dinsdag 24 januari 2023

23 januari Circle B Bar Reserve en gezellig eten

Gisteravond rond 22.30 uur gaan slapen en werd vanmorgen wakker om 6.45 uur, wat een heerlijke nacht heb ik gemaakt. En wat knapt een mens daarvan op. Was meteen weer kiplekker.

Douchen etc, de reacties op de blog lezen, dank weer! Lekker ontbijtje, kwark met granola en aardbeitjes, eetlust ook weer terug gelukkig. Als ik iets aan mijn eetlust mankeer ben ik echt niet lekker haha.

Na lekker rustig aan gedaan te hebben (voornemen voor deze vakantie) ben ik rond half 10 (denk ik?) vertrokken naar Circle B Bar reserve. "Circle B Bar Reserve, on the northwest shore of Lake Hancock, is a former cattle ranch that today boasts a wide variety of plants and animals. You can see several distinct ecosystems in this reserve of 1,267 acres. You're almost guaranteed to see alligators in Lake Hancock, often considered the headwaters of the Peace River, which flows more than 100 miles from Polk County southwest to the Gulf of Mexico."

Ben hier eerder geweest, en is zo mooi daar, mooie natuur met veel Spaans mos, en veel vogels en met een beetje mazzel (eigenlijk gewoon garantie op) alligators.

Lekker een mooie wandelroute gelopen, totaal ongeveer 4 kilometer denk ik maar daar doe je dan ongeveer 2.5 uur over omdat je overal stopt en lekker aan het rondkijken bent, of als je iets hoort ritselen nieuwsgierig kijkt wat het is. Soms zie je ook mensen aan de kant staan kijken, en dan hoor je vaak wel of er iets speciaals te zien is. Was net te laat voor een heel grote alligator. Er lopen ook ontzettend veel mensen met fototoestellen met enorme zoomlenzen erop, wel nodig om mooie foto's te maken.

Had vandaag mazzel, gators gezien, veel mooie vogels, en voor het eerst ook levende gordeldieren (meestal zie je ze dood langs de kant van de weg). Ze waren lekker aan het rondscharrelen. 

Dit was echt genieten, wat fijn toch als je je weer fit voelt en echt kan genieten van de mooie natuur in Florida. 































.

Anhinga die lekker zijn vleugels laat opdrogen





Osprey, behoorlijk ingezoomd




Op halve meter afstand, wat zijn ze toch indrukwekkend




















Vrouwen met kinderwagens, dacht ik.... zitten vol met foto apparatuur














Gordeldier



Kreeg daarna trek, en moest naar de wc (en het visitorcenter is dicht op maandag zag ik, en no way dat ik op een dixie ga plassen...) dus naar de Walmart in Auburndale gereden. Dit ligt op de route terug naar Kissimmee, het deel van Orlando waar mijn hotel ligt.

Daar lekker wat gegeten, broodje bij Walmart, soort kipburgertje op een zacht broodje, en een donut bij Dunkin.

Na deze niet gezonde lunch (haha) heb ik ongeveer 2.5 uur gespendeerd in de Walmart.... oeps. Heerlijk, lekker rondstruinen, wat medicijnen gekocht alvast, voor de thuisapotheek, met spulletjes die o zo fijn zijn en ze in NL niet hebben of alleen op recept, of simpelweg gewoon beter werken. 2 broeken/leggings, van een zalig zachte stof, paar jaar geleden ontdekt, en deze zijn zo fijn!


Zelfs autobanden kun je kopen bij Walmart


Op de route terug naar hotel nog even gestopt bij Possner Park, en even bij Bath en Body Works naar binnen gelopen, vooral gesnuffeld aan veel geuren die ze in Nederland niet hebben. Heb met mezelf afgesproken dat ik het beperkt hou tot wat handcremes deze vakantie, maar of ik die afspraak na ga komen??? Geen idee... de tijd zal het leren.


Deze gaat in ieder geval niet mee, bleeeggghhhh....



Hier zit ook een Sally Nail Supply, hier ook lekker rond gekeken. Daarna echt terug naar hotel want wilde nog even spulletjes ophalen voor de Biegjes, en op naar Bahama Breeze bij Lake Buena Vista. Heerlijk gegeten, had zelf een kleine portie Jerk Chicken Pasta.


Zo lekker!




Gezelligheid



Na het eten nog even met Ron en Monique en Pascal (was ook gezellig mee) mee naar huis, alwaar ik werd getrakteerd op een privé concert van Pascal, wat kan die jongen toch spelen, niet normaal! Heb er nog een filmpje van, zal die even apart posten op Facebook

Mijn ogen werden zwaar, door het tijdsverschil met NL nog, en ben naar huis gereden. Wat is het nog druk op de weg, wow! Nu de blog even snel typen, hopelijk geen tikfoutjes met mijn zware ogen, en zo tukkie doen. 


Morgen staat Blue Spring State Park op het programma, hoorde van Monique dat er veel manatees zitten en dat er een tweeling is geboren, hoe leuk zou het zijn als ik die mag aanschouwen??
Daarna ga ik naar New Smyrna Beach, zin in morgen!


Tot morgen weer!


8 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dag Cindy: natuur, winkelen en een gezellig etentje. Fijn dat je je weer beter voelt. Hopelijk zijn de volgende dagen ook zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n rondje Circle B Bar en daarna shoppen en de dag afsluiten bij Bahama Breeze, super !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit was weer een ouderwetse Florida dag, heerlijk! Gr, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo te zien, geniet ervan! Mooie natuur en het is altijd gezellig met Ron en Monique!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne dag. Gelukkig weer fit! Wat een gezelligheid samen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk dagje weer en zo fijn dat je lekker opgeknapt bent!
    Geniet er lekker van Cindy en alvast veel plezier voor morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat maak je toch mooie natuurfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen