donderdag 24 januari 2019

24 januari 2019 Super slecht weer.... maar maakt niet uit!

Gisteravond hoorde ik geklapper, wat is dat??? Het stormde ineens als een idioot,windkracht 9 a 10.'

Ging slapen met het idee dat dat de volgende morgen wel over zou zijn. Not... het is net pas afgenomen.
En ging vanmiddag gepaard met hevige regen,alles stond blank. En heftig onweer.

Maar.... vanmorgen was het droog!

Had een onrustig nachtje door de wind, maar wel op tijd wakker, as usual. Ben altijd wel uiterlijk 7 uur wakker, ook in NL.
Rustig aan ochtendritueel, daarna ontbijtje, heerlijk buffetje weer.

Deze keer niet sporten, helaas, maar had andere plannen. Het was droog, dus ik dacht: ik maak dat ik weg kom, en in die mall beland voor het gaat regenen.

Nog even het strand op geweest, naar de woeste zee gegeken, Machtig gezicht, maar ik zie hem toch liever strak en met blauwe lucht erboven.
Even een foto gemaakt van de palmbomen. De stand van de bladeren zegt denk ik genoeg.











Had veel google werk gedaan, over het bus systeem hier, snapte er niet echt veel van, maar wist wel dat ik bus 511 moest hebben naar Deepo/Mall of Antalya. Dit zijn 2 malls naast elkaar, ze lopen in elkaar over. Deepo is meer outletachtig, en Mall of Antalya gewoon een mall.



Na een half uur naar geklapper van iets in het bushokje wat los zat door de storm te hebben geluisterd kwam daar de bus. Gelukkig verkochten ze tickets. Want dat was me ook onduidelijk, de één moest je vooraf hebben, de ander in de bus kopen. Heb een soort OV chip card gekocht voor maar liefst 7,5 Turkse Lira, dat is ruim een euro. 5 lira zijn de kosten voor de kaart, en de retourrit zelf was 2,5 lira. Koopje!


23 haltes, gelukkig stopten we niet overal. Maar evengoed was het een ritje van 40 minuten. Het is een afstand van 11 km, echt snel ging het dus niet.

Maar uiteindelijk daar gearriveerd. Mooie mall, mix van Europese/Turkse/USA winkels.











Wat uurtjes rond geslenterd, weinig gekocht. Vind het winkelen op zich vaak leuker dan het kopen.
Wel geslaagd voor een nieuwe tas. Die ik mee had heeft een te kort hengsel, en dat hengsel schuurt in mij hals, meh...
Dus daar ben ik vanaf.
Het outlet gehalte viel me overigens wat tegen, ook de kortingen. Dat is in Florida veel beter!
Hier gelukkig geen opdringere verkopers, dat was wel fijn. Kreeg overigens een gouden tip van Gerrit voor die andere in de hotelstraat: zeggen dat je uit IJsland komt, dan zijn ze uitgeluld, daar kennen ze geen woordje van. Toptip haha!



Oh, en moest ook enorm aan andere Gerrit (van Joke) denken, hoe zou dat toch komen?







Geluncht op de foodcourt. Ook weer een mix van Turkse ketens en bv een McDonalds/Burgerking/Subway
Het werd een maccie :-) Was omgerekend 3 euro kwijt voor een menuutje. Leuk hoor die voordelige stand van de Lira.









Rond 15 uur naar de bushalte, geen idee of ik bij de juiste stond, want zag een brug over de weg, volgens mij moest ik naar de andere kant. Geen 1 Turkse meneer die daar stond sprak Engels.
Uiteindelijk kwam er eentje die me wel kon antwoorden. Moest idd naar de andere kant van de weg.
Op die brug waaide ik er bijna vanaf, wat een storm! Gelukkig nog steeds droog, dat zou snel veranderen!



Na, wederom een half uur, ondertussen wat kletsend met Russen die ook twijfelden of we wel goed stonden inmiddels, kwam toch de bus.
Gelukkig maar, want kort daarna ging het los. Wolkbreuken, niet normaal. Alles stond blank.

Na 40 minuten dus weer terug in Lara, uit de bus stappen kon al niet normaal. Je stapte zo een rivier in van water. Terug naar hotel, gelukkig wel regenjas aan, compleet doorweekt geraakt. Hopelijk zijn mijn favoriete schoenen die ik aanhad snel droog...

Was 16 uur, kon wel even gaan zwemmen bedacht ik. Uiteraard erg druk bij het verwarmde binnenbad. Wat gezwommen, daarna badjas weer lekker aan en wat gelezen.





Terug op de kamer omgekleed. En op naar het diner, had gereserveerd in het a la carte visrestaurant.
Was er om 18.30 uur.
Kreeg de kaart, zag iets van 5 voorgerechten, 5 hoofdgerechten, en wat toetjes. Had mijn keuze snel gemaakt.
Fout... het bleek een combi te zijn van alles. OMG... Kreeg eerst ook nog appetizers. Een tafel vol.
Een normaal mens eet dit toch niet op?
Heb er paar hapjes genomen.



Toen kwamen de voorgerechten



Daarna de hoofdgerechten.






En voor het toetje heb ik bedankt, hij vroeg of ik niet toch iets kleins wou, nou, vooruit maar, doe maar een een klein stukje baklava, zou vers gemaakt zijn.
Toch weer een bol ijs erbij.... je kon me bijna omver rollen inmiddels.




Dit zit overigens niet inbegrepen in het all inclusive concept, hier moet je het "fikse" bedrag van EUR 13,= voor betalen. Goede deal toch?

Maar wat een zaligheid, zulke hoge kwaliteit. Maar heb toch mijn reservering voor morgen afgezegd.
Leuk voor een keer, maar niet 2 avonden achter elkaar. Vind het in mijn uppie gewoon fijn om te eten, en klaar dan wegwezen. Sorry, ben beetje cultuurbarbaar...
Zou ook niet morgen weer zoveel kunnen eten overigens. Gaat me dan echt tegenstaan denk ik.


Al met al heb ik, ondanks het dramatisch slechte weer, want dat was het, een topdag gehad!
Heb er weer volop van genoten, van alles.


Morgen is het iets rustiger schijnt het, en droger. Dus wil dan een dagje Antalya, o.a. naar de haven.
Zaterdag weer veel regen en storm, dan ga ik binnendingen doen in Antalya, zoals nog wat malls daar. En durf het bijna niet te zeggen, maar in de verwachtingen staat een volle zon voor maandag... het zal toch niet????



Tot morgen! En allemaal weer bedankt voor het meelezen/reageren.


19 opmerkingen:

  1. Mooie foto’s! Gelukkig heb je, je goed vermaakt ondanks de storm en de regen. Wat een ongelofelijke porties bij het visrestaurant, echt niet normaal. Hoop dat het weer morgen rustiger is, have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerijke dag, ondanks de storm en regen. Het eten is natuurlijk over de top, maar wel leuk om mee te maken. Veel plezier de komende dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen van het weer maar toch een leuke dag ervan gemaakt, eten ziet er erg goed uit! Ik hoop dat je schoenen niet verpest zijn zodat je er weer gewoon op kunt lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks de regen toch een leuke dag in de mall. En wat ziet het eten er heerlijk uit, ik zou het wel weten de overige dagen.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch prima vermaakt in de Mall en wat lekker goedkoop allemaal! Die buskaartjes een giller vergeleken met hier! Fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje dat eten lijkt wel voor 4 personen😂zoveel.
    Leuk om een keer meegemaakt te hebben toch.
    Ondanks het weer weer een topdag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het weer zit even tegen maar gelukkig heb je je prima kunnen vermaken met (fun)shoppen. Het eten ziet er prima en lekker uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat eten😂😂..het zal heerlijk zijn maar inderdaad hapjes . je hebt er weer een leuke dag van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog een heel gepuzzel om ergens te komen maar je doet het maar mooi!
    Heerlijk hoor, zelfs bij storm en regen, gewoon het feit dat niks moet is al zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker shopdagje en zo merk je niks van het slechtere weer. Er zit trouwens ook ergens een BBW in Antalya 😉
    Eten ziet er heerlijk uit, inderdaad wel een beetje veel 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou word ik erg nieuwsgierig naar BBW ?? Kan er niet opkomen wat dat moet zijn. Vast iets amerikaans :-) Dat eten ,heerlijk ! Maar dat lijken wel amerikaanse porties haha. geen doggybag zeker ? Je vermaakt je prima. Hoop dat er nog wat beter weer komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooooooooooooo ik heb hem bath & bodyworks. Hoe kan ik daar nou niet opkomen. Mijn favoriet in the USA. Nooit geweten dat die daar ook is. Weer iets geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaaa die haha. Heerlijk, ook mijn favoriet, heb weer wat in kunnen slaan :-) En ja, Amerikaanse porties, heb overal maar een klein deel van opgegeten.

      Verwijderen
  13. Geniet van je verhalen en de mooie foto's. Krijg trouwens opeens enorme trek. Hoe zou dat toch konen?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je mag echt wel veel eten hoor !...je loopt en sport het toch ook af....misschien volgende keer de boot nemen i.p.v. van de bus....wat een regen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Loop veel, nog geen dag onder de 19.000 stappen gezeten, maar het eten is elke keer veel meer dan dat ik verbrand heb volgens mij :-)

      Verwijderen
  15. Wat een avontuur zo met de bus. En dat diner OMG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als ik zo leest vermaakt je je eigen best
    En hadden ze geen Box in het restaurant
    En zo lief dat je aan me dacht
    Ja sorry hoor maar via Face Book kon ik niet op je. Blog reageren maar wel gelezen hoor
    Geniet nog even verder en we zien mekaar gauw

    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen