maandag 16 mei 2022

Parkendagje en One World

 Allereerst: super bedankt voor alle reacties, heel erg leuk. Echter, op mijn blog reageren sommigen onder "anoniem" (als je bv geen Blogger account hebt) maar zonder naam in de reactie te zetten. Weet dan niet wie dat schrijft, en wil dat graag weten haha. Dus vraagje: zou je je naam erbij willen zetten? Bedankt alvast!

Gisteravond voor mijn doen laat gaan slapen, half 12, lag lekker te lezen, met het idee ook dat ik vandaag wel iets langer zou slapen, nope. 5 uur wakker. Dat kan veel beter hoor. Vanavond in de herkansing.

Heb heel lang op mijn mobiel liggen zoeken naar wat ik vandaag nou eens zou gaan doen. Wat gaat het weer doen? Want daar is veel toch van afhankelijk. In de middag zou het beter worden, vanmorgen was het zwaar bewolkt en mistig, dus ik wilde wel graag naar Coney Island. En zou dan eerst lekker gaan ontbijten bij IHOP in Brooklyn. Hoort er voor mij echt bij, een USA vakantie, om dan een keer bij IHOP te gaan eten.

Metro routes uitgestippeld, was er klaar voor. Eerst naar Brooklyn en vanaf daar dan richting Coney Island met de F, echter reed de F vandaag niet tot Coney Island zag ik toen ik in de metro vlakbij Airbnb stapte richting IHOP....  Dus bij IHOP maar weer zitten turen op de kaart van New York, wat zal ik eens gaan doen? En weer alle weerapps erbij gepakt haha. De 1 zegt bewolkt en regen, de ander zegt dat 's middags het zonnetje gaat schijnen. Nou ja, die laatste had het bij het juiste eind want het werd prachtig weer.



Dat wist ik toen nog niet dus zou naar Washington Square Park gaan, en vandaar uit wel verder kijken. Was daar, lekker wat zitten lezen, rondgekeken. Mensen kijken, vooral dat.







Vandaar uit een deel van de route genomen die mijn vriendin Ingrid heeft beschreven in de nieuwe Time to Momo New York gids die net uit is (helaas net een dag voor mijn vertrek dus kon hem niet meer bestellen). Heb nu wel de app, en de routes los gekocht. Maar een boekje is natuurlijk leuker, vind ik dan.

Zij heeft de inhoud gemaakt, erg leuk! Heb een proefexemplaar ontvangen van Time to Momo om voor haar mee te nemen, morgen afgesproken, dus dan even geven. Tipperdetip: Dit is hem 






Besloot naar Union Square te gaan, en vandaar uit naar Madison Square. Een parkendagje dus. Vond het fijn lopen via 5th Avenue dus ben weer van de route afgeweken.  Af en toe een winkel in (vandaag 4 keer Sephora bezocht...en niet voor mezelf maar voor een collega haha, helaas nog steeds tevergeefs) Bij Union Square ook even wat gezeten, na wat drinken gehaald te hebben bij de Wholefoods aan de overkant.





Bij Madison Square een half uur in de rij gestaan om Shake Shack te bestellen, maar had het er graag voor over haha. Zo, die hebben we ook weer binnen. Vanavond maar even geen echte maaltijd meer, pfff...





Tijdens het wandelen naar Madison Square brak het open, en het werd zulk lekker weer. Zonnetje (heet ook gelijk zeg) en wat wolkjes. Helder genoeg voor een toren? Besloot het erop te wagen en naar One World Observatory te gaan. Metro, stukje lopen. 

Door de Oculus gelopen, en bij One World naar boven. Blijft gaaf, zodra dat doek omhoog gaat en je het uitzicht ziet. Heerlijk rond gelopen, foto's gemaakt, genoten van het uitzicht.

Kan de 1e van mijn 6 Flex pas attracties afstrepen.




























Vond het zo wel mooi geweest eigenlijk, 9/11 bewaar ik tot de volgende keer dat ik in de buurt ben. Ben nog even naar Atlantic Ave gereden met de metro, daar even bij een kleine mall gekeken, even gegluurd wat ze hebben bij Bath and Body Works (teveel lekkers...) en uiteindelijk de metro naar huis genomen.






Toch weer de 20.000 stappen aangetikt, en wederom bijna strompelend naar huis. Maar goed, ik red het zo, dikke prima. De volgende morgen kan ik weer "fris" de dag beginnen, en hoef ik niet in mijn programma te gaan snijden.


Wat ik morgen overdag ga doen weet ik nog niet. Even het weer afwachten, ze geven "severe thunderstorms" op. Maar waar, wanneer? Zullen wel zien. Om 16 uur kan ik dan eindelijk Maple gaan knuffelen, de hond van mijn vriendin, daar afgesproken. Even hun huis bekeken en wat eten samen met een andere vriendin van Ingrid.

Jullie lezen het morgen weer.





21 opmerkingen:

  1. Wat ben je aan het genieten Cindy, en we genieten lekker met je mee! Prachtige foto's ook trouwens, veel plezier verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ga je lekker zeg, 👍Heerlijke parken en een schitterend uitzicht, Wauw😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzonder gebouw! Erg mooi! En toch best helder vandaag! Fijn dat het met je voet weer herstelt voor de volgende dag! Veel plezier met Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alberdina: ik kan niet inloggen met mijn account dus vandaar steeds anoniem wat een mooie foto’s heb je gemaakt en wat fijn dat het weer wat opklaarde ik kan me voorstellen dat dat steeds je planning in de war schopt hopelijk blijft het nu beter… je maakt lekkere volle dagen en snap dat je voeten aan het einde dag niet meer willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtdag weer en die foto’s geweldig hoor! Het weer was er inderdaad prima voor.
    En wat een stappen gelopen! Mega veel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had als google account ingelogd, maar hij geeft het niet weer, maar ik ben Renee en het bovenstaande bericht ook 👍😀

      Verwijderen
  6. Jeetje, wat weet jij toch goed je weg te vinden in NY. Echt bewondering voor, zeker omdat je alles zo in je eentje pland. Maar dikke duim voor jou en voor je geweldige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat geniet ik toch van je blog met al je foto's Cindy! Leuk om zo van park naar park te lopen en dan de nyc sfeerbeelden van onderweg te zien.
    Het uitzicht vanuit one world blijft toch adembenemend. Je hebt er weer een fantastische dag van gemaakt, blij dat het met je hiel uit te houden is.
    Ik kijk weer uit naar je blog van morgen.
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke dagen al aan het begin van je reis. Nog meer te gaan van het grote genieten. Zoveel stappen en dan toch herstellen je voeten goed, fijn. We genieten weer mee. Yvonne van vugt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer zo'n geweldige dag in deze schitterende stad in het zalige land, volop aan het genieten en zo lekker om via het blog mee te kunnen genieten, doe vooral de hartelijke groeten aan Ingrid en een poot voor Maple. groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben zo blij dat je weer in New York bent, kan ik weer heerlijk meelezen Cindy! Je hebt weer een prachtige dag gehad en uiteindelijk ook prachtig weer, dat is wel te zien aan de foto's. Je voeten hebben het wat lastiger, zorg er maar goed voor ☺️
    Groetjes Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Net eindelijk bijgelegen, zooo leuk! Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goh, jij weet daar echt goed de weg.. en geweldige fotos.. wow... net of het van een kaart komt.. geniet nog lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik snap helemaal dat je je plannen maakt n.a.v het weer. Gelukkig is dat helemaal goedgekomen. Je doet echt veel zeg. Mooi foto's ook. Gr, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekkere dag weer met veel mooie foto's en ook nog 20.000 stappen, respect !!! Hopelijk ga/kun je nog wel naar Coney Island , dat schijnt echt heel gaaf te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw rustig dagje? Heerlijk genieten prachtig mooie foto’s! Ja sta onder anoniem meld me aan als Christine maar moet eens checken waar niet goed gaat! Ben benieuwd naar je nieuw avontuur! 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Agnes de Koning. Dan reageer ik maar hier rechtstreeks op je blog. Weer een dikke prima dag. Fijn dat het weer eindelijk goed genoeg was voor een "toren". Soms kan het ook te mooi weer zijn daarvoor hè. Dat hadden wij bij One World. Kon bijna geen foto's maken. Alles spiegelde door de zon. Die van jou zijn mooi gelukt. Ik blijf het zeggen. Als ik jouw blog zo lees, dan denk ik: ik moet echt een keer terug met dezelfde insteek als jou. Niks hoeft, alles mag. In plaats van hot naar her te rennen want we moeten nog dit, dit en dat. Haha. Dat is het nadeel van een eerste keer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had ik de 1e keer ook hoor haha! Dan wil je toch alles eruit halen wat erin zit. En inderdaad, soms is die zon knap lastig, had dat vandaag ook bij The Edge, en vanmiddag bij DUMBO, de richting waar je mooiste foto's maakt stond ook de zon, tja... Gaat niet lukken dan.

      Verwijderen
  17. Heerlijk om jou verhalen te lezen. Wil zeker nog keer terug naar NY. Lekker meelezen is ook genieten!

    Gr,
    Dianne Gloudemans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Genieten, die foto's en verhalen! Ellen

    BeantwoordenVerwijderen