woensdag 23 januari 2019

23 januari 2019 Veel gewandeld, maar ook gechilld

Gisteravond vroeg in slaap gevallen, 22 uur. Heerlijk geslapen, wat een fijn bed!
Om 7 uur wakker, dus goede nachtrust gepakt.

Rustig aan douchen, wat internetten. Bedankt voor de reacties overigens! Altijd leuk om te lezen.

Op naar het ontbijt, wat een heerlijk buffet weer. Zalig gegeten.

Daarna door naar de sportschool, dat was geen grapje ;-) Ik hou ervan, ben helaas geen lid meer thuis (moest kiezen tussen wandelen en sportschool, door omstandigheden)
Dus verheugd dat ik hier mijn gang kan gaan. Lekker op de loopband gestaan, en wat krachttraining gedaan. Gelukkig waren al die voetballers er nog niet. Vanmiddag laat zag ik dat de sportschool ook gereserveerd was voor ze.




Na de sportschool naar de kamer, omkleden. Dat is overigens ook al een aardige wandeling op zich, elke keer die Titanic door haha. Mensen die slecht ter been zijn zou ik dit hotel niet aanraden, tenzij je vlak bij de liften een kamer zou kunnen krijgen.

Aan de wandel, het was ietwat frisjes, 11 graden. Later werd het weer 14 en droog. Eerst maar weer het strand op, half uurtje gewandeld en de zilte zeelucht opgesnoven.




Om 10.45 uur zou reisleiding van Corendon komen, daar even mee zitten praten. En wat informatie ingewonnen, o.a. over het openbaar vervoer om bij bepaalde dingen te komen.

Inmiddels was het dus 14 graden, met een zonnetje af en toe. Dus ik ben bij het hotel rechtsaf geslagen, dan loop je in een heel lange straat, kilometers lang, waar al die grote luxe hotels aan liggen.
En heel veel winkels. Met heel veel meuk. Namaak kleding, tassen, etc. En je moet voorbereid zijn
op opdringerige verkopers die je in allerlei talen aanspreken om te achterhalen waar je vandaag komt.
En ik was daar gelukkig op voorbereid, want jee, ze zijn echt erg. In het begin bedankte ik nog netjes, maar later liep ik gewoon stoïcijns door.



Was wel een fijne wandeling. Had een vest aan, en zag net dat ik op mijn borst toch rood ben geworden door dat flauwe zonnetje, want was lekker, dus rits naar beneden.

Rond 13 uur was ik weer terug bij het hotel. Lunchtijd! Ook weer zo lekker, en die toetjes, zucht...
Ze hebben hier geen ijs, maar wel heel veel baklava, en die is me toch een partij lekker.



Ik had ondertussen best moeie voeten, heb vandaag ook bijna 20.000 stappen gelopen, en had eigenlijk geen zin meer om erop uit te gaan. Maar goed ook, want later begon het te regenen.

Ik heb mijn e-reader en een paar tijdschriften op de kamer gehaald, en ben in een ruimte in het hotel, soort bar met luxe luie stoelen, gaan zitten lezen. Bijna de hele middag. Zalig! Wat alcoholvrije cocktails gedronken. Wat een verwennerij overal in het hotel.



Avondeten brak uiteraard ook weer aan, en ook deze keer erg lekker. Was vroeg, nog niet zo druk bij de buffetten, dus heb een paar foto's gemaakt van een deel. (wil dat niet doen als er veel mensen bij staan, ongevraagd op de foto zetten)









Zometeen ga ik een lekker bad nemen, had wat bruisballen daarvoor meegenomen.

En straks weer lekker slapen. En zo vloog de eerste dag voorbij, helaas niet zo spannend om erover te lezen voor jullie denk ik. Maar voor mezelf toch fijn om het later even terug te lezen.

Morgen ga ik naar Deepo, een outlet shopping center vlakbij het vliegveld. Ik zou bus 511 moeten pakken, dus we gaan het zien of dat allemaal gaat lukken.
Er wordt heel veel regen voorspeld, de dagen erna ook, maar ik zal wel zien hoe dat uit gaat pakken.
De reisleider van Corendon zei ook al, Antalya is zo enorm groot, het is maar net waar het gaat vallen. Op het moment dat ik dit schrijf denk ik "wat hoor ik nou" en het giet buiten! En alles wat nu valt kan morgen niet vallen 😄


Hier in het hotel kun je overigens reserveren bij 3 a la carte restaurants, met bijbetaling. EUR 13,=, mooie prijs vind ik.
Morgen heb ik gereserveerd in Capari, het visrestaurant. En vrijdag bij het Italiaanse restaurant, Pascarella. Er is nog een Turks restaurant, Hasir, die wil ik als het even kan ook nog gaan bezoeken.

Ben benieuwd naar alles!


16 opmerkingen:

  1. Jeetje 20.000 stappen je hebt goed je best gedaan. Dan heb je ook wel zn heerlijke relax middag verdiend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke dag Cindy, lekker doen waar je zin in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt als een heerlijke dag! Veel plezier morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk toch om zo de dag door te brengen, heerlijk relaxt en wat een hoop stappen zeg! Je kan best lekkere baklava eten joh met al die stappen. Het is ook vakantie hoor, genieten! Succes morgen met de busrit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeej. Wat een hoop stappen. Wat een prachtig hotel, meis. Lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooo Cindy al die toetjes mmmm heerlijk ik ben zelf heel erg van de toetjes,
    Maar goed dat je zoveel stappen zet op een dag kan je s’avonds iets extra’s lekkers pakken😉
    En je blog is super leuk om te lezen,dus elke dag is echt geen probleem,fijn dat je zo geniet.
    En morgen lekker shoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meteen een goede nacht. Ook wel eens lekker dat er weinig tijdsverschil is met Nederland.
    Veel plezier met shoppen morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geniet volop van je blog dus vooral doorgaan, mooie hotel en als het dan toch gaat regenen is shoppen een hele goede afleiding (en ook als het droog is) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verwennerij zeg 😀
    En je hebt een flinke wandeling gemaakt, dan heb je wel een extra toetje verdiend😉
    Goed idee om bruisballen mee te nemen, lekker badderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk dagje toch zo, lekker wandelen met een matig zonnetje. Eten ziet er goed uit.

    Succes morgen met de busrit. Daarna lekker shoppen.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Handig zo'n workout en daarna een lange wandeling. Kun je daarna genieten van de heerlijke buffetten. Tja, dat opdringerige moet je maar op de koop toenemen. Dat is wel bekend van Turkije. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er allemaal goed uit Cindy. Dat opdringerige gedoe vinden wij ook niets. In Florida heb je dat gedonder ook altijd in de Malls met die gasten met hun make up meuk. Geniet ze !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die zijn ook zo irritant, zijn van die bepaalde merken, mineraal nog wat. Veel winkels in Amsterdam ook nu, ook zo opdringerig als je langs loopt, bah!

      Verwijderen
  13. Weer leuk om mee te lezen. Voor de opdringerige verkopers komen wij (een tip van lang geleden) altijd uit IJsland :-) Daar hebben ze vaak geen praatje over, vallen even stil en kunnen wij doorlopen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah dank je wel, wat een fijne tip haha! Ga hem onthouden :-)

      Verwijderen