woensdag 18 mei 2022

The Edge, Highline, Chelsea Market, piepklein deel van Central Park, en wederom DUMBO. En lekker veel foto's

Zat gisteren zo enorm te twijfelen... Vandaag The Edge of toch Top of the Rocks? Allebei wilde ik wel bij opening zijn. Edge opent om 10.00 uur, TOTR om 09.00 uur. Allebei niet gehaald, merk dat ik vakantie heb haha. Lekker rustig aan 's ochtends, en ook niet meer zo heel vroeg wakker.

Uiteindelijk stond ik om 10.15 bij The Edge, kon ook zo doorlopen gelukkig. Prachtig uitzicht weer, met strakblauwe lucht en zon, heerlijk. Het waaide wel enorm op dit platform, maar ja, niet zo gek. Je staat op de 101e verdieping. 




















Ook hier weer mensen druk met de mooiste selfies maken









Hier komt mijn prachtige selfie 😂













Daarna ben ik lekker de Highline gaan lopen, tenminste, een deel ervan. Vanaf The Edge tot aan Chelsea Market. Zo fijn lopen daar, al dat frisse groen ook.



































Bij Chelsea Market ben ik eraf gegaan, daar even rond gelopen en geluncht met een lekkere punt pizza. Voor NY begrippen erg goedkoop, USD 5,=. En zalig!















Het was net na de middag, wat zal ik dan eens gaan doen? Zal ik naar Battery Park, of alsnog voor een paar uurtjes naar Coney Island? Oh kan wel naar Central Park bedacht ik me. Ben daar nooit echt in geweest, wel er langs gelopen 1e keer.

Ben daarna ook nog even bij Macy's geweest, wederom die op 34th. Die hele grote. En nog even bij Ulta. Maar heb vandaag zo vaak de metro gepakt dat ik even niet meer precies weet waar ik hoe laat was. Maar het was in ieder geval na Chelsea Market haha.



Wilde daar weer na eigenlijk gewoon een lekker plekje om in de zon te zitten. Bij de ingang (onderaan op de kaart zeg maar) een Citibike gehuurd, had die app op mijn smartphone gezet voor vertrek. Maar wat een onding... Fietste voor geen meter. Had net de verkeerde denk ik. Dus na 20 minuten weer ingeleverd, maar ondertussen wel naar een plekje vlakbij een zij ingang gegaan waar ik even lekker heb zitten lezen. Alsnog niet veel gezien dus van Central Park.... Er stond zo'n ijsco karretje, lekker een softijsje besteld. Stonden geen prijzen bij. Was ie 10 dollar, echt te erg... Nou ja, hij was lekker, dat dan wel weer. Met soort oreo kruimels erop.









Het liep al tegen vieren denk ik, en dacht dat ik nog wel even langs DUMBO kon gaan op de terugweg. Dus de metro gepakt die daar weer vlakbij stopt. Lekker weer even rondgelopen, gezeten met prachtig uitzicht, en uiteindelijk weer bij Shake Shack gegeten. Tja, calorietechnisch was dit een slechte dag... Maar heb nog steeds mijn laatste Florida tripje van februari 2020 in mijn hoofd, toen ik ziek was geworden en daarna dagenlang geen eetlust had. Dus van genieten nu het kan.








Voor de liefhebbers (ben er zelf uiteraard niet binnen geweest haha)


En toen was de koek inmiddels wel op, de 20.000 stappen weer gepasseerd, ietsje, zit er net boven. Dus netjes. Kun je nagaan als je alles lopend zou doen... Ik pak vaak de metro. Hiel gaat nog steeds goed, heb momenteel meer last van 1 of 2 blaren onderop mijn voet, bij mijn tenen haha. Tja, die krijg je hier ook wel van het lopen.

Met deze aangekomen op mijn "thuisstation" Fort Hamilton Parkway.


Morgen wil ik naar Staten Island met de gratis ferry, en daar shoppen in de nieuwe Outlet die daar zit. Zal geen hele dag duren, en 's middags wil ik Top of the Rock bezoeken. En wellicht doe ik Empire State Building ook wel. Lijkt me wel leuk om de Brooklyn Bridge lopend over te steken, en dan de metro verder te pakken naar de ferry, maar moet even kijken of ik daar morgen nog steeds zin in heb.

Jullie lezen het wel weer. Bedankt weer voor het lezen en de reacties!


(ps fotootjes van gisteren, van M&M in het pension) 





7 opmerkingen:

  1. balen dat je nu ook nog blaren hebt. Heb je van die speciale blaarpleisters gekocht? Prachtig dat uitzicht vanaf verdieping 101. Oh wat een belachelijke prijs voor dat ijsje, voortaan eerst maar een prijs vragen als het er niet bij staat. Gr, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met de ferry naar Staten Island vind ik een mooie trip, en als je 20000 passen per dag doet doet zijn de calorieen er wel af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 10us voor ijsje. Omg! Enfin het overkomt je maar 1 keer. Metro is winst, je loopt plenty. Rustig aan en dan kom je er ook. In brooklyn heb je ook Le pain quitin of hoe je het schrift. Lunch of ontbijt. Erg leuk. Oh en mr porter bij Columbus circle met uitzicht op Central Park. Gr Sheilah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joh jij looopt zoveel, die calo's heb je. odig hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een mooie dag en wat een prijzen. Als er geen prijs bij staat dan heb ik vaak al het idee dat ze je erop aan kijken en dan een prijs noemen. Komt na de vakantie vast wel weer goed met de calorieën.
    Gr, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat je heel veel calorieën verbrandt! Fijn om te zien dat de katten het naar hun zin hebben. Groeten, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat doe je veel op een dag zeg! En ik zie zoveel moois voorbij komen waar ik nog nooit ben geweest, komt veel op mijn lijstje kan ik je vertellen. Prachtige foto's ook weer. Wat is trouwens Dumbo?
    En dat ijsje...wow daar moet je wel intens van genoten hebben haha! Groetjes Natalie

    BeantwoordenVerwijderen