vrijdag 25 januari 2019

25 januari 2019 Dagje Antalya en shoppen

Vanmorgen om half 8 wakker, snel de gordijnen open. Het is droog, yay!
Douchen, ontbijten (ongelooflijk dat er na het eten van gisteravond toch weer eten in kan...)



Rond half 10 richting busstop. Het plan was om de LC07 naar Mark Antalya mall te pakken.
Een ritje van zo'n 40 minuten, met heel veel stops.... Maar lekker veel te zien onderweg, vermaak me altijd wel.

Wilde eenmaal in Antalya graag naar een andere mall, moest daarvoor hier ook overstappen, maar besloot eerst richting de haven te gaan, vanaf die mall. Alleen heel even in geweest om snel te kijken. Daar niet rondgelopen verder. Grote mall overigens ook!





Richting de haven, even kijken via Google Maps, alsmaar rechtdoor. En dat klopte. Er staat een soort stadsmuur, en dan moet je naar beneden richting de haven. Dat voelde ik op de terugweg...

Leuk gebied om even rond te kijken. Daarna weer terug gelopen, moest boven even uitpuffen.










Bij helder weer zie je hier bergen met besneeuwde toppen, maar het was wat mistig, dus niet goed te zien





Zag al snel de kattenopvang, had van de vriend van mijn tante foto's hiervan doorgestuurd gekregen (nog bedankt, zo leuk!)
Zij waren hier vorig jaar.

Heel veel gekleurde huisjes waar katten kunnen slapen en eten. Helemaal top! Heb uiteraard ook een donatie gedaan. Ook op de foto gegaan met de "manager" haha. Die ging er helemaal voor liggen.

Sowieso zien de katten er overal goed verzorgd uit. Er lopen ook ontzettend veel katten overal. Als kattenliefhebster erg leuk.









Nog even langs wat uitkijkpuntjes gelopen.








Vanaf daar zag ik een busstation, volgens mij moest ik via daar bij de 5M Migros mall komen, waar een Bath and Body Works zou zitten. Heb een soort OV app die niet helemaal lekker werkt, maar toch een soort houvast is. Vraag soms even voor de zekerheid aan de chauffeur, maar die zijn op zijn zachtst gezegd niet erg behulpzaam...

Na half uur toch een bus gekomen die die kant op ging.

En jee, wat is deze ook weer groot. Zag al snel de Bath and Body Works, heerlijk! Even lekker rond gesnuffeld, wat kerst/wintergoodies gekocht waarvan ik hoopte dat dit er nog zou zijn.
Helaas niet zulke goede sale prijzen als in de US, maar ben tevreden.










Wat geluncht (nu Burgerking... oeps) op de foodcourt. Deze mall, maar ook Mark of Antalya, doen me qua opzet denken aan de Florida Mall.

Wat rond geslenterd, hoofd stond niet zo naar shoppen, dus vooral winkels voorbij gelopen.
Daar heb ik al plezier van, gewoon lekker rondkijken.

Op een gegeven moment moest ik natuurlijk weer terug. Inmiddels gelukkig droog, want had weer best geregend toen ik binnen was (goede timing overigens, want toen ik in Antalya liep was het zacht en droog, heerlijk weer)

Lastig om juiste bus te vinden, maar gelukt. De LC08, naar Terra City, mall waar ik morgen naar toe wil. En daar weer op de LC07 richting Lara.
Even gestopt bij Terra City, bij Starbucks, wat gedronken en wat lekkers.






En toen de bus weer terug naar het hotel.

Uiteraard nog even bij het strand gekeken, sla geen dag over haha. Heerlijk.
Wat gedronken binnen.







Vanavond weer gegeten bij buffet. Er was soort verse kipshoarma, grote spies. Daar wat van genomen, heerlijk met verse salade, en een broodje. Voor nu even genoeg. En baklava toe :-)

Moeie voeten, nodige stappen weer gezet (elke dag rond de 19.000). Morgen even wat rustiger aan.
Het weer zou weer erg slecht worden, 60 mm regen minimaal, en weer storm. We zullen het zien.
Ga denk ik begin van de middag pas naar Terra City, hopelijk kan ik bushalte dan droog bereiken haha.
In de ochtend wat chillen, zwemmen, wat sporten.

Was weer een erg leuke dag! En zeker de kattenopvang vond ik een groot succes.

Tot morgen weer!


16 opmerkingen:

  1. Wat een drukke dag waarin je weer veel hebt gedaan. Zelfs bij de Starbucks geweest 😬😬

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oo wat bijzonder die katteopvang.
    En inderdaad voor jou als kattenliefhebster helemaal mooi om te zien.
    Weer een heerlijk dagje ondanks het weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke gevarieerde dag met in ieder geval droog weer.
    Hopelijk valt het morgen mee met de regen.
    Leuk, al die katjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekkere vakantiedag! Wat leuk die kattenhuisjes en opvang, goed werk wordt daar verricht! Het is gelukt met de bus, mooie malls en weer heerlijk gegeten. Hopelijk hebben ze het mis bij de weersvoorspelling voor morgen. Leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dag, je vermaakt je prima. Mooie mall. Heel bijzonder die katten opvang 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat veel malls in Antalya, bij mij is het alweer een aantal jaar geleden. Haven en oud Antalya vond ik superleuk! Je geniet echt van je weekje, tof hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kattenopvang ,mooi dat ze dat doen .
    Geweldig die mall zeker met die regen kan je daar heerlijk rondlopen .
    Ik vind je echt stoer Cindy ...dat reizen met het openbaar vervoer .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, de BBW gevonden 😀, mooie malls hebben ze daar trouwens.
    En wat goed zeg, die kattenopvang!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent er helemaal in hoor
    Reizen in OV en dan ook nog heerlijk shoppen
    Ja die Starbucks vind je tegenwoordig overal
    Ga door met genieten wij genieten mee

    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke malls heb je daar. Had ik niet verwacht. En wat een grappige huisjes bij de kattenopvang. Aan poesjes nooit een gebrek in Turkije. Wij namen vroeger altijd kattebrokjes mee als we naar Turkije op vakantie gingen .Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je mag ze bij het hotel niet voeren, maar ze worden hier ook goed verzorgd hoor

      Verwijderen
  11. Wauw zo zie Antalya is van de andere kant. Trok me nooit maar nu na het lezen denk ik van mwah al die malls en de omgeving toch wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op zich wel moeite waard. Hoewel het voor mij wel bij 1 keer blijft. Ooit eens in Dalyan geweest, heel andere plek in Turkije, veel mooier en gemoedelijker.

      Verwijderen
  12. Heerlijk 'dagje' mall en wat zijn dat leuke huisjes bij de kattenopvang, een mooi en leuk fotografieobject ook trouwens. En wat een hele mooie foto's vandaag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke opvang, elke kat een eigen huisje!

    BeantwoordenVerwijderen