donderdag 19 mei 2022

Staten Island Ferry, shoppen in de outlet daar, en Top of the Rocks

Vanmorgen zelfde riedeltje als elke morgen, even wakker worden achter de laptop, even bijlezen, douchen, aankleden, ontbijtje in de vorm van kwark met granola en wat fruit. En dan op pad.

Tijdens het laptoppen zag ik ineens iets vanuit mijn ooghoek, zat er een eekhoorntje naar binnen te gluren haha. Kon nog net een foto van hem (of haar) maken in de boom hierachter.




Op naar de gratis ferry die naar Staten Island vaart. Vond het wel een beetje eng, want ik word al zeeziek ook al kijk ik alleen maar naar een boot. Maar heb gegoogled gisteren op "Ferry Staten Island Seasick" en las diverse ervaringen van mensen die vertelden dat ze snel zeeziek zijn maar dus niet op deze ferry. En dat klopte, voelde gelukkig niets van deining.

Het uitzicht was prachtig, op het vrijheidsbeeld. Na ongeveer 25 minuten meerde de ferry aan. De nieuwe outletmall ligt er pal naast, dus snel gevonden. Er staat echter nog heel veel leeg, dat is wel zonde. Dus je bent echt in max 2 uurtjes klaar. Tenminste, ik wel. Wel wat gescoord bij GAP en Levi's.

uitzicht vanaf de ferry op Manhattan

















 

Zo druk was het





Nog wat gegeten bij Bake Culture, soort bakkerij waar ze ook van die bubbletea verkopen, ik had een soort puddingbroodje met lemonsmaak, en iets met kokos, zo enorm vers, zalig.



De ferry terug gepakt. En van daaruit met de metro rechtstreeks naar Top of the Rock. Deze stond ook nog op mijn to do lijstje en zit ook inbegrepen in de Sightseeing pas die ik had aangeschaft. De ingang zit in het Rockefeller center, wat overigens ook een heel mooi gebouw is met winkels en eetgelegenheden beneden.





























Op naar de 67e verdieping, was heel erg benieuwd. Is dit de mooiste toren? Of toch een andere? Nou, daar kan ik kort over zijn, tot nog toe is dit de mooiste, niet de hoogste, maar wel met het mooiste uitzicht.

Je komt dus aan op de 67 verdieping. Prachtig uitzicht. Wel glas overal, je kan nog een verdieping hoger, ook achter glas. Maar je kan ook nรณg een verdieping hoger, met een trap. En daar zit geen glas meer. En heb je dus vrij uitzicht. Prachtig!!! Ene kant uitzicht op Empire State Building, en aan de andere kant zie je Central Park. Heb er echt van genoten.















St Patricks Cathedral beneden














Panorama foto, maar de horizon is niet helemaal recht :-) 




Dito, jammer eigenlijk, voortaan eerst maar oefenen met panorama foto's














De Summit, waar ik mijn verjaardag o.a. doorbracht, de 3 etages die wat donkerder zijn, ongeveer in het midden van de foto, daar is het.













Sorry, kon moeilijk kiezen tussen de foto's...



En tja, wat zal ik dan eens gaan doen? Liep met die grote papieren tas van het shoppen, liep niet fijn. Wilde eigenlijk ook nog wel even naar Fulton St in Brooklyn, en even doorlopen naar de Bath en Body Works, dan zou ik daar wat eten.

Dus heb de metro (rechtstreekse lijn, heel fijn, de F) terug genomen. Naar Airbnb gelopen, tas gedumpt, en toen weer de metro richting Brooklyn genomen. Even weer rondgekeken op Fulton St. Had nog in gedachten bij Panera Bread aldaar te gaan eten, maar was op gegeven moment te ver daar vandaan. Nog even naar Target, en gekeken bij Trader Joe's, daar zit een soort foodmarkt, wel leuk om even te kijken. Best grote maaltijden allemaal, vond ik net even te veel.












Een verrijdbare koelbox, vond het zo'n leuk ding!



Toen doorgelopen naar de B&BW bij Barclays Center. En wow, ik voelde mijn voeten aardig hoor tegen die tijd, pfff... Daar goed geshopt, had goede coupons van Ingrid gekregen (dank nog daarvoor!) en het is hier zo fijn dat je korting op korting krijgt. Ze hadden 3+3 gratis. Met de coupon kreeg ik nog eens 20% korting daar overheen. En bij aankoop van 40 dollar kon je een mooie set spullen t.w.v. 112 kopen voor 40 dollar. Ook daar ging die 20% vanaf. 

Dus bepakt en bezakt met 2 zware tassen ging ik terug naar de Airbnb, had ondertussen nog steeds niks gegeten dus ben maar de McDonalds naast de Airbnb ingedoken voor een kipburger... 

De Q teruggepakt naar Airbnb, en dat was mijn 1e metro fout haha. Had de R moeten hebben, en ergens over moeten stappen. Q ging rechtstreeks, dat wel, maar naar een station verder van Airbnb gelegen. En nog 20 minuten lopen i.p.v. 5 minuten. Auch... Dat voel ik nu!  Totaal 22.000 stappen en hele pijnlijke hiel. 

Eens kijken wat die hiel morgen doet. Morgen ga ik bij ome Wally op bezoek, Walmart Supercenter in Secaucus, New Jersey. Daarvoor ga ik eerst naar omgeving Times Square met de metro. En van daaruit is het 20 minuten met de bus. Eens kijken hoe de bus werkt. Ga niet heel erg op tijd op pad overigens, rustig aan morgenochtend. Was nu ook vrij laat thuis voor mijn doen, rond 21 uur pas.

Jullie horen het morgen allemaal wel weer ๐Ÿ˜Š

8 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige dag heb jij achter de rug. Xoveel gezien, gedaan en gelopen. En zo knap dat je dit allemaal met het OV weet te bereiken. Ik vind het uitzicht van the Rock ook echt heel bijzonder al hebben wij die toen in de avond gedaan. Heel veel plezier vandaag. Ik lees graag met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De ferry is toch een super manier om ook een mooi uitzicht op het Vrijheidsbeeld en downtown te hebben. Ook mooi als het avond wordt trouwens. Lekker zeg, dat shoppen met zoveel stapelkorting bij B& BW. Daar blijf ik altijd ruiken aan alles. Wat een dag weer met prachtige uitzichten, beterschap met je hiel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry!! Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kleurrijke etalage met de hondenspulletjes.... Het is maar goed dat ik drie bijzondere hondjes heb die nergens op lijken, want anders zou ik toch in de verleiding komen het vliegtuig te pakken :) Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, petje af voor wat je allemaal in een dag kan zien en doen ;)
    Uitzicht On Top is echt schitterend, wel jammer dat die Edge nu "in de weg" staat hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig dat uitzicht vanaf TOR, mooi dat je wist dat er op !1 verdieping geen glas is. Jammer dat er nog veel leeg is in de nieuwe mall. Balen dat je last hebt van je hiel. Haha,je hebt idd flink huisgehouden bij B&BW! Gr, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even lekker op mijn vrije dag je blog gelezen ( eerder geen tijd)
    Wat heerlijk dat je weer in de usa bent en wat doe en loop je veel! Je maakt schitterende foto's, ze kunnen zo in een reisgids en ik ben weer even helemaal terug en met je mee ๐Ÿ˜€
    Nog van harte met je verjaardag en geniet ze!
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een energie heb je toch, je hebt weer super veel gezien en gedaan vandaag. En foto's maak je mij ook altijd blij mee hoor. Jammer dat de mall nog niet volledig bezet was, maar je hebt wat gescoord... en dan B&BW, ik hoor het al, je bent net als ik, zware koffer mee naar huis ;-)
    Groetjes Natalie

    BeantwoordenVerwijderen