woensdag 5 februari 2020

4 februari 2020 De reisdag

Ja, ik mag! Dat dacht ik toen ik vanmorgen wakker werd van de wekker. Na elk uur wakker te zijn geworden...

Douchen, laatste spullen pakken. Verse broodjes mee. Afscheid nemen van de katten, en oh waarom keken ze me nu allebei smekend aan i.p.v. gewoon in hun mandje te liggen slapen zoals gewoonlijk als ik op vakantie ga...
Eenmaal op weg snel écht in de vakantiestemming.
Rustig op de weg, dus was zo op P3 op Schiphol. Foto gemaakt van de rij waarin ik geparkeerd sta en op naar de vertrekhal.
Was iets te vroeg. Maar eenmaal koffer ingeleverd was ik overal zo doorheen.
Wat gegeten, gedronken, gelezen.









Vlucht ging op tijd. Was een fijne vlucht. Al die tijd, sinds ik geboekt heb, bleef de stoel naast me vrij. Zelfs vanmorgen vroeg nog. Ook nog nadat inchecktijd verstreken was. Zou het dan toch?
En ja hoor. Heerlijk, wat vliegt dat zoveel fijner zeg.
Her en der wat lichte turbulentie, en 5 minuten te vroeg op Newark geland. Verder een rustige vlucht, wat gelezen, voor de 54785e keer A Star is Born gekeken.

Maakte me al op voor een lange wachttijd, afgelopen mei was het zo druk op deze luchthaven.
Nu niets van dit alles. In de rij voor returning ESTA, 4 mensen voor me. Bij een scanapparaat vingerafdrukken afgegeven, en klaar was ik. Binnen 10 minuten overal doorheen!

Daarna nog een trippel naar bagage ophalen, weer opnieuw afgeven. Airtrain naar Terminal C. Daar door de controle voor handbagage enzo. Dat duurde nog wel even. Uiteindelijk had ik nog een uurtje om nog even wat te eten.


Mistig, daarom Manhatten niet zo goed te zien... vlogen er ditmaal ook met grote boog omheen helaas



Deze 2e vlucht kan ik kort over zijn: vol/druk/schoppende kinderen achter me/Brazilianen. Snel vergeten dus. Wel lekker op tijd in Orlando, 16.45 uur plaatselijke tijd geland.
Hier kon ik dus zo naar de kofferband lopen, na 5 minuten kwam ie al. Op naar Alamo.

Kon dus een Standard SUV kiezen, gratis upgrade vanaf een Midsize SUV. Wat een belachelijk grote auto's... No way dat ik daarin ga rijden. Heb bijna een trappetje nodig om erin te komen, en ben niet eens heel klein.

Dus ik heb gekozen voor een donkergrijze Toyota RAV4, er stond ook een mooie witte Hyundai Tucson, maar die had 23000 miles op de teller, en deze maar 2740. Er zit ook Android nog wat in, voor je smartphone. Even kijken hoe dat allemaal werkt... en starten met een startknop, juist...
Zal morgen even een foto maken bij daglicht. Deze sprak me het meeste aan na onderzoek.

Die smartphone liet ik overigens vallen toen ik hem bij de Airbnb aangekomen weer in het hoesje had gedaan, vanuit houder in auto. En niet goed erin had gedaan, in dat hoesje...
Liet hem vallen, vermoeidheid denk ik, zat niet goed in hoesje, dus viel op de telefoon zelf, en barstje in een hoek, zo jammer weer, typisch ook wat voor mij weer.

Want het was druk op de weg vanaf de luchthaven. Google Maps gaf me al een omleiding i.v.m. ongelukken, en op de 192 was het ook erg druk. Helemaal op het eind naar de Publix geweest, voor een lekkere yoghurt parfait, geen zin meer in eten, en wat drinken voor op de kamer.


Het was ongeveer 24 graden, zo zalig! En tijdens het rijden genoten van een prachtige zonsondergang.

Daarna naar de Airbnb in Clermont, 5 minuten vanaf deze Publix. Snel gevonden, even zoeken naar toegangsdeur ( en daar viel dus telefoon...) en alles vanuit de auto in de kamer gezet.
Alles erop en eraan, mis alleen een bureau om te bloggen, maar straks in Sarasota heb ik dat wel.



Koffer pak ik niet uit. In Sarasota pas.


Nu dus de blog er even uit persen, met brandende ogen. NL tijd nu 2.28 uur, bijna 24 uur wakker dus. Zo nog wat lezen en dan morgen een vroegertje verwacht ik zo!
Heerlijk dagje shoppen en acclamatiseren, zin in! En op zoek naar sneakers. Koop altijd wel een paar, en om deze reden dus nu geen sneakers mee hier naar toe genomen. Alleen mijn wandelschoenen :-)
Dus ik móet wel haha!

Of dat gaat lukken lezen jullie morgen.

21 opmerkingen:

  1. Fijn Cindy dat je er bent. Balen van je telefoon. Knap dat je het blog hebt gemaakt, leuk om dat te lezen. Veel plezier met shoppen morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaa je bent er!!! Nu lekker gaan genieten. Super om je verhalen weer te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoera!!!! De vakantie is begonnen. Niet helemaal top met een kapot beeldscherm van je telefoon. Maar laat dat zeker je vakantie niet beïnvloeden. Het genieten kan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je er alweer bent. Ik werd er zelf ook helemaal vrolijk van.
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cindy, heel veel plezier, leuk dat je weer blogt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De hobbel van de reis is genomen, eerst slapen en dan morgen lekker gaan genieten van en in Florida!
    Over 4 weken hebben wij exact dezelfde vlucht, dus goed te lezen dat de overstap prima te halen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker Cindy je bent er, nu lekker genieten en veel beleven. Ik volg het allemaal weer. Zie uit naar al je blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk Cindy, je bent er. Lekker genieten nu.
    Knap dat je meteen een blog eruit perst.
    Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het genieten gaat beginnen en petje af voor de eerste blog post na een lange dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo, de reis heb je weer gehad. Nu lekker gaan genieten van de vakantie ☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker als de reis soepeltjes verloopt. Jammer dat we elkaar niet even gedag konden zeggen op Schiphol. Mooie auto, lekker voor de vakantie. Veel plezier.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goede vlucht op de tweede na😉
    Maar je bent gewoon lekker in Florida,dus nu genieten..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer van de telefoon. Maar toch een voorspoedige reis.Ga er lekker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoera je bent er en dat is wat telt
    Nu gewoon gaan genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat je in Florida bent! Even bijkomen en genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lekker, je bent er, en wat een zalige temperatuur!! Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk je bent er. Redelijk heen reis kan slechter. En nu volop gaan genieten 🏝

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super dat je goed bent aangekomen! Nu lekker genieten, zag je lekkere ontbijtje net al voorbij komen �� Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lekker Cindy dat je er bent. Goede vlucht,behalve de 2e dan,beetje jammer.
    Maar je bent er en wat een temperatuurtje,heerlijk! Lekker genieten van al het moois daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Yessssss.... a star is born! De doe ik straks ook weer naar Dubai. Veel plezier weer Cindy

    BeantwoordenVerwijderen