zaterdag 26 januari 2019

26 januari 2019 Compleet in het water gevallen dag... of toch niet?

Gisteravond trok de wind weer enorm aan. Storm, wederom...

Vanmorgen kon ik de zee niet eens zien vanaf hotelkamer, zo hard regende het, en stormde het.
Dacht af en toe dat het hagelde, maar nee dat kan toch niet??? Later bleek dit te kloppen.

Eerst maar ontbeten, en daarna het weer aankijken. Dacht te zien dat het na de middag wat minder hard zou gaan regenen. Dus de ochtend maar doorbrengen in het hotel, wat geen straf is hoor.

Ben naar de sportschool geweest. Deze was gereserveerd, 2 uur achter elkaar, voor 1 van de vele
voetbalploegen die hier nog steeds hun wintertrainingskamp hebben neem ik aan.
Onbekende ploegen overigens, staat vaak in het Russisch op hun jasje, kan dat niet lezen.
FC Prishtina zag ik van de week bij een team, een team uit Kosova zag ik bij googlen.
Je kent ze wel toch??? πŸ˜…
Ken er niemand van moet ik zeggen. Alle ploegen komen uit Rusland, Kosovo, of Oekraine denk ik.
Iets met Donetsk zit hier ook.

Heb even gevraagd of ik desondanks toch even naar binnen kon, want alle loopbanden waren vrij, en al die voetballers lagen op de grond oefeningen te doen. En dat kon, dus even een half uurtje gelopen.
De oefeningen maar gelaten voor wat ze waren haha. Onder het toeziend oog van profvoetballers...

Daarna wat gechilld. Nog even gevraagd bij de Spa wat het allemaal mag kosten, had tip gekregen (weet even niet meer van wie, sorry...) om af te dingen.
Massage en schrub zou op EUR 139,= komen. Nou, in geen 139 jaar ga ik dat ervoor betalen.
Wist het naar EUR 50,= te brengen, en verder wilde ze niet gaan. Dan niet.
Had review over goede hamam gelezen in Antalya, en daar betaal je EUR 20,= inclusief brengen en halen hotel.

Wat dan nu wel? Ondertussen begon ik me te vervelen. Eerst maar lunchen. Dat begon om 12.30 uur. Regenjas en spullen mee, en daarna op pad. Maar het stortte nog steeds van de regen. Eenmaal bij busstation zou ik al doorweekt zijn, zit op een 300 meter denk ik van hotel.

Maar ik kan er niet goed tegen als ik niet kan doen wat ik in mijn hoofd heb, dus even gevraagd iemand wist wanneer het droger zou worden, nee. Buienradar of buienalarm kennen ze hier natuurlijk niet.

Wat kost een taxi dan? EUR 15,=. Daar kan ik ca 15 keer van heen en terug naar Antalya met de bus, maar vooruit. Doe maar taxi dan. Wil toch op pad. Uiteindelijk was ik 14.00 bij de Terra City mall.

Onderweg ondergelopen wegen gezien, spuitende putdeksels, resten/hompen hagel langs de weg.
Ik kreeg op FB linkjes door van tornado op vliegveld hier 10 km verderop. Nu was het hier geen tornado, maar slecht weer was nog zwak uitgedrukt eigenlijk...
Thanx Hannie en Marja!

Even wat linkjes:

Filmpje

Filmpje

Eigen filmpje op Instagram 





Daarna wat winkels bekeken, rondgeslenterd, wat gedronken op de foodcourt.
Werd nog aangesproken in het Nederlands door een Turkse man die hier in de winter woont, en in de zomer in NL. Heb een Nederlands hoofd denk ik haha.
Wat zitten praten over het weer, is uitzonderlijk slecht, normaal zonnig en 18 a 20 graden (heb ik dat...)
Was er snel klaar mee eigenlijk en wilde er vanaf. Dus zei dat ik weer verder ging shoppen. Nou, hij wilde wel gezellig mee. Dacht het even niet haha! Dus afgepoeierd en weer verder gegaan.






Rond 17 de bus gepakt, die reden wel gewoon gelukkig. Inmiddels was het ook al 2 uur droog ofzo.


In het hotel even het weer voor morgen gecheckt. Geen storm, maar wel enorm veel regen, volgens de voorspellingen... en weet wel beter nu. Ze komen vaker wel dan niet uit.

ZΓ³ geen zin om in het hotel te hangen. Had eigenlijk nog een keer naar Antalya gewild, maar dat gaat niet als er 60 mm regen wordt voorspeld. Kan wel, maar is niet fijn.

Wat dan? Foldertje Cor en Don erbij gepakt. Hamam staat daar ook op. Mocht de reisleider bellen als ik iets wilde boeken, dus zo gezegd zo gedaan.
In Antalya, wordt gebracht en gehaald. Wellicht dezelfde als die op Tripadvisor zulke goede reviews kreeg.
En kost EUR 29,= voor massage en scrub.
Doe maar!

Hij belt me morgen rond 10/11 uur op hoe laat ik morgenmiddag terecht kan. Morgenochtend weer wat chillen en sporten, en dan morgenmiddag lekker dat.


Kortom: wat saaie dag, alhoewel, valt wel mee eigenlijk. Wel weinig foto's gemaakt...
En weet wel weer een hele blog bij elkaar te lullen... πŸ˜‚πŸ˜‚

En neigde naar balen van het weer. Vooral toen ik op Instagram foto's zag van een blauwe lucht met 20 graden in Malaga. Dat was eigenlijk mijn 1e keuze maar biedt Cor en Don niet aan in de winter.
Dus het is nu eenmaal zo, kan er niets aan veranderen, dus deal ermee.

Heb door mijn burnout geleerd me niet meer druk over dit soort dingen te maken (althans, soms trap ik er nog weleens in hoor) en wat meer te genieten van de dingen die wΓ©l positief zijn. Sowieso het feit dat ik even lekker weg ben en in een luxe hotel verblijf natuurlijk.

Ik zal zien wat morgen gaat brengen!

8 opmerkingen:

  1. Wat jammer van het weer en het einde van de regen is nog niet in zicht. Maar je hebt er toch een leuke dag van gemaakt! Hopelijk valt het morgen toch mee. Lekker ontspannen morgen bij de massage!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van het weer maar helaas kan je daar niemand de schuld van geven.
    Maar mooi shopweer,en bijna een Turkse man aan je broek hangenπŸ˜‚πŸ˜‚
    Maar wel fijn dat je een lekker luxe hotel hebt nu,en heerlijk morgen een lekkere massage.
    Gebjet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen van de regen, maar wat goed dat je probeert je er niet door uit het veld te laten slaan. Ik weet hoe moeilijk dat is. Veel plezier morgen in de hamam!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Begrijpelijk dat je baalt van het weer, dat is ook niet leuk in de vakantie. Houd de moed erin hoor! We vinden het knap van je dat je toch zo uitgebreid blogt over wat je allemaal meemaakt. Morgen een wellnesdagje, lekker vooruitzicht. Je wordt gehaald en naar huis gebracht, dus geen zorgen over de juiste bus. Voor straks welterusten en voor morgen een fijne dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer van het weer, maar gelukkig heb je een mooi hotel. En vandaag lekker genieten in de hamam πŸ˜€

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ja inderdaad beter vakantie in de regen dan thuis in je werk ritme met een wekker...wel balen dat je nΓ©t even niet de dingen kunt doen die je in je hoofd had zitten.
    Ik blijf je een stoer wijf vinden hoor dat je dit allemaal in je eentje onderneemt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het knap hoe jij ondanks het weer er toch alles uit probeert te halen, chapeau! πŸ’ͺπŸ»πŸ‘πŸ» Hopelijk op een betere dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En dat vind ik nou stoer ...ondanks het takkeweer je niet van de wijs laten brengen en je plan trekken.
    Die turkse man zag het wel zitten met je hahahah ��
    Geniet van de hamam vandaag !

    BeantwoordenVerwijderen