vrijdag 20 mei 2022

Walmart en klein stukje Brooklyn

Het regende vanmorgen, en het was behoorlijk fris. Ik werd pas om 7.30 uur wakker, en het is dat ik de wekker had gezet... Had het even nodig blijkbaar.

Lekker rustig opgestart, wat gerommeld, een handwasje gedaan, dat soort dingen. Ging pas om 11 uur de deur uit. Was nog steeds fris, slechts 14 graden, dus vestje aan.

Op naar Manhattan, via een overstap naar Port Authority Bus Terminal, vlakbij Times Square. Daar even zoeken naar het punt waar ik op de bus moest stappen. Zocht eigenlijk meer naar een soort verzamelpunt van bushaltes. Maar zag toen het gebouw, jee wat een grote terminal zeg! En heel netjes, schone toiletten, overzichtelijk. Winkels, alles erop en eraan. 














Had bij de info balie even informatie gevraagd, dat was maar goed ook. Want ik wilde al richting gate 320 lopen, want bus 320 moest ik hebben. Maar die ging dus vanuit Gate 213, ze heeft meteen opgeschreven dat ik voor het ticket bij de ticketautomaat ook zone 3 in moest toetsen. Dat lukte allemaal, voor 8,50 kon ik retour. Metrokaart werkt alleen in NY bussen, en niet in bussen die naar New Jersey gaan, naar de overkant.

Je gaat naar beneden, naar een gate, die komt uit in een soort ondergrondse parkeergarage. Even wachten en daar kwam ie al. Vrij luxe bussen, schoon ook. Na 20 minuten waren we er al. Gingen al snel de Lincoln tunnel door en dan kom je toch echt in een andere wereld lijkt het wel, vergeleken met de drukte van Manhattan. Was er om 12.30 uur ongeveer, dus 1.5 uur over gedaan, maar dat komt natuurlijk omdat ik vanuit Brooklyn moet komen. Maar had helemaal geen erg in de tijd.

En ja hoor, daar was die, de Walmart. Heerlijk om weer lekker rond te struinen. Heb het in 2 gedeeltes gedaan. Eerst het foodgedeelte en drogisterijschap, toen even wat gegeten, en daarna het non-food gedeelte (deel dan... niet eens alles gered)

Ze hebben daar overigens geen plastic tassen meer, normaal kreeg je voor bijna elk product een eigen plastic tas, maar je kan nu stoffen tasjes kopen voor 0,05 per stuk. En dit was een heel nette Walmart, met superschone toiletten, top.






























Hier kijk ik naar links




En hier naar rechts, hopelijk geeft dat een beetje indruk van de grootte van de winkel






Outback!



Bijna de Lincoln tunnel door, met Manhattan aan de overkant





Wat kleding gekocht, ze hebben daar van die fijne leggings, super zacht. En 2 tops. En een sportbh, die had ik nog nodig. Wat een leuke prijzen ook daar. Al met al ga ik me toch zorgen maken om mijn koffer, want ook nog wat andere dingetjes gekocht, zoals bepaalde medicijnen (pijnstillers van daar werken veel beter), wat make upjes, al met al tikt dat lekker aan qua gewicht. Had ook al kwijlend naar shampoo soorten zitten kijken, niet gekocht.

Maar heb net een extra koffer geboekt bij KLM, heb een grote weekendtas bij me, op heenweg in koffer gedaan, voor de zekerheid meegenomen. Ga ik dus ook die shampoo morgen of overmorgen nog halen, verschillende soorten. Laat mijn haar groeien (in overleg met mijn kapster, zij leert voor krullen knippen) en heb behoorlijk veel krullen als het langer is. En hier hebben ze zoveel soorten shampoo en toebehoren voor krullend haar, niet normaal, dus even wat dingen uitkiezen om mee te nemen.


Afijn, verder waar ik gebleven was. Ben rond 16 uur weer richting Manhattan gegaan, vol de vrijdagmiddag spits in, maar viel mee, was nu met 30 minuten terug i.p.v. 20 minuten. Daarna meteen door naar Brooklyn, via een prachtig metrostation, volgens mij was dit 42 Bryant Park, maar weet het niet zeker meer. Heel mooie wanden, van stukjes tegel, wat een verademing met sommige smerige metrostations.

















Ben uitgestapt bij Bergen St in Brooklyn, daar vlakbij zit Mia's Bakery, had een tip gekregen, en Face Value, een soort drogisterij. Wat een heerlijke winkel, heb me daar helemaal zitten vergapen aan alle krullenspullen, waanzinnig. Niet veel gekocht dus, maar wellicht dat ik dus nog terug ga.









Alleen maar krulspul :-) 



Daarna via Mia's Bakery terug, en wow, wat een heerlijke taarten verkopen ze daar! En losse punten gebak, en nog veel meer, taartjes, brownies, heerlijk.














































๐Ÿ˜‹


Heb een stuk chocoladetaart met o.a. kokos en pecannoten gekocht, en hij was zalig. Vanavond lekker als toetje opgegeten, na een broodje Old Amsterdam, had die laatste mee en nog niet gebruikt, en had er zo'n trek in!


Morgen ga ik lekker een dagje strand doen, niet liggen in bikini ofzo, maar lekker wat rondkijken, klein stukje wandelen. En lekker ergens in het zonnetje wat lezen. 's Avonds met Ingrid afgesproken. Zij opperde een Italiaans restaurant, met rooftop terras. Het wordt morgen mooi weer, dus prima dag voor dit alles.  En starten met een ontbijt bij Juniors.


Heb vandaag "maar" 12.000 stappen gezet, dus hopelijk is dat voor mijn hiel ook even wat beter, hoewel het vandaag toch best weer redelijk ging.

Tot morgen weer!




10 opmerkingen:

  1. Nou, ik heb mn walmart fix weer gehad, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat blijft er altijd veel aan je vingers plakken hรจ, al die spullen die ze hier niet hebben, zoveel keuze! Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo goed bezig met al dat shoppen, zo heerlijk om weer door al die winkels te struinen. Oh, die gebakjes zien er echt erg lekker uit. Gr, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar die koffer in koffer. Zo kan je tenminste al die leuke dingen meenemen naar huis. En een Walmart hoort toch bij een Amerika vakantie. Ik maak allemaal notities van zaakjes en plekjes waar je naar toe gaat. Je komt toch op plekjes die ik in andere blogs niet snel terug lees.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige dag weer, je bent wel een expert in het ov! Leuk die Walmart ๐Ÿ˜€

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooo de wallie die mis ik ook zo
    Lekker slenteren en je vergapen aan al die leuke, aparte en ook lekkere dingen die ze verkopen. Gr Marita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Walmart kan je gewoon niet overslaan op vakantie, ik koop daar ook weleens kleding hoor, niet duur en toch wel leuke dingen daar. Het is maar goed dat je een extra tas heb, die heb je wel nodig :-)
    En die taartenwinkel, ziet er allemaal heerlijk uit, moet wel zeggen dat bij hun een punt toch echt stukken groter is als hier in Nederland. Je hebt weer veel gezien, zou zo een keer met je meewillen naar NY, wat weet jij veel plekjes daar, een echter tourguide zou je dan zijn :-)
    Groetjes Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn, die taartenfoto's. Krijg gelijk zin om naar de bakker te rennen. Ik geniet zo van je avonturen! Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier in Florida worden er nog steeds plastic tasjes in overvloed meegegeven in elke winkel. Er staat nu we een kliko bak bij de villa voor het scheiden van plastic, papier en karton dis ik vroeg mij al af hoe lang ze nog door gaan met al die tasjes.
    Wij kopen ook altijd wel iets van kleding bij de Walmart. Voor die prijzen kan je het niet laten hangen. Die taarten zien er goed uit zeg! Wij zijn ook gek om dit soort dingen dus deze gaan we onthouden. Al met al een heerlijke dag die ook zo maar onze dag geweest had kunnen zijn. Gr, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Cindy wat een beleving. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen