zondag 27 januari 2019

27 januari Heerlijk ontspannen in de hamam

Vanmorgen wederom vroeg wakker, half 7, het regende. Goh, wat een verrassing!
Omgedraaid en half 8 wakker. Beter. En het regende nog steeds.

Lekker gedoucht, ontbeten, strandwandeling zat er niet in, dus maar weer lekker op de loopband in de sportschool gegaan. Nog wat krachttraining er acheraan, en klaar.
En... het was droog! Nou ja zeg, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Dus even lekker het strand op geweest. Wat een troep is er aangespoeld zeg...




Rond 11 uur terug in het hotel, want die man van Corendon zou bellen. Zat nog niet of hij belde dat hij bij de receptie stond. Bij hem toch de hamam geboekt. Kon om 13.45 uur, of 15.45 uur, het eerste geboekt.
Twijfelde namelijk heel erg, het was droog, toch naar Antalya dan?
Maar wist niet of het droog zou blijven, en in Antalya slenter je ook maar weer wat rond.
En dan is een hamam natuurlijk even wat anders. En... ik heb dit nog nooit gedaan, en het leek
me heerlijk ontspannend.

Dus nog wat gelezen, geluncht, en om 13.45 uur zou een mannetje van de hamam me ophalen.
Stipt 13.45 uur was hij er.

6 km verderop, dus was er zo.
Kreeg uitleg, en mocht me gaan omkleden. Bikini aangetrokken, en een lekker warme hamamdoek.

Eerst sauna en Turkse sauna, weet niet precies welke wat was haha. Wel dat het warm was! Zalig.
Daarna van top tot teen gescrubt, ingezeept met soort schuim, met warm water weer afgespoeld. Ondertussen lichte massage gehad.
Daarna wat relaxen bij het binnenbad.

Toen een massage van 20 minuten, wat was dat ontspannend zeg! Maar ook goed, heb altijd best wel gespannen spieren in mijn kuiten, van het wandelen, moet ook echt goed stretchen af en toe, en alles is nu compleet ontspannen. En lekker helemaal in de olie gezet.
Daarna een gezichtsmasker, daarna even in laten werken in een zoutkamer, schijnt o.a. goed te zijn voor de luchtwegen. Heb al last van mijn luchtwegen sinds een fikse verkoudheid voor kerst, en dat is nu een stuk minder. Heel fijn!
Daarna douchen en weer aankleden.

Compleet opgeladen, rozig, en herboren daarna weer weggegaan. Zou teruggebracht worden, maar had wel zin om even deze buurt te verkennen, dus daarvoor bedankt. Wat rondgelopen, de Carrefour daar bezocht, had nog niet echt uitgebreid een Turkse supermarkt bekeken en vind dat altijd erg leuk, supermarkten in het buitenland bekijken.
En zag zowaar een stukje blauwe lucht!




Het zat in de buurt van de weg naar Lara, dus kon zo weer op de bus stappen.
Was rond 17 uur terug.
Honger van het relaxen... en eten duurde nog even, dus even de pattisserie in het hotel bezocht. En wat lekkers genomen, eclairs, zalig!



Was een heerlijk ontspannen dagje vandaag, daardoor wel een (voor mijn doen...) kort blogje.
Heb mijn Samsung ook lekker in het kluisje gestopt in de hamam, dus geen foto's.
Vond het een heerlijke ervaring, zal kijken of er in mijn buurt ook ergens een hamam te vinden is. Zalig om dit nog een keer te doen.

Heb even wat foto's gemaakt van de buffetten. Zonder mensen erop lukt gewoon niet, dus dan maar met.

Vandaag was het eten extra lekker, ze hadden een heerlijk garnalen gerecht, die was top!

Hieronder de foto's van de buffetten.

Morgen heb ik plan A en plan B.

Er wordt zon voorspeld.... moet het eerst maar zien, maar de meeste weerapps geven zon op.
Dan volg ik plan A: in de ochtend lange wandeling richting de andere dure hotels, heerlijk wandelen hier langs die lange winkelstraat. In de middag: ja, uiteraard in de zon liggen!

Valt het tegen met de zon, of stel dat het 's middags bewolkt is dan volg ik in de middag plan B:
alsnog een middagje naar Antalya om daar nog even rond te kijken.


 Ik hoop dat het plan A wordt 😄





Hier kom je binnen, loopt helemaal door naar achteren






Broodjes buffet



Vleesgerechten, en groenten





Nog meer, en hier ook kipgerechten





Vandaag ook hamburgers








Diverse Turkse gerechten





Dit was zo lekker vandaag!!!






Soep buffet

Rauwkost buffet in het midden

zelfde rauwkostbuffet, van andere kant


Inktvisringen vandaag, vielen beetje tegen....

Chinese corner, vaak hetzelfde. Wat noedels en een vis/vleesgerecht in een saus

Vers fruit

Vandaag sushi! Was veel animo voor. Ik lust het niet ;-)

Pastabuffet, ook veel van hetzelfde. Bolognese en roomsaus. Heb nog geen kaassausje gezien....

Patatjes, aard.kroketjes, geb.aardappeltjes, dat soort dingen

Hier wordt lekker prutje gemaakt, tomaten/komkommer en ui, heel fijn gesneden, lekker door de sla

Diverse dingetjes om door de sla te doen

Turkse kazen, niet mijn ding...

Toast en nog wat kaas en soort gedroogd fruit

Toetjes!

Toetjes!

Toetjes!

Baklava, mijn favoriet! Vooral die in het midden, in ronde schaal.


Overzicht hoe groot de buffetruimte is, nu van andere kant


Salades, zoals tonijnsalade, vaak ook lekkers met yoghurt/komkommer/knoflook

Nog meer.


En altijd druk! (vooral met voetballers haha)

Zelfs als je niks mag hebben kun je hier eten, kale gekookte piepers, en kale gekookte groenten.

Nog even waar je binnen komt. Links heb je allerlei ruimten waar je kunt eten. Ik zit meestal in de achterste, 16+ (geen jankende kinderen)




19 opmerkingen:

  1. Oh Hammam..... heerlijk!! Wowww dat buffet ..... jij komt niks te kort daar!! Geniet er maar lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke relaxte dag.
    Lekker naar de hammam geweest,lijkt me heerlijk.
    Mocht het van de week nog een keer een slechte dag zijn lekker nog een keertje gaan😉
    En jeetje dat buffet ziet er wel heerlijk uit!!
    En toen wij jaren geleden gingen zat in het hotel ook altijd een Turks vrouwtje in kleermakerszit dunne pannenkoekjes te bakken heb je die toevallig ook al gezien??
    Was ook altijd zo lekker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, niet gezien, maar wellicht waren jullie in de zomer? Nu veel dicht, ook buiten zit normaal een restaurantje, maar die is ook dicht. Alles buiten sowieso dicht.'
      En helaas, morgen alweer laatste dag... Dus kom maar op met die zon ;-)

      Verwijderen
  3. Klinkt idd heerlijk relaxed zo'n hammam. Wow wat een giga buffet, soms lastig kiezen lijkt me. En lust je geen sushi? Er zijn zoveel verschillende soorten en die lust je allemaal niet?
    Veel plezier op je laatste dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik loop altijd eerst een rondje, en beslis dan wat ik ga eten. En nee, er zit gewoon geen smaak aan sushi, vind er echt niks aan, brrr... haha! Thanx!

      Verwijderen
  4. Ziet er goed Uit!! Leuk om te lezen Cin! Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een lekker verwen dagje. En dan al dat eten, ziet er heerlijk uit.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat een buffet, geniet er maar flink van. Heerlijk die hammam...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke verwendag, je bent weer als nieuw!
    En wat een keuze zeg dat eten, er is altijd wel iets waar je voorkeur naar uit gaat.
    Hoop voor je dat het plan A wordt morgen, fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat klinkt die hamam heerlijk, wat zul je genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalige dag en wat een geweldig buffet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me heerlijk, zo’n hamam!
    En wat een geweldig buffet, ik krijg er honger van 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n hamam is wel een hele verwennerij zeg, en dat geldt ook voor het buffet :-)

    En voor morgen zal ik duimen dat het plan A zal gaan worden !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke relax dag.
    Zo hey, wat een keus zeg met al de verschillende buffetten. Hopelijk vandaag heel veel zon. Geniet er in ieder geval van.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje, wat een verwennerij vandaag zeg. Kan me voorstellen dat je, je heerlijk ontspannen voelde. En dan die buffetten heerlijk gewoon en dan vooral de toetjes. Hoop dat de zon zich nog wel laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wij vonden dat ook geweldig die haman
    Ja en dan is de keus wat eten we vandaag
    Geniet van de laatste dag we duimen voor mooi weer

    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De hamam in Turkije is heerlijk. Jammer dat je ze in Nederland zo slecht kan vinden en over het algemeen zijn die massages hier een stuk duurder. Dat eten is nog steeds uitstekend in het hotel zie ik. Ik duim voor mooi weer morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig hotel Cindy. Een uitkomst die verschillende ruimten. Bdankt voor je blog tot zover...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen