zaterdag 8 februari 2020

7 februari 2020 Toch geen Discovery Cove, maar.... strand!

Vanmorgen om 5 uur wakker, uit mezelf, wekker stond op 5.15 uur, dus helemaal prima.
Aan 1 stuk door geslapen vannacht, heerlijk.

Even snel het internet op, douchen, aankleden, spulletjes pakken. Was er eigenlijk al uit dat DC niet door zou gaan, maar wilde toch even buiten "voelen".Nou, 1 stap buiten de deur, en de onzekerheid was weg. Wat een wind nog! En wind bij 30 graden is wel lekker, maar wind bij 16 graden, wat het vanmorgen was, niet.

Dus op naar DC om om te boeken. Was al aardig druk om 7.15 uur, ze blijken ook al om 7 uur open te gaan. Gemeld dat ik om wilde boeken, dus toen ik aan de beurt was naar de counter. En die vrouw deed toch wel moeilijk. Onbegrijpelijk, had van de week zulk goed contact via Messenger, zelfs het doorkiesnummer gekregen, dus kon het gesprek zo laten zien.
Want ze begon over dat ze moest "chargen" nu ik voor de 2e keer wilde rebooken. Nou, dacht het dus niet.
Heeft die vrouw via Messenger het nooit over gehad.
Afijn, lang verhaal kort,uiteindelijk geregeld. Maar het ging niet van harte.

Ergens begrijp ik het wel, maar je betaalt 200-250 euro voor een ticket voor zo'n dag, incl. dolfijnen interactie, en ik vind dat het dan wel erg mooi weer moet zijn. En niet dat je de hele dag ligt te vernikkelen van de kou.
Ze zeiden dat het morgen kouder zou zijn. Nou, dat klopt, morgenochtend is het 10-14 graden, pas na 11 uur warmt het op. Maar wél volle zon! En ook weinig tot geen wind. En dan is de gevoelstemperatuur toch net even wat anders.
Alle weermodellen geven volop zon voor morgen aan zag ik, dus moet goed komen.
 En tijdens de dolphin swim wurm ik me wel in zo'n wetsuit die je daar krijgt, ipv een hesje haha.

En toen stond ik weer buiten. Eerst maar eens ontbijten, werd Panera Bread vlakbij DC. Een lekkere croissant, een jus d'orange en een kaasbroodje.



Wat zal ik dan gaan doen? Had al bedacht dat het óf een Statepark zou worden, óf een airboatride ergens, óf het strand. Tja, strand trekt altijd, bij mij wel, en helemaal in Florida. Word gewoon erg gelukkig van strand. Waar dan ook.
Cocoa of Daytona, of New Smyrna? Daytona werd het. Sweet memories toen ik langs de Best Western daar reed.
Was daar in juni 2017, halve vakantie weggeregend...Maar het beviel daar wel erg goed, hou van de vergane glorie in Daytona, het heeft gewoon iets.

Heb vlakbij Joe's Crab Shack geparkeerd. En ben lekker een strandwandeling gaan maken. Fikse wind, maar wel erg fijn wandelen. Temperatuur rond de 17 graden, zonnetje in mijn gezicht (ben helemaal rood nu...) en het was heerlijk rustig.















Rond lunchtijd daar genoten van Coconut Shrimp. Met een ananas sausje, zalig!
Ze hadden daar watermeloen limonade, die was top zeg. Kreeg nog een free refill mee voor on the go.




On the go ging ik namelijk weer, want wilde eerst naar Tanger Outlets, toen toch maar niet (weer winkelen...) maar wilde ook graag naar Ulta. Ulta opgezocht, bleek die bij een stripmall bij de Tanger Outlets te zitten. Dus toch maar wel.
En dat was een goede zet, want heb weer lekker kijken kijken niet kopen gedaan, behalve bij Nike.
Geslaagd voor een paar Nikes, een model die ik eigenlijk al wat langer wil, en dat nu weer bedacht toen ik ze zag. En voor een mooie outletprijs, 50 dollar. In NL doen ze iets van EUR 130,=








Rond 15.30 uur weer teruggereden naar Orlando. Ritje van 1.5 uur. Wilde graag eten bij Panda Express, was daar wel wat vroeg, want besloot naar die bij Wintergarden Village te gaan, was er al o, 17 uur. Daarna nog even langs een Walmart, die aan de New Independance Parkway. Favoriet bij mij sinds ik deze bezocht toen ik bij de Biegjes logeerde. Mooi, net, filiaal is dit.



Was rond 19 uur weer in mijn Airbnb onderkomen. Onderweg prachtige sunset gezien vanuit de auto, echt genieten, stond op dat moment in de file dus kon ook haha.
Net even gemaild waar ik de sleutel morgen kan achterlaten. Heb de mensen niet gezien verder, hoeft van mij ook niet, maar was een fijn onderkomen voor een leuke prijs.
Slaap er toch alleen maar.





Nu even de blog, net koffer ingepakt, gooi die zo alvast in de auto. Laptop, toilettassen, kabels, opladers etc gaan morgen in mijn trolleykoffertje. Op tijd weer op, 5.15 uur de  wekker, dus lekker op tijd weer slapen zo.

En dan op naar Discovery Cove, nu echt zin in! Lekker hele dag chillen en genieten van de all inclusive formule. Met als hoogtepunt natuurlijk het zwemmen met de dolfijnen, alhoewel, zwemmen, het is meer interactie,maar vond dit een paar jaar geleden zo fantastisch.

Wil ergens tussen 16 en 17 uur daar wegrijden, en dan op naar Sarasota. Rit van ongeveer 2 uur, afhankelijk van de drukte.

Jullie horen morgen hoe alles was!




14 opmerkingen:

  1. Nou dat was een heerlijke vakantiedag, het strand blijft trekken he, ik hou er ook zo van.
    Je hebt het weer prima voor elkaar Cindy, lekker eten, mooie plannen. Fijne dag morgen in DC!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van DC maar morgen in de herhaling. Je hebt er een lekker (lang) dagje van gemaakt. Het blijft altijd een feest om daar met korting op korting te shoppen en je slag te slaan.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi sneakers!
    Heel veel plezier vandaag in DC.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Groot gelijk hoor om DC om te boeken. Voor dat geld moet het inderdaad wel een mooie dag zijn. Goede keuze om naar Daytona te gaan. En mmm, coconut shrimp.
    Ik duim voor je dat morgen het zonnetje schijnt, veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een prima dag ondanks de wind toch zelfs nog wat blauwe lucht. Heel veel plezier morgen. Ik ben heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wat een dag. Prachtig. Veel plezier bij de dolfijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel plezier in DC. Zal vast een stuk fijner aanvoelen qua het weer. Voor vandaag heb je ook weer een top dag gehad. Je kent prima je weg overal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooi alternatief gevonden vandaag,en morgen gewoon met de zon naar Discovery.
    En goed geslaagd voor je schoenen ze zijn super mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tanger Outlets die gaat op on todo list
    Panda Expresnog nooit geweest gaat er ook op
    Heel veel plezier in D.C. we lezen het morgen wel
    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je DC nog kon om boeken. Gave stappers heb je gekocht hoor, altijd een prettige tijdsbesteding dat shoppen! Veel plezier morgen bij de dolfijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed idee om DC om te boeken en een schitterende dag gehad! Heel veel plezier met de dolfijnen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik lees weer lekker mee. Heerlijk genieten van je avonturen. Gave schoenen! Enjoy Dc

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik lees ook weer mee, heerlijke dagen heb je al gehad! Vast heel veel plezier in Sarasota! Over ruim 2 maanden gaan wij ook weer die kant op! :-)

    BeantwoordenVerwijderen