donderdag 31 januari 2019

29 januari De terugreis

En toen zat het er alweer op, mijn weekje Turkije.
's Ochtends op mijn gemakje ontbeten, moet heel eerlijk zeggen dat het buffet me nu tegenstond, en
ik had zin in mijn eigen lekkere ontbijtje, kwark met zelfgemaakte granola en fruit.

Zou nog een stukje gaan lopen maar spetterde een beetje, en er hingen donkere luchten, dus maar weer even gebruik gemaakt van de loopband voor de nodige stappen.



Laatste spulletjes in de koffer en handbagage, en gaan.

De transferbus kwam, en na kwartiertje op de luchthaven aangekomen. Dat is altijd wel fijn, als je zo
dichtbij zit.

Inchecken ging snel, had alle tijd om nog even wat te eten, en rond te kijken.







Zat wat te lezen toen ik iemand mijn naam hoorde roepen, bleek het mijn nicht Wil te zijn, heel toevallig zat zij ook op dezelfde vlucht terug. Gezellig wat zitten kletsen.

De vlucht ging soepel, gelukkig vertrok ie nu ook op tijd. Geen turbulentie, en mooi op tijd landden we op Schiphol.
Koffer duurt altijd even, maar kwam al snel nadat de eerste koffers op de band kwamen.

Moest nog een half uur wachten op de shuttlebus naar het parkeerterrein, maar al kletsend met andere mensen (raak altijd wel met mensen aan de praat) ging de tijd toch snel.

Besloot om toch maar direct naar huis te rijden, hoewel ik rechtstreeks de spits in reed. Maar wilde naar mijn katten!
Geen files gelukig, wel wat langzaamrijdend verkeer, en druk, heel druk op de A9...
Maar ging gelukkig allemaal goed.

Eenmaal thuis, rond 19 uur, direct met de katjes geknuffeld. Het is allemaal goed gegaan met ze, mijn buurvrouw heeft weer super goed voor ze gezorgd. (ze gaat meerdere malen naar ze toe, en blijft ook wachten tot ze met eten klaar zijn, om te voorkomen dat de één het eten opeet van de ander, ze is echt goud waard)

Dezelfde avond nog de koffer uitgepakt, en wasmachine aangezet.
Gistermorgen allemaal afgemaakt, alle losse rommeltjes opgeruimd, wat allemaal uit tas/rugtas/etc komt.
Boodschappen gedaan, duinwandeling gemaakt, zalig!

Gistermiddag moest ik namelijk voor een kleine ingreep naar de dermatoloog. Daarom wilde ik alles klaar hebben.
Een ontsteking waar ik al maanden last van heb, in mijn lies, werd operatief verwijderd. Behandeling viel mee, naweeën wat minder, maar komt wel weer goed. Zitten is wat lastig :-)
Maandag hoef ik pas weer te werken, dus kan lekker even bijkomen.

Ik vond het, desondanks het slechte weer, een heerlijk weekje. Ik wist van te voren dat het slecht weer zou zijn, dus dan ben je erop ingesteld. Maandag, de enigste dag met zon, daar heb ik echter wel volop van genoten. Het is wel fijn om alvast een dagje zon en beetje warmte te hebben gehad.
En ik kan zeggen dat ik al een keer op strand heb gelegen dit jaar ;-)



De vluchten met Corendon gingen redelijk goed. Heen wat minder door de vertraging, en de slechte communicatie daarover.
Het vliegtuig zelf was redelijk, beenruime ook redelijk. Toiletten vond ik goor.... roken zo doordringend naar pis...

Het hotel vond ik erg fijn, mooie kamer, zalige bedden. Goede service, waaronder ook een minibar op de kamer waar je kosteloos gebruik van kunt maken. Vriendelijk personeel.
Nu lagen veel activiteiten stil omdat het winter is, maar in de zomer is er genoeg te doen.
Het eten was kwalitatief erg goed. De keuze vond ik soms wat minder, in de pastahoek heb ik bv alle dagen dezelde pastasauzen gezien, een pasta met roomsaus, spaghetti, en dan een bak met rode saus, en een bak met bolognesesaus.
Zo'n buffet is lekker, maar ben toch altijd weer blij als ik mijn eigen maaltijden kan eten. En mis gewoon bepaalde Hollandse dingen, zoals lekkere kaas.

De plaats zelf, Lara, grote lange straat waar al die grote hotels liggen, vond ik niks. De winkels verschrikkelijk, met al die opdringere verkopers. Antalya stad vond ik erg mooi! Had er nog wel een 2e dag door willen brengen, maar dat kwam er niet van.
De malls zijn heerlijk om te shoppen, daar geen opdringerige verkopers. In Antalya stad ook niet.
In 2015 ben ik al eens in Turkije geweest, in Dalyan, dat vond ik veel leuker en gemoedelijker.
Totaal niet te vergelijken met dit.
Sprak mensen die er voor de 25e keer kwamen. Wellicht dat ik ooit nog een keer hier kom, maar 25 keer??? No way...

Heb natuurlijk mazzel gehad dat ik een reischeque won, waar ik een groot deel mee kon betalen.
Eerste keuze, Canarische eilanden, vond ik gewoon te duur voor een week.
Zuid Spanje zat niet in het programma voor de winter bij Corendon, anders had ik dat gedaan.

Al met al was het gewoon heerlijk om op deze manier een weekje weg te zijn, lekker even weg van alles, hoofd leeg te maken, uitrusten, uitstapjes maken, en dat is gelukt. Dus geslaagde trip.

Heb echter wel al besloten dat ik in de winter van 2020 toch wel graag weer richting Florida ga.... haha! Hopelijk is dat mogelijk.

Maar... nu eerst aftellen naar mei!



Bedankt voor het lezen en reageren. Dat maakt het bloggen altijd extra leuk. Tot de volgende keer!










10 opmerkingen:

  1. Het zit er weer op nu lekker aftellen tot Florida!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke week tussendoor heb je gehad.
    Wel jammer van het weer,maar je hebt weer veel gedaan en gezien.
    Was weer erg leuk om me blog elke dag te lezen.
    En je kan alweer uitkijken naar je trip in Florida..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt dat we weer konden meelezen met je blog, erg leuk. De thuiskomst ging goed gelukkig en de ingreep bij de dermatoloog zit er ook alweer op. Tot de volgende reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker om er even tussen uit te zijn geweest. Je hebt je prima vermaakt! Nu al weer aftellen naar Florida, hoe lekker!
    Bedankt voor het meelezen en tot volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk weekje zo tussendoor.
    Jammer dat het weer niet helemaal heeft meegezeten. Het was in ieder geval weer leuk om kee te lezen. Tot de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb ook lekker meegelezen maar dan via de mail. Dus ni even toch reactie. Tja..die verkopers...ooit een dagtripvgemaajt vanuit Rhodos ...alleen al reden om er niet naar toe te gaan...maar dus niet overal zo begrijp ik... wie weet ooit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker hoor, zo’n weekje tussendoor. Jammer van het weer, maar je hebt je evengoed vermaakt. Zo’n buffet is leuk voor een weekje, maar dan verlang je toch altijd weer naar je eigen prak hè.
    En nog maar 99 dagen, voor je het weet is het al zover, goed vooruitzicht 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker tussendoortje. Nu de voorpret van Florida en dan lezen we ook graag weer mee. Het is al februari, voordat je het weet.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen