zondag 16 februari 2020

14 februari 2020 Weer naar huis...

En zo zit je dan ineens weer thuis op de bank... buiten stormt het. Heb nu al heimwee naar de zon en de temperatuur!
Zo dubbel, want ja, ik ben ook weer blij thuis te zijn. Maar ga Florida weer enorm missen.

Vrijdagmorgen ging de wekker om 6.00 uur, wilde 7.30 uur gaan rijden, en hou niet van haasten.
Dus rustig aan gedoucht, laatste spulletjes ingepakt. Koffer gewogen, en yes, bijna 2 kilo over in de koffer.
Heb dit jaar niet veel gekocht, dat scheelt. Maar wilde toch wel graag nog iets mee van Bath and Body Works. Heb nog voorraad van vorig jaar staan (had toen een extra koffer bijgekocht) maar er is een nieuwe geur, Saltwater Breeze, die ik wel erg lekker vind.

Eerst maar eens op pad. Google Maps gecheckt, mooi, geen files. Via de 75 naar Ft Myers gereden. Saaie rit, maar rijdt wel lekker door. Eenmaal op de 75 krijg je dan zo'n melding "rij 83 miles op deze weg". Tja, dat duurt dan wel even.
En het was heerlijk om weer in Ft Myers te mogen rijden. Was daar afgelopen mei, en heb het daar toen zo geweldig gehad. Sweet memories.

Ben gestopt bij Panera Bread bij Gulf Coast Town Center. Lekker dichtbij de Bath and Body Works.
Kaasbroodje en chocolade croissant gegeten, smaakte gelukkig goed.
Gewone croissant mee voor nog op het vliegveld. Buiten opgegeten, lekker in het warme zonnetje, want binnen leek het wel een vrieskist. Condens stond op de ramen.




Bij Bath and Body Works een lekkere showergel/bodylotion/bodyspray gekocht. Kofferweegschaaltje mee haha. Maar woog nog geen kilo, dus kon in de koffer.
Geurkaars erbij, deze kon nog in mijn trolley.




Nog even rond gekeken bij Target en Dicks. En toen vond ik het welletjes. Op naar het vliegveld. Nog even wat benzine erbij omdat ik de auto met volle tank in moest leveren. Had de avond ervoor al getankt, en er moest nu nog 5 dollar bij. Wat is de benzine toch goedkoop daar!
Rit van bijna 90 miles kost je dus 5 dollar.

Oh, nog even een tip, maar wellicht al bekend. Bij Wawa kon ik nu met mijn pinpas betalen aan de pomp, er stond een melding op de pomp dat je met een chip card kon betalen. En ja hoor, mijn Rabopas werkte gewoon.

Naar de Car Rental Return gereden, 0 bonnetje via de mail ontvangen. Met pijn in mijn hart afscheid genomen van de mooie auto, jee, wat reed deze lekker!

Op naar de terminal. Er stond bijna niemand bij de balie, had al ingecheckt de dag ervoor. Nu bagage nog labelen bij zo'n zuil. Meteen maar naar bagage controle enzo. Was binnen een kwartier overal doorheen en achter de douane. Wow, dat ging snel! Trolley moest nog wel open, kaars van Bath en Body Works was de boosdoener. Mag wel, maar moet altijd even gecontroleerd worden. Wist ik al van te voren.

Er zit niet zoveel meer achter de douane, 1 eettentje en wat winkeltjes. Maar lekker rustige luchthaven is dit zeg. Eten hoefde ik nog steeds niet, kon de rest van de dag teren op mijn ontbijt.
Nog wel mijn croissantje opgegeten.



Boarden begon om 13.30 uur. En stipt 14.00 uur gingen we de lucht in. Zat aan het gangpad, 3 zitter, en middelste stoel bleef leeg. Fijn! Zag dat al op het kaartje via de app van United, maar het blijft altijd afwachten tot het laatste moment of dat zo blijft. Rustige vlucht naar Washington Dulles. Van nog geen 2 uur. Net voor 16 uur geland.



Daarna van D15 naar C6 gelopen. Dat is een flinke tippel op het vliegveld van Washington, heerlijk, even de benen strekken. Mensen kijken, wat zitten en drinken. En toen was het zo 18.25 uur. Iets later dan deze tijd gingen we de lucht in. Zat op rij 40, aan het gangpad, 2 zits deze keer, en plek bij het raam bleef leeg. Ook al op het kaartje te zien, maandenlang bleef dit zo. En ja hoor, ook op het laatste moment bleef dit zo. Yes, weer 2 stoelen voor mezelf! Wat vliegt dit zoveel fijner zeg.












Vlucht ging redelijk snel. 6.38 uur werd omgeroepen. Werd uiteindelijk bijna 7 uur. En geland op de polderbaan wat er alsnog 7.5 uur van maakt haha.
Rustige vlucht, alleen bij Ierland wat heftige turbulentie. Blij dat dit geen uur aanhield...
Kreeg nog eten vlak na vertrek, pasta. Maar kreeg het echt niet weg. Daarna ijsje, dat smaakte wel.
Voor de landing nog een croissantje en een yoghurtje.





De koffer had ik zowaar deze keer heel snel. En 8 uur stond ik al buiten. Normaliter zouden we rond 8 uur pas landen.
Met de bus naar P3. Deze parkeerservice is top overigens. Heel veel bussen, niet lang wachten, en je bent zo bij je auto, nog geen 5 minuten.
In de auto gestapt. Mezelf goed toegesproken dat ik vooral de koppeling moet intrappen! Oh wat is dat toch weer wennen na een automaat.
Heb een koekblik, en dat voelde nu echt als een kartautootje na de Toyota RAV4....
Maar went wel weer, en dan ben ik weer blij met mijn autootje.

Op naar huis! 9 uur was ik thuis, katjes geknuffeld. Wat zien ze er weer top uit. Alles is goed gegaan, buuf heeft weer top voor ze gezorgd. Wat ben ik toch blij met haar! Ze gaat dus ook "gewoon" 5 keer per dag heen, om ervoor te zorgen dat Misty (diabetes en alvleesklieraandoening) goed eet.

Ben lekker mijn bed ingedoken om 10 uur. Wekker op 12.00 uur, niet gehoord... gelukkig werd ik om 12.30 uur wakker. Compleet verrot. Rest van de middag boodschapjes, koffer uitgepakt, etc. etc.
Gisteravond om 21 uur naar bed. Vanmorgen geslapen tot 6.30 uur.
Meteen goede nacht dus. Wel erg wazig en suf. Jetlag lijkt dit jaar harder toe te slaan, maar dat komt denk ik omdat ik niet fit ben.

Eetlust begint weer terug te komen gelukkig. Het niet-eten heeft wél als voordeel dat ik een goede score had op de weegschaal haha.
Sinds 1 januari heb ik een andere functie, wat me heel veel rust in mijn hoofd geeft, en zat sindsdien met Weight Watchers eindelijk weer een beetje op de goede weg. Dus dit is een mooie voortzetting daarvan.
Elk nadeel heeft zijn voordeel ;-)

Morgen ben ik nog een dagje vrij, ga lekker aan de wandel ergens hier in de duinen. Zometeen ga ik hier in Heiloo lekker even een rondje uitwaaien. En verder wat chillen en rommelen in huis.

Ik kom nog even terug met een blogpost met een nabeschouwing. Ergens komende week/weekend.



18 opmerkingen:

  1. Welkom terug in het winderige noordholland;)
    Was weer leuk om je te volgen.
    Heerlijk zo weekje in februari, wij zijn zelf over 2 weken in Amerika, weekje wintersport, ik hoop op veel zon;)
    Fijne zondag en hopelijk niet al te veel last van je jetlag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je een vlotte terug reis hebt gehad en lekker de ruimte in het vliegtuig. Nu weer wennen aan de Nederlandse weersomstandigheden en drukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke vakantie heb je weer gehad, jammer dat het er weer opzit. Een rustig vliegveld, Tampa toevallig ?

    Bedankt dat we mochten meelezen met je erg leuke blog. Nogmaals petje af voor wat je allemaal op een dag doet.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, Fort Myers, heerlijk vliegveld! En dank je wel, hou niet van stil zitten, en zeker niet in Florida, wil er alles uithalen wat erin zit ;-)

      Verwijderen
  4. Zalig die extra ruimte tijdens de vluchten! Welkom thuis en op naar een volgend vakantieblog :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer veilig thuis.
    Wat heb je een heerlijke week gehad jammer dat je niet zo lekker was.
    Is wel altijd balen net als je op vakantie bent.
    Maar je hebt er het beste uitgehaald top.
    Hebben weer genoten van je mooie blog..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veilig thuus zonder problemen onderweg. Je hebt weer een heerlijke vakantie gehad en kan er weer even op vooruit. Geniet nog van je vrije dag en op naar een nieuwe Florida vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ging allemaal supergladjes, behalve je inwendige nog niet helemaal op orde. Wat zou dat hebben kunnen zijn? Geniet van de rest van je vrije tijd. Succes met je nieuwe functie. Minder stress is zeer belangrijk voor de gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vermoed zelf een of ander virus wat buikgriep heeft veroorzaakt. Iets verkeerds gegeten zou je sneller vanaf zijn lijkt mij. En thanx! En ja, inderdaad is minder stress zeer belangrijk. Daarom ook weloverwogen hiervoor gekozen.

      Verwijderen
    2. héél verstandig van je. Lekker genieten van je leven, en leuk werk hoort daar zeker bij (tenzij je lekker van je pensioen kan genieten, da's ook niet slecht ;-)

      Verwijderen
    3. Pensioen duurt helaas nog even, minstens 18 jaar ;-) Maar heel fijn als je daarvan kunt genieten, zoals jij nu.

      Verwijderen
  8. Ha, ha, dat dacht ik nou ook: elk nadeel heeft zijn voordeel maar ik geloof toch dat ik toch liever geen last heb van mijn darmen tijdens de vakantie.
    Wij hebben weer genoten van je verhalen. Dank je wel.
    Tot de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook hoor, had liever gewoon lekker alles kunnen eten 😉

      Verwijderen
  9. Welkom thuis en fijn dat de terugreis zo soepel is gegaan. Superfijn zo'n lieve buuf die zo goed voor je schatjes zorgt, goud waard. Wel jammer van je virus maar inderdaad goed voor de weegschaal haha Sterkte met de jetlag en bedankt voor de leuke verslagen! Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is de tijd toch omgevlogen! Heerlijk hoor, die lege stoel naast je in het vliegtuig. Daar hoop ik ook altijd op 😉
    Bedankt dat ik weer mee mocht lezen en succes met de jetlag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn om weer mee te lezen. Welkom terug in het koude kikkerlandje.
    Mooie herinneringen aan de warme stranden.
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke week heb je gehad, daar kan je weer even van nagenieten!
    Hier is het weer terug in de realiteit met die storm, hopen , dat gauw de lente komt.
    Bedankt voor je leuke blog, tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb me even ingelezen...terwijl je alweer terug bent! Wat een heerlijke vakantie heb je daar gehad zeg! En staat de volgende al weer in de planning? Vast wel..hahahah!

    BeantwoordenVerwijderen