zondag 22 januari 2023

21 januari De heenreis

De wekker ging om 3.30 uur. Goed geslapen. Yay, Florida vandaag! Even gedoucht, laatste dingen in de handbagage. Thermostaat niet te vergeten laag gezet 😀

Was een klein beetje bang voor gladheid op de weg maar op de snelweg niks aan de hand. Het heeft hier gisteren gelukkig ook niet gesneeuwd. Met een half uurtje was ik op Schiphol.

6 uur precies stond ik in de rij voor de United balie die stipt 6.15 uur open ging. Eerst Businessclass passagiers, 2 stuks, daarna reizigers die al een boarding pass hebben. Kon gisteren online inchecken dus die had ik. Binnen 2 minuten dat gehad. 

Daarna controle handbagage en security en 6.30 uur kon het chillen beginnen. 

Boarding begon op tijd, en ook op tijd de lucht in. Verwachte aankomsttijd 11.35. Prima, en zag ook al dat vlucht naar Orlando vanaf terminal C ging, waar ik ook zou arriveren. Hoef dus niet met shuttle naar A, dat stond van de week nog in de planning. 

En wat een heerlijke plek. Achter me, voor me, en naast me niemand. Zee van ruimte. Deze keer ook geen houten reet van het in 1 houding zitten. Love it! Kan me niet heugen zo'n chille vlucht te hebben gehad. Wat lezen, wat Netflix, wat puzzelen. Hapje en drankje op zijn tijd. Vind United toch fijner dan KLM hoor, qua verzorging, impopulaire mening denk ik 😀



















Mooi op tijd geland, met uitzicht op Manhattan.










Had die van 2.03 uur, als ik die niet gehaald had genoeg herkansingen voor vandaag







Stond lange rij bij security, maar ging nog best snel. Bagage ophalen en weer inleveren, handbagage controle, met een uurtje alles gehad. 

We gingen weer op tijd de lucht in. Wel even wennen aan de beenruimte die nu natuurlijk beduidend minder was, en de vlucht zat propvol. 16.30 uur geland, en kon nu natuurlijk zo doorlopen naar de bagageband. Bij beide vluchten kon ik via de smarttag al zien dat de koffer was meegekomen. Wel zo fijn 😀 









Koffer kwam al snel en op naar Alamo, had soort van online ingecheckt, geen skip the counter want dat kon niet als je via een tussenpersoon hebt geboekt, en dat is Auto Europe natuurlijk. Maar kon zo een auto uitzoeken uit de midsize SUV's, had keuzestress maar uiteindelijk een mooie Jeep Compass geworden, mega groot vergeleken met mijn koekblik thuis. 








Even wennen weer hoor dat rijden in Orlando...op naar hotel, dat snel gevonden, half uurtje rijden. Prima kamer, lekker groot maar behoorlijk gehorig, alhoewel dat straks was, toen ik bij hotel aankwam, nu tegen 22 uur stuk rustiger.... Mazzel dat ik mijn noice cancelling koptelefoon ook mee heb, naast oordoppen. Alles gelukkig goed verlicht buiten, want het is natuurlijk geen tophotel... Verlichting geeft me toch veiliger gevoel. 










Wilde nog even wat eten, maar snel, en niet teveel. Is Maccie geworden haha. Kipnuggets met frietjes, had zin in wat zouts. Daarna nog naar Walmart geweest voor drinken en een koelbox. En mijn favoriete paracetamol, joepie!

Nu de blog afmaken, grotendeels vandaag tussendoor op mobiel alvast getikt, nu concept even afmaken, et voila. Het is nu 22 uur, mijn ogen worden zwaarder en zwaarder, krijg zo'n licht gevoel in mijn hoofd als je te lang wakker bent (nu 24 uur want 04.00 uur in NL) dus ik ga lekker slapen. Morgen de koffer maar even goed uitpakken, nu half gedaan, had geen zin meer.

Tot morgen!



 


13 opmerkingen:

  1. Wat een topstart van je vakantie! Leuk om weer digitaal mee te kunnen reizen met je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een soepele vluchtdag zeg, heerlijk!.
    Geniet maar goed van de vertrouwde omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie plek in het vliegtuig op de 1e vlucht en een lekkere soepele reis. Vind het knap dat je het tot 22.00 uur wakker houd. Gr, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat n fijne reisdag was dit. Nu kan t genieten gaan beginnen. Gr. Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Arianne van Bilsen22 januari 2023 om 09:25

    Heerlijk je bent er. Geniet van Orlando eo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. fijn zo'n relaxte heenvlucht! en wat een bak zeg! Hoop dat je goed geslapen hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat Schiphol en de vluchten zo soepel gingen. Nu lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig dat jij weer in Florida bent, heel veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk dat de reis zo goed gegaan is ! Nu kan het grote genieten beginnen.Have fun !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De reis is prima verlopen en ook wij zijn het met je eens over United. Mooie foto van Manhattan. Wij hebben inmiddels ook al kennis mogen maken met de nieuwe C-Terminal op MCO , die is echt mooi. Ook weer een prima auto gescoord en dan nu lekker genieten van de Sunshine State ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. fijne vakantie Cindy!!!!! Ga weer mee lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat het zo voorspoedig is verlopen! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen