vrijdag 7 februari 2020

6 februari 2020 Kelly Park en Seaworld, en iets wat ik nooit voor mogelijk had gehouden...

Voorgaande jaren sliep ik beter na aankomst. Vannacht weer vaak wakker. 4.30 uur klaarwakker.
Had zo geen zin om er weer zo vroeg uit te gaan... gelukkig weer in slaap gevallen tot 6.30 uur, maar voelde me toch verrot, zo suf! Had er toch beter om 4.30 uur uit kunnen gaan.

Wilde vroeg weg maar moest me nu toch wel haasten. Eerst de reacties lezen uiteraard, erg leuk weer, dank! En rondje FB, mailtjes lezen/verwijderen, en zo ben je zo een half uur verder. Douchen, aankleden, en zo was het zomaar bijna 8 uur voor ik wegging.

Op naar Kelly Park, ongeveer een uurtje rijden. Eerst navigatie op Publix gezet, daar vlakbij.
2 mini croissantjes en een yoghurt parfait. Vanille yoghurt met fruit, in dit geval aardbeien. En wat zelf meegebrachte granola. Heerlijk.

Het was warm, maar erg bewolkt. En dat is zó jammer in een park als Kelly Park, het mooie heldere water komt gewoon niet tot zijn recht zonder zon. Zou de Kelly Loop trail gaan lopen, van te voren ingelezen, maar kon de route dus gewoon niet vinden... Tja, toen ik later wegreed zag ik een marker. Dus zelf maar wat gewandeld, maar niet te ver, stel je voor dat ik verdwaal. Dus dat werd een klein rondje. Aangezien het zonnetje ook niet scheen was ik er snel uit, op naar Seaworld. Daar was ik rond 11.30 uur.





Even een aardbeien frapuccino gekocht bij Starbucks, met wat lekkers erbij. Was meteen lunch.
En op naar Orca show. Genoten! Wat is dat toch mooi om te zien.
Daarna rondje gelopen, want om 14.30 uur zou de dolfijnenshow beginnen. Had een uur door te brengen,








Liep op gegeven moment langs een achtbaan. Manta, nooit in verdiept, moest nu ook via Google zoeken wat de naam ook alweer was.
Ik dacht: doe eens gek, doe net of je het durft, en stap een achtbaan in.
Vlaag van verstandsverbijstering...

Vond het ontzettend spannend, maar eenmaal op gang was ik er direct klaar mee. wat een verschrikking...Op je buik, op zijn kop, allerlei soort wokkels. Heb mijn ogen continu dicht gehouden en nog kwam ik shakend uit. Kotsmisselijk. Het zweet liep in straaltjes van me af.
Ok, weet nu wat een achtbaan is. Eens maar nooit meer! Nu blijkt dat ik 1 van de meest enge van Seaworld te pakken had haha.



Buiten even bijkomen op een bankje. Dolfijnenshow bezocht, water gedronken, lekker in het windje. Want waaien deed het vandaag. Stormachtig soms, maar met 29 graden niet verkeerd.








Kon meteen door naar Pets Ahoy. En pas daar zakte de misselijkheid. Genoten van de show, blijft zo leuk deze.



Rond 16 uur alles wel weer gezien. Wat zal ik nu eens doen? Ach, laat ik een rondje Outlets aan Vineland gaan doen. Gisteren de andere gehad, nu deze. Heerlijk rondgeslenterd. Heel veel gekeken, niet gekocht. Voornamelijk sneakerwinkels bezocht.
Weet niet precies wat ik zoek. Weet het zelf pas als ik ze zie vrees ik.

Tegen etenstijd bedacht waar ik zou gaan eten. Zou Chili's, maar had ook trek in Panda Express. Toch de eerste geworden, zit vlakbij de Airbnb, en fijn als ik al richting huis zat zeg maar, tijdens het eten. Duurde even voor ik er was, loeidruk op de weg, zelfs kwartier in de file gestaan richting de 192.








Nog even getankt bij Wawa, wat water gekocht. En nu de blog tikken.

Morgen wordt een vroegertje. Naar Discovery Cove, of ik ook blijf weet ik niet, ik denk het niet. Het slechte weer valt erg mee morgen, maar fris, 18 graden, met iets kans op regen, en wat wolken. Zaterdag 21 graden en volle zon zoals het er nu naar uitziet. Maar om hem om te zetten naar zaterdag moet ik er vroeg zijn, liefst rond opening, 7.15 uur.

Vandaag waren ze nog dicht, dus kon het niet.

Mocht het morgen onverwachts toch strakblauw zijn blijf ik, anders niet. Dus wordt een verrassing wat ik morgen ga doen.

Vandaag was in ieder geval weer een heerlijke Florida dag, en voorbij gevlogen... wat gaat de tijd toch hard als je hier bent.

23 opmerkingen:

  1. Wat stoer, je hebt die achtbaan toch maar mooi gedaan. Lekker dagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap van je om in de Manta te stappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stoer hoor die achtbaan, zelfs ik ben daar nog nooit in geweest.
    Ben benieuwd of morgen Discovery Cove doorgaat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lef om in de Manta te stappen, mij niet gezien. Jammer dat het wat bewolkt was maar gelukkig is de temperatuur goed. Nu maar zien wat het gaat worden morgen.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, mij krijg je niet in een achtbaan hoor! En dan nog wel de Manta. Ik zag het helemaal voor me. De kids vonden het ook heel stoer van je. Mam, waarom heb jij het niet geprobeerd? Hierom dus, ha ha.
    Kelly park is mooi hè. Helaas niet veel zon.
    Geniet maar lekker.
    Groetjes, Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hadden het vorig jaar in Disney animal Kingdom, daar mag je fastpass uitkiezen tja wisten wij veel, een vreselijk enge achtbaan over de kop achteruit dat niet alleen je bleef stilstaan in zo'n donkere tunnel help!!
    Knap dat je hebt aangedurfd ook... Voor ons nooit meer..
    Kelly Park zijn we nooit geweest, wel over gehoord, misschien ook een keertje doen
    Geniet nog lekker groetjes joland

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel stoer van je om in de Manta te gaan, ik word al misselijk al ik er naar kijk 😂
    Duimen dat morgenvroeg het zonnetje schijnt, veel plezier in DC!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha herkenbaar die kelly loop. Erg moeilijk te vinden 😄 wij hebben hem ook gezocht, tegen de richting in gelopen met de richting mee, route kwijt dus je was niet de enige. Erg slecht aan gegeven. En bikkel, de manta 👍. Heb je ook al een bij Nen Balance sneakers gekeken. Sinds dit jaar om mijn lijstje erbij voor sneaks al 2x leuk kunnen scoren voor zomer en winter (kleuren) hopelijk morgen (vandaag dus) mooi 🌞 weertje. Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zelfs New Balance ook bezocht, maar ook Asics, Puma, alle merken. Maar komt nog wel in Sarasota!

      Verwijderen
  9. Wat n fijne dag heb je weer gehad!! Stoer hoor In die geweldige achtbaan. Heel veel plezier in Discovery Cove !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WoW Cindy wat stoer van je om spontaan in de achtbaan te gaan,en ook gelijk de laatstekeer zo te lezen😂
    Maar je hebt weer een heerlijke dag gehad.
    En ben benieuwd naar morgen,want ja in Discovery is het wel fijn om mooi weer te hebben.
    Maargelukkig kan je anders eventueel zaterdag.
    Geniet ze

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De kenners zeggen dat de Manta de beste 8 baan is van Seaworld en staat ook hoog op de lijst van heel Florida. Mij ook niet gezien hoor. Hopelijk vandaag toch DC. Wat het ook wordt: heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De Kelly park loop trail konden wij ook niet vinden. Dus wij waren niet de enige.
    Fijne dag in Discovery Cove.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohh die achtbaan ik word al misselijk als ik er aan denk. Niet te geloven dat jij erin geweest bent. Mooie dag zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Cindy, ik vind je echt stoer, heb je niet gekeken hoe hard hij ging? en ook ondersteboven. ik weet nog , dat mijn kids ook helemaal misselijk waren toen zij eruit kwamen en die zijn wel wat gewend.
    Nou ja je hebt het gedaan, de big thunder Mountain in Disney is wel leuk of de seven dwarfs minetrain, die gaan niet over de kop, maar ik denk, dat je nu toch niet meer gaat. Verder was het een leuke dag en ik ben benieuwd of DC morgen doorgaat. fijne dag in elk geval !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke dag, op de achtbaan na dan! Wat stoer dat je er in bent gestapt, vind het zelf vreselijke dingen, jij dus ook! Voortaan maar met de voetjes op de grond blijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog even over die Manta actie, de rest van mijn gezin vindt dat een van de beste roller coasters die zij ooit gehad hebben en ze hebben er veel gehad en niets is te dol dus ik begrijp absoluut dat jij na deze ervaring nooit meer toegeeft aan zo'n impuls!! En ik zit altijd aan de kant, vind zelfs de "golfbeweging"van thunder Mountain net te doen. Hopelijk treft je het morgen in DC!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahaha, de achtbaan!!!! Verschrikkelijk. Helemaal in Amerika want daar doen ze er nog een schepje bovenop. Respect Cindy.....
    Pets Ahoy is altijd zo leuk. En heerlijk gegeten bij Chili's (een van de favorieten hier)
    Weer een heerlijke dag. Hopen dat het weer morgen lekker is.
    Heb je voor sneakers al bij Skechers gekeken? Zijn ook hele fijne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Skechers heb ik al 2 paar van thuis (van welk merk eigenlijk niet...) Heel fijne, maar vind ze soms niet stevig genoeg voor mijn voeten, heb een hielblessure, dus moet goed stevig onder de hiel zijn. Maar ben vanmiddag geslaagd. Voor Nikes (waar ik ook al 6578 paar van heb ;-) )

      Verwijderen
  18. Wat een stoere chick ben je! Hij is inderdaad erg heftig haha, ik ben echt een achtbanen freak maar zelfs die doe ik haast nooit omdat hij best pittig is. Dat zal vast een hele ervaring zijn geweest. Jammer dat je de trail niet kon vinden bij Kelly Park maar toch nog kunnen genieten van het mooie park. Seaworld is en blijft een leuk en mooi park, we genieten er ook altijd van. Je hebt weer een topdag gehad, even de misselijkheid weggelaten dan hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk verslag weer. Moest wel lachen om je achtbaan ervaring haha Heel veel plezier weer! Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen