woensdag 25 januari 2023

24 januari Blue Springs State Park en New Smyrna Beach

Vanmorgen weer gestart met vaste ritueel, even douchen, ontbijten, en lekker even wat internetten. Rond 9 uur ben ik richting Blue Springs State Park gereden, een mooi natuurpark waar in de zomer o.a. gezwommen kan worden maar in de winter een overwinteringsplaats is voor manatees, zeekoeien, vanwege de constante temperatuur van ongeveer 22 graden. Het ligt op ongeveer een uur rijden vanaf Orlando.

Was wat drukkig op de weg, vooral het eerste stuk van de I4 maar er is een nieuwe weg open, de express lanes, tenminste, dit was voor mij nieuw. En heb die lekker uitgeprobeerd, het reed zalig. Op de gewone I4 reed men hutje mutje.

Het was druk in het park, moest ook wachten om naar binnen te rijden. Kleine file, toen ik weg ging was dat nog erger. Er stond een bord bij de ingang dat er momenteel 189 zeekoeien zijn geteld. Zag net op de FB pagina dat het er vorige week 700 waren, wow!

Parkeren ging vlot, daarna lekker langs de boardwalk gewandeld, en je moest moeite doen om géén manatees te zien, ze waren overal! Heerlijk om te bekijken, en wat is de natuur toch mooi daar, met het prachtige helderblauw/groen water.















































Nog leuk filmpje van de eekhoorn, kan ze hier niet kwijt, dus even linkje van mijn Insta:  https://www.instagram.com/p/CnzgIykNqvk/

Ben er zo'n 2 uurtjes geweest denk ik. Daarna doorgereden naar New Smyrna Beach, waar ik een vorige keer bij een ander deel was, meer bij de duinen, wilde ik nu graag het centrale strand zeg maar zien, dat was Flagler Beach. 

Op zoek naar een parkeerplek... Later vond ik er 1 toen ik aan de wandel was. Maar was intussen het strand opgereden, je mag hier net als in Daytona Beach met je auto het strand op. Kost USD 20,=, duur natuurlijk, maar ik vind het superleuk om te doen. Lekker een stukje gereden, daarna auto geparkeerd en stukje gewandeld en lekker geluncht bij The Breakers, dit kreeg ik als tip van de strandwacht waar ik betaalde voor de auto.





















Bijna de hele straat bij Flagler Beach zie je deze tegeltjes met teksten op de grond

















Hallo Rick en Mandy haha!








Je ziet nog wel veel gevolgen van de schade die orkaan Nicole in het najaar heeft aangericht. Ian was aan de westkust van Florida, en Nicole aan de oostkust, waar ik vandaag dus was. Maar dat kan ook niet anders, er is enorme schade aangericht.







Leuk met zijn allen op krukken aan de raamkant zitten, er is ook een gewoon zitgedeelte, en prachtig uitzicht. De gerechten zijn altijd enorm dus heb gevraagd om een gerecht dat niet zo groot was, en kreeg stukjes vis geadviseerd, een voorgerecht. Dit was een mandje vol met gefrituurde stukjes vis met een lekker sausje erbij, prima, en meer dan genoeg. Zat er de hele middag vol van. Erg leuke bediening ook.

Dit was lekker!

En mooi uitzicht.


Later nog even een stuk gereden, en nog even op het zand gezeten. Rond 16 uur ben ik weer richting Orlando gaan rijden. Moest nog vol op de rem voor een idioot die ineens zijn auto naar de zijkant stuurde omdat hij zich ineens bedacht dat hij niet door de tolpoorten wilde ofzo? Wat een malloot. Hart zat in mijn keel.

Even langs het hotel geweest, en bedacht waar ik zou gaan eten, had niet superhonger, maar wel hartige trek. Ok, Five Guys it is. Filiaal bij Celebration werd het. Klein stukje rijden. Lekker gegeten maar natuurlijk absurd veel... En wist ineens weer dat ik de friet hier niet zo lekker vind, in NL vind ik die veel lekkerder! Wilde daarna nog even langs de Nike Outlet aan de overkant maar die was vandaag om 17 uur dicht, geen idee waarom. Komt nog wel.

Was weer een fijn dagje dus. Gisteren had ik overigens nog mailtje naar pension gestuurd, ze zitten nu in een ander pension, geen idee of ik dat al genoemd had. Even vragen hoe het met M&M ging, die maakten het prima. Lekker aan het spelen en op zijn tijd even lekker knuffelen. Er lopen daar veel vrijwillers rond die knuffelen met de katten, prima voor M&M, die houden daar wel van. Heerlijk dat ze het goed hebben.


Morgen ga ik een dagje outlet(s) doen. Denk beiden, want ga toch maar een gedeelte van de winkels binnen. Weet ondertussen precies welke ik leuk vind en welke niet haha. Kan mijn huid ook even bijkomen want ondanks het smeren toch wat verbrand...

Het weer vandaag was top, half bewolkt, en aan de kust ongeveer 21 graden, zalig, en enorm genoten.


Tot morgen!


10 opmerkingen:

  1. Weer zo’n geweldige dag, fijn dat je het zo naar je zin hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh lekker dagje zo. En gek idee met je auto het strand op! Ben nu al benieuwd naar het shoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie dag Cindy, leuk met de auto op het strand!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie dag weer Cindy. Dat voorgerecht op het strand lijkt me idd wel voldoende, haha! Welke friet vind je niet lekker dan? Wij nemen altijd Cajun fries, zo lekker. Gr, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De gewone friet, het was zo slap, in NL lekker knapperig. De cajun fries vind ik net even wat té gekruid.

      Verwijderen
  5. Heerlijke plaatjes weer! Die zon! Geniet vandaag van je outlets, lekker shoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke dag was dit, geweldig al die manatees en de mooi gekleurde lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed te horen dat de katten het ook naar hun zin hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke dag Cindy! Mooi is het blue state park he. Wij waren er vorig jaar (tip gekregen van Monique)
    Ik geniet zo van alles met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen