vrijdag 16 maart 2018

15 maart 2018 Een heerlijk stranddagje

Vanmorgen lekker "uitgeslapen". Was gisteravond best wel moe, en werd zowaar vanmorgen helemaal uit mezelf wakker om half 8. Wilde pas na de spits gaan rijden, dus lekker rustig aan gedaan.

Was weer fris, maar weer met strakblauwe luchten en een zonnetje.
Zou later warmer worden dus op naar Cocoa Beach, via de 528.

Ongeveer een uur en kwartier erover gedaan. Thuis een yoghurtje gegeten, ontbijt zou ik doen bij Ihop. Die kan ik ook deze vakantie niet overslaan.
Eenmaal daar aangekomen super druk, maar had mazzel dat er net iemand wegreed en ik een parkeerplekje had. Binnen moest ik 15 minuten wachten. Veel tieners i.v.m. Springbreak.
Een heerlijk ontbijtje besteld, wilde eens de French toast proberen. Zalig. Kon er tot eind van de middag op teren.

Daarna naar Lori Wilson Park gereden, had gelezen dat je daar gratis kon parkeren, en er voorzieningen zoals toiletten waren. En dat was zo, weer keurig voor elkaar allemaal.

Eenmaal op strand zag ik in de verte de Cocoa Beach pier, dat werd het doel. Dus lekker naar toe gewandeld. Af en toe stoppen en van het mooie uitzicht op zee genieten.  Temperatuur was echt zalig. Mijn mobiel gaf elke keer 16 a 18 graden aan, maar het was veel warmer, door de sterke zon. Voelde als 22 a 23 graden. Top!

Hier bij de pier heel druk

Eenmaal bij de pier naar boven gelopen,hoopte op pelikanen. En ja hoor, daar zaten ze, vind ze zo mooi! In juni waren ze er niet, toen in Daytona, omdat het broedtijd was. Maar nu wel gelukkig. Prachtig.

Daarna weer terug gelopen, en nog een uurtje op strand gelegen, ook hier erg van genoten.

Liep zo tegen 4 uur, en ben even naar de Walmart gereden, altijd leuk om weer een ander filiaal te bezoeken. Je weet nooit of ze daar weer wat anders hebben. En dat klopte, voor een prikkie een paar korte broeken. Rond 5 uur terug gereden naar Orlando. Op naar Bahama Breeze.
Terugrit ging soepel, de andere kant op hadden ze meer pech. File vanaf MCO tot aan Lake Buena Vista. Heftig ongeluk, zag de auto, zou een wonder zijn als de bestuurder/ster er levend uit is gekomen... Best heftig om te zien.

Eenmaal bij Bahama Breeze lekker een plekje aan de bar uitgezocht. Een Virgin Pina Colada besteld. Drink sowieso geen alcohol meer en al helemaal niet als ik moet rijden natuurlijk. Hij was super!

Jerk Chicken besteld, pasta met kip en champignons, asperges, in een roomsaus. Ook zalig! En vooraf (doe dat normaal nooit, en zit nu vol...) soort kaasballetjes. Nou, zeg maar kaasballen. Cheese Bites heten deze. Ook erg lekker. Was de eerste keer bij Bahama Breeze voor mij. In juni eens geprobeerd, maar was toen zo moe (dag van aankomst) dat ik maar weer ben weggegaan omdat ik me niet eens kon focussen op de kaart toen.
Voor herhaling vatbaar, heerlijk!

Vandaag weer bijna 16.000 stappen, was wel even nodig, want gisteren niet eens de 10.000 gehaald haha!

En nu lekker even chillen, blogje schrijven, nagels lakken.

Morgen ben ik van plan om naar Wekiwa Springs State Park te gaan, lekker wat lopen en zonnen daar. Deze is niet nieuw voor me.
En ook Black Bear Wilderness staat op het programma, geen idee of ik beiden ga redden. Kijk wel. De laatste is wel nieuw voor me.
Rond 17 uur wil ik bij de Cheesecake Factory zijn, daar gezellig eten met de Biegjes.

Dus er wacht me morgen weer een leuke dag! Sowieso gaan nu mijn "bonusdagen" in. Normaal ben ik een week in Florida, en had ik morgen terug gemoeten. Nu heb ik nog tot maandag, heerlijk!
Ga er volop van genieten.

Tot morgen weer! En bedankt weer voor het lezen en de reacties.

1. Wat een heerlijke dag at the beach! Ik hou er ook zo van!
    Lekker wandelen, beetje zonnen en lekker eten! Mooi tijdverdrijf!
    Fijne dag morgen

2. Wat een top dag!
    Die foto van jou met de pelikaan is echt geweldig.
    En wat toevallig wij hebben net ook bij de bahama breeze gegeten ik ik heb ook nog eens hetzelfde op😂
    Ja is altijd lekker daar.
    Mmm en morgen naar de cheese cakefactory is ook al een van onze favorieten!!
    Geniet ze

3. Wat heerlijk om wakker te worden met jou zonnige strand foto's, je hebt een super relaxte dag gehad lees en zie ik wel, en lekker gegeten, mijn dochter riep al die kaasballen moeten we onthouden die wil ook in mei...hahaha.
    Voor morgen een wens ik je een fijne dag in de natuurparken.

4. Wat een heerlijke dag. Je voelt de warme van de foto's afstralen. Heel veel stappen gezet maar er zeker flink van genoten. Dat is te zien. Op naar de bonusdagen

5. Wat een heerlijke dag Cindy....ik zit te gdnieten van de foto's met die mega blauwe lucht. Ik moet zzooo lachem om je opmerking over pelikanen....wat zullen die blij zijn dat iemand ze mooi vind hahaha. En ja Bahama Breeze....zucht!! Nog 4 maanden wachten hier!!

6. Wat een heerlijke dag daar weer. Leuk om smorgens hier die zonnige foto's te zien. Dat terwijl er hier weer sneeuw aan gaat komen..... Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe dag misschien is dat ook wel iets voor ons aankomende zomer.

7. Wat is dit genieten zeg! Op naar je bonusdagen!

Lannie

8. Geweldige dag Cindy !
    Ik kan ook zo genieten van de pelikanen ....prachtige oerbeesten 😊
    Mmmm dat ontbijt ....heerlijk😀
    Maak er weer een mooie dag van 👍

9. Wat een heerlijke dag!! De pelikanen blijven gewoon zitten om te poseren voor je! En morgen ook weer zo'n leuk programma. Steef en Nicole hebben ons bahama breeze laten kennen en daar zijn we ze nog steeds dankbaar voor, zo lekker.
    Have fun morgen!
    Groetjes, Caroline

10. Heerlijke dag Cindy, genieten aan de kust. Prachtige foto's weer. Ohh wat lekker bij BB :-)

11. Wat een geweldige dag heb je weer gehad. Die pelikanen zijn leuk hè, kun je uren naar kijken.
    Hmm, Bahama Breeze, lekker hoor.
    Veel plezier morgen!!

12. Dat was een top dag Cindy !! Heerlijk dat strand, lekker eten en je doet het toch maar weer, op pad alleen in de auto , respect!!

13. Cocoa beach en dan een wandeling met de voeten in het water naar de pier,zo leuk ! En die voorzieningen in de USA ,prima voor elkaar. Dat eten ziet er weer zalig uit.

14. Cocoa Beach is leuk. Wij zijn er in 2007 geweest. Erg lang geleden. Hebben ze nog die pier met dat restaurant aan het einde?
    En ontbijten bij ihop of denny’s Is hmmmmm heerlijk!
    Geniet van je bonusdagen hihi en ik kijk uit naar je volgende verslag en foto’s!

15. Superdag weer! Prachtige foto met de pelikaan. Genieten hoor.

16. Zucht, wat een geweldige dag, ik ga ook bijna beginnen met aftellen (op 20 maart nog 4 maanden😘)

17. Ben net even naar buiten geweest en ik kijk rillend naar jouw foto's vol zonneschijn. Krijg het er wat warmer van. ��

18. Een heerlijke dag met lekkere zonnige strandfoto's en wat een gave foto van de Pelikanen en natuurlijk ook die van de houten pier. Wat is die pier een mooi foto-object :-)

En als afsluiter van de dag naar Bahama Breeze : ... lekker !!!!!