zaterdag 21 mei 2022

Coney Island, en dag loopt toch anders dan gepland

Gisteren voorspelden ze erg mooi weer, graad of 23 en volop zon. Ideaal voor een dagje naar Coney Island, temeer daar de metro daar naar toe het weekend een omleiding heeft, en het weekend heet gaat worden. Dus mooi om vandaag er naar toe te gaan. Als het weer uit zou komen...

Bij het opstaan was het nog redelijk, maar wel erg bewolkt. Toch de metro gepakt. Het plan was eigenlijk om eerst te gaan ontbijten bij Juniors maar dan moest ik eerst met de metro de andere kant op, half uur heen, en dan half uur weer terug en dan nog een half uur naar Coney Island, beetje zonde van de tijd. '

Er zit daar een IHOP dus bedacht me daar wel te gaan ontbijten. Ontbijten bij IHOP is geen straf haha.

Snel gevonden na kleine wandeling vanaf de metro. Lekker ontbeten, en vol daarna.                                Er zat een stel naast me, met een hele dikke man, die kon niet eens uit de booth komen. Hij had én full stack pancakes, én een omelet én French Toast, en alles ging erin. OMG! (ter vergelijking, de pancakes op de foto is een halve stack ongeveer)




Daarna even richting het strand, maar het deed allemaal zeer troosteloos aan door het grauwe weer. Niks geen zon en 23 graden, daar zaten ze mooi naast dus. Had het zelfs gewoon koud! 18 graden met een koude wind. 





Zou het echt? 😮














































Vond het wel een goed idee om naar het NY aquarium te gaan die daar zit. Was al hele grote groepen tieners tegen gekomen, er stonden heel veel schoolbussen, en laten die nu allemaal (denk ik) ook bij het aquarium zijn... Dus maar niet gedaan. Achteraf hoorde ik dat het aquarium ook niet zo geweldig is.




Wat nu? Ik wist dat er een Dollar Tree op loopafstand zat dus daar even naar toe gegaan, lekker even wat spul ingeslagen zodat hydrocortison cremetje, spulletjes die helpen bij verkoudheid, dat soort dingen, die je in NL niet kan krijgen en hier maar USD 1,25 kosten (voor Corona 1 dollar. De dollar en de EURO staan vandaag ook gelijk, niet leuk....)




's Middags heb ik de metro gepakt naar Bergen St, die hele leuk buurt waar ik gisteren ook was. Waar Mia's Bakery zit. Had het daar erg naar mijn zin gisteren, en wilde nog wel even rondkijken, en nog wel even bij Marshalls en een beauty winkel kijken nu ik een extra koffer heb.... En nog even bij Petsmart gekeken. Er zaten ook weer hele lieve poezen ter adoptie... en een paar leuke hagedissen gespot.































Eerst gestopt bij Mia's, lekker even achter op terras bakkie thee gedaan, met weer een gebakje, een soort pina colada taartje. Heerlijk was ie. Mag ook wel voor dat geld, ook niet goedkoop hier.
Even lekker doorgewarmd door een flauw zonnetje.




Nog even contact gehad met Ingrid, het zou gaan regenen, klopt dat nu wel of niet? Want pizza eten op terras met rooftop is niet leuk als het regent. We besloten elders een pizza te gaan eten. Dat was maar goed ook want het kwam met bakken uit de lucht toen we zaten te eten. 




Wel jammer, want waar we naar toe zouden gaan ligt aan pier 6 vlakbij Brooklyn Heights, en het schijnt daar erg mooi te zijn. Daar is ook de Squibb Park Bridge, daar is deze foto genomen (komt van een FB groep)

Wellicht dat ik er morgen nog tijd voor ga vinden.



Morgen is mijn laatste volle dag. Ik heb om 10 uur een reservering staan voor de Empire State Building. Daarna wil ik rondje meerijden met de Hop on Hop off bus (heb nog attracties staan op mijn Flex pass) en het liefst zou ik ook nog uitgebreid willen kijken in SoHo en Tribeca. En dan nog de Squibb Park Bridge. Wellicht dat ik morgenavond snel mijn koffer pak, en nog even daarvoor terug ga. Zodat ik die met lichtjes kan bekijken. Maar ik bekijk dat morgen wel even.

Feit is dat ik lang niet alles heb gezien wat ik eigenlijk had willen zien. Wat ik had willen zien stond ook niet allemaal in de planning hoor, daar is NY gewoon te groot voor, maar ook Brooklyn, (dat ik stiekem denk ik leuker vind dan Manhattan)


Jullie lezen het wel weer morgen (of pas als ik weer thuis in NL ben, mocht ik morgenavond toch nog op pad gaan)

Bedankt weer voor het meelezen en de comments, erg leuk!



12 opmerkingen:

  1. Ondanks het tegenvallende weer heb je toch weer een fijne dag gehad zo te lezen! Wat je schreef over IHOP is zo herkenbaar, is snap die porties (en sommige mensen) echt niet...... Veel plezier morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk om met je mee te lezen en te zien dat je het naar je zin hebt. Wij hebben ook eens bij Coney Island gekeken (met mooi weer) en toen was er een heerlijk sfeertje. Zo herkenbaar al die foto’s die je hebt gemaakt. Veel plezier nog tijdens je laatste volle dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is er toch veel te zien en wat heb je toch altijd te weinig tijd🥺 maar wat was dit ook weer een heerlijke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne dag weer. De kermis van Coney Island vond ik net een plekje uit de film toen wij er waren, in enge films wordt er dan iemand achterna gezeten of zo. Wat leuk dat je je vriendin weer hebt gezien. NY heeft inderdaad zoveel te bieden, dat red je niet in een paar vakanties. Fijne dag morgen! Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk taartje lijkt me! Volgens mij heb je aan een maand nog niet genoeg zo. Gaat snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Balen hoor als het weerbericht niet uitkomt. Wij waren een keer in de winter bij Coney Island en hadden toen het idee dat het een beetje vergane glorie is. Heel herkenbaar dat je niet aan alles op je lijstje toekomt. Gr, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker vergane glorie, vond ik ook. Maar met zon ziet het er allemaal anders uit natuurlijk.

      Verwijderen
  7. Cindy
    We hebben echt genoten van je avonturen je ja we hebben niet elke dag een reactie gegeven maar we hebben wel genoten
    Maak er nog een mooie dag van en we kijken uit naar je volgende verslag
    Groetjes
    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh meid wat weer een heerlijke dag....zo mooi om te lezen hoe flexibel je bent. Ligt je ben b ook in Brooklyn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes! Heerlijk wakker worden met fluitende vogeltjes ipv gillende sirenes in Manhattan

      Verwijderen
  9. Het was bij ons wat weer betreft dezelfde dag maar het verschil is natuurlijk de temperatuur. Alsnog 25 graden.
    Alles ziet er gewoon veel leuker uit. Ik ben ook bij petsmart binnen geweest. Daar wil ik elke vakantie wel even naar binnen.
    Nee, al de laatste volle dag. Dat is wel omgevlogen. Hopelijk zit het weer mee en kan je doen wat je van plan bent. Heel veel plezier vandaag! Gr, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar ik vind 18 graden hartstikke warm! Ellen

    BeantwoordenVerwijderen