dinsdag 22 januari 2019

22 januari 2019 Heenreis, voor de sneeuw uit!

Vanmorgen (vannacht...) wekker op 02.00 uur, zoals altijd voor een vakantie en vroege wekker vaak wakker.
Om 03.00 uur weggereden, in 45 minuten was ik bij het Corendon parkeerterrein in Aalsmeer.
Net toen ik kwam aanlopen bij het wachthokje kwam de bus aanrijden, wat een timing.
Mensen die stonden te wachten stonden er al een uur!
Shuttle zou elke 20 minuten rijden, maar dat zal 's nachts denk ik anders zijn.

Eenmaal op Schiphol koffer afgegeven, ingecheckt had ik al. Controles was ook zo gepiept.
Daardoor stond ik om 4.30 uur al op Schiphol, niets open nog, ging pas om 05.00 uur open.
Even wachten, wat gegeten, en op naar de gate. Ging al niet echt vlot. Om 7.15 uur zat iedereen eindelijk. 7.00 uur zouden we de lucht in gaan.

Echter, het duurde, en het duurde maar. Om een lang verhaal kort te maken, snel vergeten, tot 3 keer toe te horen gekregen dat we binnen 5 minuten zouden vertrekken. Er was een defect, en dat konden ze blijkbaar niet vinden. Zeg dat dan gewoon, in plaats van iedereen aan het lijntje te houden.
Vertraging kan, met een defect vliegen is ook niet echt veilig, toch?
Maar communiceer dat dan netjes. Afijn, 2,5 uur in het vliegtuig zitten wachten voor we eindelijk vertrokken. Toiletten waren erg smerig en stonken, voorste toilet was buiten gebruik, vermoed dat dat het defect was...

Afijn, na een vlucht van 3,5 uur landden we op Antalya Airport. Koffers kwamen al na 10 minuten, douane was ik met 5 minuten doorheen. Visum hoef je blijkbaar niet meer te laten zien.
Dus stond zo buiten, bewolkt, maar zo lekker zacht, 14 graden.

Op naar hotel. 20 minuten rijden, en daar was het al. Ingecheckt, wilde koffer pakken, maar nee, de koffer werd gebracht. Heerlijk! Het hotel is één en al luxe. De kamer is prachtig, en van alle gemakken voorzien. Ook de minibar is all inclusive en wordt elke dag bijgevuld. Thee/koffie kun je zetten op de kamer. Luxe bad, kasten met verlichting erin, badjas, sloffen. Alles is er.

















Snel even alles verkennen, en uiteraard even op het strand kijken.
Het zonnetje kwam door dus heb even wat gedronken, Turkse thee, en een brownie gegeten in de pattisserie op het terras. 14 graden en zon, uit de wind, is lekker genoeg om in een vestje buiten te zitten. Zalig! En dan de palmbomen erbij, geeft je echt wel zomers gevoel hoor.
Reisleider in de bus vertelde nog dat het hier bijna niet de hele dag regent, dat er altijd wel wat zonnige momenten zijn. Nou, graag!















Rond half 6 (het is hier overigens 2 uur later) koffer uitgepakt, alles geinstalleerd, en op naar het avondeten. Was heerlijk, heel veel keuze. Er waren veel Turkse gerechten. En sorry, vergeten foto'te maken, ook van de buffetten. Zal dat later nog doen.



Vond het alleen opvallend druk. Bij het verwarmde zwembad waar ik vanmiddag keek viel me dat ook al op. Heel veel Turkse gezinnen met kinderen. Even gegoogled op Turkse vakanties, het zou toch niet...
En jawel, ze hebben hier 2 weken wintervakantie. En dat is gisteren ingegaan haha. Heb ik dat???
Nee hoor valt wel mee, het is druk, maar ik was een beetje bang voor halflege buffetten, restaurants die wellicht vaak gesloten waren. Maar nee, alles draait lekker door hierdoor. Dat is het voordeel.

Ook zitten er enorm veel voetballers. Hebben zelfs een eigen zaal om te eten. Honderden denk ik.
Of het profvoetballers zijn? Geen idee... Het zijn Russen en Duitsers volgens mij.

Ik vermaak me hier wel een weekje! Morgen is er een bijeenkomst om 10.45 uur, daar wil ik wel even heen. En voorafgaand aan die bijeenkomst lekker ontbijten, en sporten!

En duik er op tijd in, want toch de nodige stappen gemaakt vandaag, en was om 02.00 uur al wakker, en dat voel ik nu wel aardig.

Dacht dat ik niet zoveel te melden zou hebben voor een blog per dag, maar wellicht gaat dat meevallen. Tot morgen denk ik :-)

15 opmerkingen:

  1. Jammer van de vertraging, maar ja dat heb je niet in de hand. Wat een luxe in het hotel, daar houd je het idd wel uit. Aan poesjes meestal ook geen gebrek in Turkije. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk Cindy dat je er bent en meteen al een fijne middag hebt gehad. Geniet ervan de komende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hotel ziet er geweldig mooi uit, dat wordt volop genieten, zalig, relax & Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi hotel Cindy .
    En prachtige kamer ...van alle gemakken voorzien ��. Wij vandaag in een pak sneeuw en jij lekker in het zonnetje ....zalig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lekker die temperatuur! Dat weekje ga jij je prima vermaken hoor!
    Genoeg te zien en te doen. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk zn reis nu het hier koud en wit is. Geniet er maar lekker van. Hotel ziet er Top uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oo heerlijk cindy je bent er!
    En wat een luxe hotel zeg daar houd je het wel een weekje vol.
    En zalig zo op het terras met uitzicht op de palmbomen wij kijken hier naar een wit dik pak sneeuw.
    Dus als ik mag kiezen sta ik liever in jou schoenen(slippers😂)😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hotel ziet er geweldig uit! En aangenaam temperatuurtje. Geniet van een heerlijk weekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt in ieder geval een goede week uitgekozen. Zo ontloop je mooi de kou en sneeuw.
    Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer van de vertraging, maar uiteindelijk is alles toch nog goed verlopen en kun je nu lekker en vooral luxe relaxen in het prachtige hotel. Geniet er van en tot morgen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sporten? Je hebt vakantie he! Ziet er tof uit, geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje wat een lange vertraging,daar wordt je idd niet vrolijk van. Maar gelukkig ben je er nu en met een heerlijk zonnetje, precies op tijd vertrokken. Lekker genieten Cindy!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet goed uit Cindy! Beetje jammer van die vertraging maar je bent er:-)
    Heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Na de reis nu heerlijk genieten van een weekje luxe. De foto’s zien er goed uit, dat gaat allemaal wel goedkomen.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke luxe in dit hotel. En zo staan er daar meer dan twintig op een rij. Allemaal even goed. Ben benieuwd of alle winkeltjes open zijn op de boulevard. Het is zo leuk wandelen daar. kijken, kijken en nie kopen :-) Maar dat horen we vast wel van je ter zijner tijd. Geniet !!

    BeantwoordenVerwijderen