dinsdag 17 mei 2022

Relaxdagje (voor mij dan...)

Werd vannacht een keer wakker, maar direct doorgeslapen. Werd half 7 pas wakker. En sliep al om 22 uur dus een goede nacht. Heerlijk!

Maar was daarna niet op gang te krijgen, maar dat is niet erg, moet een keertje kunnen, het is vakantie, en ik heb geen strakke planning. De reacties gelezen (zรณ fijn dat er nu namen stonden bij de reacties die onder anoniem zijn gepost, dank!), leuk weer.


Lekker wat zitten internetten, en bedenken wat ik zou gaan doen. Weer was erg onzeker, veel regen, of valt het mee? Maar wilde het niet gokken om dan een toren te gaan doen. Besloot om het redelijk dichtbij "huis" te zoeken (lees: korte afstand met de metro) en naar 9/11 memorial te gaan. Hier ben ik in 2016 ook al geweest maar omdat ik het toen zo indrukwekkend vond wilde ik het graag nog een keer zien.



Ben eerst St Pauls Chapel binnen gegaan, en even rond gekeken, prachtig van binnen. Bizar dat dit heel is gebleven bij de aanslag in 2001. Hoewel ik totaal niet gelovig ben kon ik het niet laten om even een kaarsje op te steken voor mijn mams (en mijn vorige katten) ๐Ÿ’•

Daarna naar het memorial gelopen (zit erachter) en even gekeken, maakt ook nu weer ontzettend veel indruk.











































Ook ben ik naar Brookfield Place gegaan, een chique mall achter het memorial, aan de Hudson rivier, waterkant dus. Hier een heerlijk broodje rosbief met kaas, even gegrild, gegeten als lunch, lekker buiten met uitzicht. Er kwam een grauwe lucht aan maar meer dan een paar spatjes zijn er niet gevallen.































Omdat ik gisteren heel erg moeie voeten had toen ik bij Atlantic Terminal mall was besloten om daar naar toe te gaan. Had later op de dag afgesproken met Ingrid en dan was ik alvast in de buurt. En kon ik nu even kijken bij Marshalls en Burlington. Marshalls niets gekocht en bij Burlington stond zo'n lange rij voor de kassa (denk zo'n 70 mensen, bizar gewoon) dat ik daar niet eens naar binnen ben geweest.

Ook weer even gezeten, buiten, met wat drinken. (vandaar de relaxdag, regelmatig gezeten haha)

Op naar het huis van Ingrid, haar man, en Maple. En wow, wat een prachtig huis, wat wonen zij mooi.


De vorige woning (een appartement in dat gebouw), wel imposant gebouw hoor, super.



De gezellige stoep van de woning




Maple!! Schatje.



Ergens in de buurt, gezellige en mooie wijk



Maple even bewonderd, wat een ontzettend leuke hond, enthousiast, en heel erg lief. En daarna wat gedronken en gekletst in de tuin. 

Zouden gaan eten bij Harlem Shake in Park Slope (1e pand zit in Harlem, dit is een vrij nieuw filiaal) dus wandelend daar naar toe. Burger was heerlijk van kwaliteit, alsmede mijn watermeloen drankje.






















Superlief cadeautje gekregen van Ingrid, deze lakjes komen uit de Peeps serie, de Florida gangers kennen deze wel ๐Ÿ˜„




Zomaar wat foto's uit de wijk, Park Slope











Gekletst, en weer terug naar de Airbnb. Altijd even checken welke metro ik moet hebben, had nu een overstap ergens met zo ontzettend veel trappen. De traploopspieren hebben het al zwaar door de metro, maar die kregen nu echt een goede workout, wow.

Ondertussen waren er ontzettende hoosbuien, precies na zo'n hoosbui droog over naar de metro, ook van de metro naar huis. En eenmaal thuis begon het weer te hozen, dikke prima dus. Goede timing.


Was een lekker dagje zo, alles op rustig tempo gedaan. Morgen wil ik wel veel gaan doen, o.a. nieuwe poging The Edge, en nog een andere toren. En er tussendoor? Geen idee, zie ik morgen wel weer. Het weer schijnt goed te worden.

Vandaag "slechts" 17.000 stappen gezet, dus kunnen er morgen nog wat meer bij. Vandaag ging voet ontzettend goed overigens. Weinig last, houden zo.


Tot morgen weer!



9 opmerkingen:

  1. Mijn nicht woont in Park Slope, zie altijd leuke beelden. Fijne dag morgen, grts Sheilah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker even zo'n chill dagje tussendoor! Fijn dat je een goede nacht had. En leuk dat je Ingrid en mooie Maple zag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dag weer en leuk, dat je bij een bekende langs kon gaan. Ze woont prachtig inderdaad! Wat lief zeg, die eekhoorn mama, ze was vast even snel eten zoeken voor haar baby’s. Blijft indrukwekkend dat memorial ! Mooie dag weer en gelukkig gaat het goed met je voet ๐Ÿ‘ gr Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het blijft toch even indrukwekkend, ook na al die jaren. Prachtige foto's. En wat woont je vriendin toch leuk, ik volg haar op insta en zie de leukste tips voorbij komen en een heel mooi beeld van Brooklyn!
    Fijn dat je tussen de buien door droog thuis bent gekomen.
    Groetjes en maak er weer een mooie dag van vandaag, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is Brooklyn toch mooi :)
    Heerlijk zo'n dagje met een visite en wat wonen ze daar toch geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke dag. En wat woont ze daar mooi ! En die voetjes van je die denken ,ik ben in new york ,ik ga nu niet dwars liggen haha . Gr. Yvonne van vugt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een topdag, Cindy!
    9/11 Memorial is inderdaad iets wat wij ook heel graag de volgende keer weer willen zien. Wij waren er begin 2012. Toen was alles nog niet helemaal klaar. Leuk dat je Ingrid gezien hebt en niet te vergeten Maple. Die kennen wij natuurlijk ook allemaal een beetje door haar blogs.
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, je hebt Maple in het echt kunnen bewonderen! Groeten, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik loop wat achter, maar wat is New York toch mooi zeg, en wat woont Ingrid prachtig. 9/11 memorial blijft indrukwekkend om te zien. En die mall ziet er ook super gaaf uit, je hebt weer aardig wat stappen gezet maar als ik de foto's zie is dat dan helemaal geen straf, love it!
    Groetjes Natalie ( zit op werk pc, niet ingelogd ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen