donderdag 6 februari 2020

5 februari 2020 Dagje rustig aan na aankomst? Ik niet hoor.

Als ik net in Florida ben heb ik altijd trek in al die lekkere dingen. Een week verder en ik snak weer naar mijn dagelijkse, meestal, gezonde prakkie. Maar vandaag in ieder geval van veel dingen genoten!

Gisteravond rond 21.30 uur gaan slapen, en daarna zo'n beetje om de 1.5 uur wakker. Om 4 uur was het helemaal klaar. Kon niet meer slapen. Niet zo gek ook, in NL ben ik nooit later wakker dan 7 uur, en in NL was het natuurlijk al 10 uur.

Eruit gegaan, op dooie gemakkie zitten internetten, reacties gelezen. Allemaal bedankt, blijft fijn opstaan.
Rustig aan gedoucht. Wat dingen in de kamer een plekje geven voor die paar dagen.
Uiteindelijk was het al 6.45 uur voor ik de deur uitging. Je zag de zon in de verte al opkomen, zo fijn, zo vroeg.
Op naar IHOP! Inmiddels traditie bij mij, eerste ochtend naar IHOP.
En boehoe.... mijn favoriete gerecht staat niet meer op de kaart. Crepes met Nutella en banaan.
IHOP wil niet meer samenwerken met Nutella begreep ik van de serveerster.
Maar goed, keuze zat natuurlijk. Ben voor Mexicaanse pancakes gegaan, met stukjes churros getopt.
Zalig! Had de combo, eitje erbij, hashbrowns. Het was echt zalig klaargemaakt.
Kreeg het niet op.




Daarna was het tijd voor een rondje shoppen. Heb heel wat winkels aangedaan vandaag.
Eerst naar Walmart geweest, koelboxje gekocht voor straks in Sarasota. Een heel fijne, stoffen tas, met daarin een kunststof bak, ruimte voor 6 flesjes ongeveer, of 12 blikjes.
Kost daar geen drol, hoe fijn.





Lekker rondje gelopen daar, rondgekeken. Na ongeveer een uurtje richting outlets aan International Drive, toeristische route, snelwegen vermeden. Via Wintermere en Wintergarden was dat een leuke route, ongeveer uurtje rijden.

Snel rondje, alleen wat vaste adresjes bezocht, zoals Nike, Adidas (geen sneakers kunnen vinden.... tenminste, niet wat ik wil), Yankee Candle, CCO. Bij deze laatste, met oude collecties van o.a. Estee Lauder, MAC, Bobbi Brown etc een goede deal gescoord.
MAC eyeshadowbase, 217 kwast, en een oogschaduw voor 12,50. Zat in een setje, en er is daar een hoekje met producten met 75% korting, en daar zat dit setje bij. Eyeshadowbase was thuis bijna op, en kost normaal al iets van 20 euro. Goede deal dus!

Verder nog wat tasjes mee naar huis genomen... heb aardig wat van mijn lijstje al weg kunnen strepen.



Rond 12 uur ben ik naar de Florida Mall gereden. Hoe is het mogelijk, na het uitgebreide, vroege, ontbijt, lustte ik wel weer wat. En waarom ging ik naar de Florida Mall? Nou, daar zit Shake Shack, met de allerlekkerste chees fries die er zijn.
Dus dat werd de lunch. Een heel kleine burger, met cheesefries, en verse strawberry lemonade.
Top lunch!



Daarna rondje Florida Mall, vooral kijken kijken niet kopen. Lekker bij Sephora, Macy's en JC Penney wat rond gekeken. Na de mall nog bij Ross, Marshalls, Burlington, en Super Target beland. Bij Ross nog een fijne korte broek kunnen vinden van Reebok, een fietsbroek, maar iets langer model, ik wandel daar zo fijn in bij warm weer, zoals hier. Voor een prikkie uiteraard.

Eind van de dag was het tijd voor nog een Mall, de Mall at Millenia. Hier was ik iets te vroeg voor mijn afspraak, dus even rondgekeken bij wat winkels.


Een vakantie in Florida is niet compleet zonder even met de Biegjes af te spreken uiteraard. Er waren wat dingetjes mee gekomen vanuit NL, en die moesten nog even overhandigd worden. Omdat ik er maar kort ben, hier in Orlando, en het wel leuk is om ook Hannie even te spreken, die morgen terugvliegt, vanavond afgesproken.
En eten moet je toch, dus gezellig tijdens een etentje bij de Cheesecake Factory.
En ook het diner vandaag was top! Ik had chicken Madeira, en die was goddelijk lekker. Teveel dus niet alles opgegeten helaas. De cheesecakes heb ik ook overgeslagen. Leek me verstandiger haha. Komen nog wel in Sarasota.





Vanaf vandaag maar beetje balans in de maaltijden aanbrengen 😊
Tenminste, poging tot...

Net voor het eten had ik een inkakmomentje, door het gezellig kletsen was dat snel weg.
Tijdens de rit terug naar huis, zoals altijd druk in het verkeer, bleef dat gelukkig ook weg.

Nu ik de blog schrijf komt het wel weer terug dus duik er zo maar eens in. Hopelijk wat beter doorslapen vannacht. En iets langer graag.

Morgen staat Kelly Park op het programma voor de ochtend, ga daar een route wandelen. Kortje, 2.6 mile, en verder wat rondkijken. Heb al paar dagen niet gewandeld, afgelopen weekend kwam het er ook niet echt van, en het grijze weer had ik zo geen meer in....Dus morgen weer lekker op pad, zin in!
In de middag is het tijd voor Seaworld.

De weersverwachting voor vrijdag is nog steeds niet goed, dus kans dat ik Discovery Cove toch naar zaterdag ga verzetten is bijna 100%. Eens even bedenken wat ik dan met de vrijgekomen vrijdag kan doen... Zoveel keuzes!

 Eerst morgen even genieten!

Oh, nog even een belangrijk puntje, en wil het er niet inwrijven ofzo, maar het feit dat het vandaag 25 graden was, en ik gewoon lekker in mijn hemdje rond kon lopen, was toch wel zo zalig! Af en toe piepte het zonnetje er even tussendoor. Prima shopweer.

De grote auto :-) 







21 opmerkingen:

  1. Dat van die temperatuur …….dat hoeven we niet te weten....neem maar wat in je koffer mee terug !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er n mooie eerste dag v gemaakt. Super om meteen al bij te kletsen. Op naar dag 2

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke dag die heb je goed gevuld en die temperatuur.....jaloers

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Shoppuh!!!heerlijke start van de vakantie. Fijn dat je al flink wat dingen van je lijstje af heb kunnen strepen. En gezellig met Monique en Hannie eten is een top einde van de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was een heerlijke dag en je bent al helemaal in het ritme. Heerlijk gegeten en goed geslaagd met shoppen en een gezellige afsluiter bij de Cheesecakefactory! Fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelijk goed van start gegaan 😊
    Heerlijk hoor, lekker eten en flink geshopt, love it!
    Jaja, wrijf het er maar in. Nee hoor, het is je gegund 😉. Ideaal vakantieweertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Morning, Dat van dat weer willen we natuurlijk wel weten, wij gaan namelijk volgende week vrijdag.
    Voor het eerst eigenlijk zo vroeg in het jaar dus ben heel benieuwd hoe het weer is :) Volg je al een paar jaar, erg leuk, maar voor het eerst echt ingelogd en dus kunnen reageren. Heel veel plezier vandaag !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zeg, je hebt half Orlando gedaan in 1 dag ;) Gezellig samen met de dames eten, ze helpen je meteen in een ritme te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooo wat een heerlijke dag.
    En ja dat is een voordeel van vroeg wakker zijn je hebt een hele lange dag.
    Gezellig naar de cheesecake factory een van onze favorieten restaurants.
    Gewoon een top dag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo, wat heb jij veel gedaan op je eerste dag! Gezellige ontmoeting als afsluiting van een mooie eerste dag. Alleen jammer dat je favoriete ontbijt niet meer op de kaart staat maar gelukkig genoeg alternatieven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Petje af en diepe kniebuiging, gelijk in de weer zo’n eerste dag en niet rustig aan. Heerlijk zijn eerste ontbijtje bij de IhOP.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er supergoed uit! Lekker eten en al die tasjes..heerlijk!

    Groetjes Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou jij hebt echt alles uit je eerste dag gehaald en dan gezellig afsluiten met een etentje, helemaal top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke dag heb je weer achter de boeg, en al veel winkels bezocht zeg. Dat is dan weer het voordeel van alleen reizen je hoeft met niemand rekening te houden gewoon doen waar jij zij in heb

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Al dat heerlijke eten. Echt vakantie en shoppen in je t shirt wat wil je nog meer 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prima eerste dag. Je hebt het wel goed volgehouden met al dat shoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lekker eten bij de CCF en toch gezellig bijkletsen, groetjes Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk verslag en je hebt al veel gedaan op je 1e dag. En wat heb je al een hoop lekkers gegeten zeg, heerlijk! Jammer dat je favoriete ontbijt niet meer op de kaart staat :-( Je hebt mijn favoriete gerecht gegeten bij The Cheesecake Factory gegeten , zo lekker! Gezellig dat jullie samen hebben gegeten en die foto van de Cheesecakes...mmmhhhhh Veel plezier daar! Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk die lekker lange eerste dag, lijkt altijd of er geen eind aan komt. Lekker shoppen in het zonnetje is altijd leuk. Mooie 'ride' gescoord ook trouwens ( wij hebben toevallig afgelopen weekend met 2 Florida-vrienden die sinds kort zo'n zelfde RAV hebben een ritje gemaakt , het rijdt prima ) . Veel plezier in Kelly Park en SeaWorld !!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lekker 1e daagje, goed benut. En ook lekker gegeten allemaal, tis vakantie Cindy 😉
    En de auto is mooi hoor, en inderdaad groot zat.

    BeantwoordenVerwijderen