benieuwd welke cheesecake je had, zou nu ook wel een stukje lusten haha Geniet van je laatste volle dag, tijd gaat altijd veel te snel! Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iets met pecan en chocolade. Exacte naam weet ik even niet meer. Maar erg lekker! En dank je wel.

      Verwijderen
  13. Fijn dat het een stuk beter gaat. Wat een prachtige foto’s van die reiger.
    Jeetje, morgen alweer de laatste volle dag, jammer.
    Geniet er met volle teugen van. Hier is het koud en nat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke foto's! Het strand en de zee de palmbomen....heerlijk. gelukkig ben je weer opgeknapt en kan je nog lekker even genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Was zeker een topdag! Prachtig daar zeg, mooie foto's vsn gemaakt. En relaxed toch dat je dat strand op mocht, zo kon je toch de zonsondergang mee pakken

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen