vrijdag 14 februari 2020

13 februari 2020 Laatste volle dag, van alles en nog wat

Vroeg wakker, half 6. Ach, ik ga er maar  uit. Heb ik wat aan mijn dag!

Ontbeten met 2 geroosterde broodjes met jam. Nog steeds geen grote eetlust, maar voelde me wel goed, dat is het belangrijkste.

Ik zou naar Robinson Preserve, en terwijl ik de route bekeek op Google Maps bedacht ik me dat ik daar helemaal geen zin in had.... En van een planning kun je ook afwijken, dus hoppa, change of plans.

Het strand werd het! Van de week kon ik niet parkeren bij Holmes Beach Anna Maria Island, dus die  ging in de herhaling. Geparkeerd bij Manatee Beach. En heerlijk een stuk gewandeld langs het strand. Was al aardig warm, maar wel met een forse wind wat het heel aangenaam maakte.





Zag op Maps dat op de route naar Ellenton Outlets DeSoto National Memorial Park ligt.
Wilde daar weleens gaan kijken. Het is inderdaad een memorial voor iets, iets met Spanjaarden die daar aan land zijn gekomen dacht ik. Sorry, maar heb 0,0 met geschiedenis...

Er was een leuke wandeling langs het water te maken.En dat heb ik gedaan. Route van nog geen mijl.
Leuke tijdsbesteding voor even tussendoor.






Op naar Ellenton, naar de outlets. Ondertussen had ik wat trek gekregen, hey, dat is nieuw!
Snakte naar zout, en wel de frietjes van McDonalds. Daar gegeten, filiaal tegenover de outlets.
Frietjes met kipnuggets, erg lekker. Wel hele middag vol van gezeten. Gelukkig voel  ik me weer ok, maar het is nog steeds niet goed hoor. Maar dat komt thuis allemaal wel weer goed.

Lekker geshopt bij de outlets. Heeeeel anders dan die in Orlando. Ouder, maar vooral erg rustig. Ook veel leegstand, jammer hoor. Maar wel wat cadeautjes voor mezelf weten te scoren. En daar gaat het om.
Geef ik het niet uit aan eten, dan maar aan shoppen.




Rond 15 uur was ik er wel klaar mee. Wat nu?
Google Maps geraadpleegd. Siesta Beach? Nog een keer? Nope, gezien alle filemeldingen....
Heb besloten gewoon richting hotel te gaan. En onderweg nog even bij wat winkels in de buurt van UTC mall aan te doen. Nog even soort laatste rondje zeg maar.
Dat lukte, en nog even lekker op een bankje in de zon zitten lezen.

Wat broodjes gehaald bij Publix, jaja, alweer met kaas opgegeten. En een yoghurt parfait met aardbeien.
Sorry, maar ik moet nog steeds niet aan complete maaltijden in restaurants denken.

Ondertussen kon ik inchecken voor mijn vluchten morgen bij United, dus dat gedaan.
Ik vertrek om 14.00 uur vanaf RSW (Fort Myers) met de UA2274 naar Washington.
Daar kom ik aan om 16.22 uur.
Om 18.25 uur vertrekt mijn vlucht dan naar Amsterdam, de UA946, en die komt als alles goed gaat zaterdagmorgen aan rond 8 uur.

Het is 1.5 uur rijden naar Fort Myers. Vertrek om 7.30 uur. Ga naar Gulf Coast Town Center, daar zit een Panera Bread, daar ontbijten. Uurtje de tijd. Dan, indien mijn koffer het toelaat,maar dat weet ik straks pas, eventueel nog wat bij Bath and Body Works kopen. Wil rond 11 uur op de luchthaven zijn.

En dan... op naar huis. Wel zin in, heb altijd wel lichte mate van heimwee zoals jullie wel weten, maar dat was nu wel even wat meer dan normaal zeg maar. Dus  ik verlaat met gemengde gevoelens Florida, verdrietig, want oh wat ga ik het weer missen. Maar ook blij omdat ik weer naar huis ga.

Hoe e.e.a. gaat verlopen horen jullie ergens de komende dagen
Laptop doet rete irritant, wederom, dus ik moet even kijken wanneer ik een laatste update doe op de blog. En uiteraard nog een nabeschouwing.

Tot in Nederland! En iedereen alvast bedankt voor het meelezen/reageren.
Ik ga de koffer inpakken.

Edit: jullie moeten het zonder foto's van Outlet doen. Internet doet het niet meer. Laptop? WiFi verbinding? Zit nu op mobiel te klooien. WiFi doet het wel op mobiel overigens.
Blogpost met overige foto's gelukkig net klaar en opgeslagen. Doei!

18 opmerkingen:

  1. Fijne reis terug, wij staan klaar om te vertrekken naar Orlando :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie dag weer. Alvast n goede terugreis!! Wat zijn die dagen omgevlogen zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi strand, ook nog niet geweest dus leuk om je te volgen kom je nog eens op ideeen!
    Een hele goede reis terug, was weer leuk om mee te lezen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker relaxed dagje!
    Ik wens je straks een hele goede terugreis, Fort Myers is overigens een lekker rustig vliegveld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lekker nog even op het strand de laatste dag, heerlijk toch en ook nog geslaagd voor wat dingetjes.
    Goede reis morgen en geniet nog van de laatste dingen in Florida!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke strandwandeling en shoppen.
    Nou dat klinkt als een perfecte dag.
    Helaas zit het er alweer op maar ook wel weer fijne naar huis te gaan.
    Was weer fijn om elke dag je blog te mogen lezen.
    Op naar de volgende plannen😉

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede reis terug Cindy. Ik ga je blogs missen....het was elke dag leuk opstaan om deze te lezen. Misschien ook nog een tip....een volgende keer naast blogspot ook polarsteps gebruiken....in dat programma kan de je afstanden en plekken zien waar je bent geweest en je hebt de mogelijkheid om er een boek van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Cindy
    We hebben genoten van je blog en met plezier elke dag gelezen
    Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan en die is nu aangekomen
    We wensen je een goede reis naar huis 🏠
    Bedankt dat we mochten mee genieten en graag tot een volgende keer
    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie dag weer, prachtig strand hoor. Was weer leuk om je via je blog te volgen, goede vlucht naar huis morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede reis terug, was weer leuk om mee te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele goede terugreis, voor thuis een spoedig volledig herstel gewenst en bedankt voor het bloggen!! Het was weer genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekker rustig daagje en nog heerlijk het strand meegepakt. En dan is het alweer voorbij. Ondanks dat je ziek bent geweest heb je toch veel gezien en gedaan. Nu weer naar de poezekindjes en weer uitkijken naar een volgende trip naar Florida. Goede reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een hele fijne terugreis Cindy.En we zien het wel😄

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En dan zit het er al weer bijna op... alvast goede reis terug

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goede reus naar huis! Het was heerlijk weer mee te reizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk reisje weer Cindy.....heerlijk hoor, even genieten tijdens onze winderige winter!

    BeantwoordenVerwijderen