zaterdag 14 mei 2022

Een dagje Brooklyn

Het plan was om vandaag lekker even soort van rustig te starten met een wandeling, en te shoppen in Brooklyn, en dat is gelukt.

Na een wat onrustige nacht (vaak wakker) gaf ik het om 4.30 uur op. Lekker wat zitten internetten, reacties lezen, altijd weer leuk als je een blog bijhoudt. Dank daarvoor! Ook de reacties op FB.

Gedoucht, en wederom zo blij met deze Airbnb, wat een ruimte heb ik hier. Volgens mij is het qua oppervlakte net zo ruim als thuis (woon op ca 44 m2 haha, dus kan al snel)

Lekker een ontbijtje, yoghurt met granola. Wat zitten klooien met mijn mobiel internet. Heb een esim van Airalo en het werkte gisteren niet. Toen uiteindelijk wel, en vanmorgen weer niet. Lag aan de APN instellingen. Gechat met een medewerker vanmorgen, en nu doet ie het prima. Moest hem na het opnieuw instellen van de APN nog even opnieuw opstarten bleek. Voor 11 dollar 5GB internet, koopje. 

Lekker aan de wandel dus, door Prospect Park, en dat stelde me niet teleur. Ligt op 5 min lopen van de Airbnb, en wilde al wandelend alvast een stukje richting Fulton Street gaan. Heb maar een klein deel gezien van het park maar vond dit al prachtig. Typisch Amerikaans ook, veel joggers en wandelaars.



Roodborstlijster (Amerikaanse Robin)








Heb daar ongeveer een uurtje gewandeld en rond gekeken. Daarna de subway gepakt naar de halte bij Fulton Street, Dekalb Ave. 




Vlakbij zit een Target, en daar in de Starbucks eerst even wat gedronken, met een lekkere plak lemon cake. En wat kun je toch heerlijk mensen kijken hier in Amerika, zat gewoon een man te slapen naast een vrouw. Dacht dat het een stel was, maar de vrouw ging later weg. Zat helemaal in een hoek gedrukt omdat die man bijna tegen haar aan viel haha.












Target even lekker doorgelopen. Meteen wat medicijnen ingeslagen, zoals paracetamol (die veel beter werkt op één of andere manier), moest die al een tijdje missen. Daarna Fulton Street in, hier zitten veel bekende winkels zoals Old Navy, GAP (alles 50% korting!), Macy's (daar komt de naam van mijn kat Macy vandaan) en nog veel meer.

Heerlijk rond geslenterd, wat gegeten tussen de middag. Er zat ook een Shake Shack, maar gekozen voor Panda Express. De eerste kom ik in Manhattan nog wel tegen. Heerlijk weer, de orange chicken.





Op een gegeven moment veel politie met sirene, wel 7 of 8 auto's, allemaal zelfde zijstraat in. Geen idee wat er was. Maar die loeiende sirenes vind ik altijd wel wat spannend. Heb niet kunnen achterhalen wat er gebeurd was.


Het was nog vrij vroeg, en had het wel gezien. Subway gepakt naar DUMBO. Daar lekker wat rond gewandeld en wat gedronken op het dakterras van Time Out Market. Voeten even laten rusten. Mijn hiel begon aardig op te spelen. En wat een mooi uitzicht heb je daar toch op Manhattan, prachtig! Wilde er eigenlijk pas later in de week naar toe maar ga nog wel een keer.

Het was eigenlijk prima wandelweer, zo'n 20 graden, voornamelijk zwaarbewolkt. Rond de middag brak het open, maar later toch weer zwaar bewolkt.


Manhattan Bridge en helemaal links de Brooklyn Bridge






Brooklyn Bridge


Als je dan toch hier langs loopt... even foto maken haha

Leuke verzameling schilderijtjes, tentoonstelling in het gebouw van Time Out Market


En dan slaat de jetlag toe, 17 uur, in NL 23 uur. Moe! En kort nachtje haha. Dus lekker retour naar de Airbnb, even wat gelezen, nu de blog schrijven. Hetzelfde gegeten als wat ik voor ontbijt had, nu met meloen erdoor. Lekker zo even. Had niet echt honger door de Panda Express van vanmiddag.


De voorkant van "mijn" Airbnb. Het grijze huis in het midden, ik verblijf aan de achterkant op de bovenste etage.


Met bijna 20.000 stappen is het niet zo gek dat mijn hiel van zich liet horen. Ben benieuwd hoe hiel zich morgen houdt, want morgen staat er veel op de planning, hoewel ik het grootste deel met de metro doe.

Het is mijn verjaardag, dus beetje speciale dag. Wil op tijd richting Edge, daar ergens ontbijten, dan omhoog in de Edge, 's middags beetje rond Times Square, Bryant Park, die omgeving. En om 17.30 uur heb ik een boeking voor Summit. Zag dat het morgen ook vrij bewolkt is, maar ik zie wel. Voor de Summit is dat niet zo erg begreep ik al. En ben er deels als het donker is.

Zin in morgen!



17 opmerkingen:

  1. Wat een top dag met van alles erin. Echt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede start zo zeg! Erg leuk om te lezen allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw meid, wat heb je al veel gedaan zeg, en wat een geweldige foto's en indrukken weer, krijg meteen zin.🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat n mooie eerste dag. Leuk om zoveel herkenning te hebben bij je blog!! Gr. Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van Harte 🥳 en ook weer een dag met een Gouden Rand
    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Om te beginnen...van harte gefeliciteerd!

    Wat een fijne startdag heb je gehad. Zo leuk om weer echt Amerikaanse foto's te zien. Krijg er bijna heimwee van.

    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou jij bent al helemaal thuis, weet precies wat je wilt zien en hoe je er moet komen. Dat heb je goed voor elkaar. Hopelijk morgen (vandaag) alleen maar bewolkt en kan je genieten van een heerlijke verjaardag. Van harte gefeliciteerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd Cindy! Vind t altijd leuk je vakantieblogs mee te lezen. Superleuke bnb, heb je goed getroffen! Maak er iets moois van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ow die laatste 'anonieme' was ik 😂🤣 enjoy! Greetz Carlijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Om te beginnen zingen we je vanuit Nederland natuurlijk toe, VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

    En wat een heerlijk blog! Lekker veel foto's, ik krijg zo'n heimwee naar NY. Ook ik heb zin in jouw dag vandaag😁

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne dag, Caroline (dat was ik nog vergeten)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je veel gelopen en wat een mooie foto's , moet toch echt wel een keer met Petra naar NY

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is het toch leuk om jouw blog te lezen. Hoop dat het meevalt met de hiel.
    Lekker genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook op het blog rechtstreeks: Gefeliciteerd vandaag! Lekkere dag gehad gisteren, hopelijk gaat het met je hiel en heb jij vandaag een schitterende dag, benieuwd naar de edge en de summit, enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk hè al die indrukken. Mooi park, lekker geshopt, goed bezig!
    Gr, hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een topdag je gehad zeg! En echt zoveel gezien. En dan Panda Express,kan je gewoon niet overslaan als je in Amerika bent. Mooi park en kijk weer uit naar je volgende dag,hoe heerlijk is dat,op je verjaardag in NYC!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk om je verslag te lezen en te zien dat je geniet van New York, heerlijke stad om verder te verkennen.

    BeantwoordenVerwijderen