zondag 8 januari 2023

Eindelijk weer naar Florida!

En dan is het ineens januari, en mag ik over 2 weekjes naar Florida, zo'n zin in!

Laatste keer was februari 2020, net voor Corona. Ben afgelopen mei wel naar de USA geweest, New York, geweldig uiteraard, maar heb Florida echt gemist.

Toen ik in mei met een gebroken enkel thuis kwam en ik de eerste 2 weken weinig kon doen heb ik met laptop op schoot naarstig gezocht naar ticket, huurauto, en hotel. En dat is gelukt.

Vond al snel via Exit Reizen een ticket met een mooie prijs naar Orlando, met een overstap in Newark. Terug zou ik via Washington vliegen, maar die bleek onlangs eruit gehaald te zijn. Ik was overgeboekt naar een andere vlucht, die via Houston ging, geen goed alternatief omdat het langer vliegen is, en vanaf daar ook weer langer vliegen naar Amsterdam, en ik had maar een overstaptijd van 40 minuten o.i.d.

United benaderd, want zag een mooie alternatief via Newark, maar helaas moest ik dat via de Travel Agent regelen, Exit Reizen dus. Geen probleem, binnen een dag was dat voor elkaar. Goede service dus daar.

Vlieg nu terug van Orlando naar Newark, rond de middag, en een overstap van 3,5 uur op vliegveld van Newark, beter, want dan kan ik nog rustig een hapje eten daar en geen overstap stress.

Vluchttijden zijn als volgt: 

21-1 AMS-EWR 9.15 - 11.55 uur

        NEW-MCO 14.03 - 16.59 uur

1-2   MCO-NEW 11.47 - 14.29 uur

         NEW-AMS 17.55 - 7.15 uur (de volgende morgen, 2-2-2023)


Auto heb ik gehuurd via AutoEurope, via Hertz, en het was goedkoper om op te halen op vliegveld Sanford, ik zou dan een Uber nemen vanaf Orlando International naar Orlando Sanford. Scheelde honderden euro's, en de taxi kost EUR 50,=. Inleveren zou dan wel gewoon op Orlando International kunnen. (waar ik arriveer en weer vertrek)

Echter zag ik vorige week dat de prijzen voor huren via AutoEurope, maar dan auto van Alamo, gedaald waren. En gewoon ophalen en inleveren op Orlando International. Dus geannuleerd en opnieuw geboekt, kan kosteloos bij AutoEurope. Ben nu EUR 25,= meer kwijt, maar bespaar dan de taxikosten dus uiteindelijk goekoper. En lekker vertrouwd met Alamo. 



Verblijven doe ik in een heel simpel hotel, meer motel. Maar ik geef nog steeds liever mijn geld uit aan andere dingen dan aan een duurder hotel, slaap er alleen maar. Als het maar schoon is en ik een goed bed heb. Je moet altijd afwachten natuurlijk, maar de reviews zijn redelijk goed. De wat slechtere reviews gaan over het feit dat ze niet genoeg personeel hebben en elke 3 dagen schoonmaken i.p.v. iedere dag. Thuis maak ik ook niet elke dag schoon, dus geen probleem. Je kan wel elke dag schone handdoeken halen bij de receptie. Dikke prima. En een grote koelkast op de kamer, ook fijn.

Magic Key "Resort". Resort uiteraard tussen aanhalingstekens, want het is verre van een resort haha. Het heeft dan wel weer een zwembad 😀 Het ligt aan de 192, met er tegenover een Target, handig.






Ik verblijf deze keer de hele vakantie in Orlando, dit is mijn 10e keer Florida, en wil eigenlijk alle leuke dingen deze vakantie gaan herhalen. Ik ga me van te voren wel even mentaal goed instellen op de verkeersdrukte, want vind dat nogal een dingetje, maar het zij zo.

Wat ik zoal op de planning heb:    




Ook heb ik een "vakantie in een vakantie" geboekt. 26 januari vertrek ik richting de westkust, en verblijf ik een nachtje in St Pete Beach, hotel Island House Resort Hotel.
Deluxe Double room with kitchenette. Helaas nét even te prijzig om daar mijn hele verblijf te logeren haha.

Mijn plannen voor de 1e dag zijn als volgt:
Honeymoon Island, Sand Key Park, en Clearwater Beach. Eind van de middag naar hotel.

De volgende dag:
Madeira Beach + St Johns Pass, daar even rondkijken. Daarna naar Fort de Soto Beach, daar even rondkijken en wellicht op het strand liggen. Eind van de middag weer naar Orlando, liefst via de Sunshine Skyway Bridge.

 












Dit is mijn reservelijstje voor als ik tijd over heb in de vakantie haha, keuzes, keuzes... Wil ook lekker lang in de Walmart/Target/Publix  rondstruinen af en toe. En natuurlijk winkels zoals Burlington, Marshalls, TK Maxx.
Neem de tijd en wil mijn dagen ook niet al te vol plannen. Ook beetje noodgedwongen, omdat mijn enkel nog steeds niet in orde is. Heb nog steeds fysio, heb last van spieren/pezen, bindweefsel dat vast zit, botvlies dat pijnlijk is.  We zullen zien hoe het gaat, gelukkig kan ik daar weer mijn favoriete pijnstillers inslaan.
 



 








Op 1 februari vlieg ik dan weer terug. Ga me nog even 72 uur voor vertrek aanmelden op deze website, klik op de link.

 rijen skippen

Lees hier wat het inhoudt. Kort gezegd komt het erop neer dat je je kan aanmelden voor deze service en zo de lange rijen voor controle kan skippen.


Max en Macy gaan weer uit logeren, deze keer naar een ander pension. Het pension van de vorige keer werd me even te prijzig, en ze gaan nu naar het pension van Stichting Zwerfdier, pension Felis, in het verleden met Misty en Villo ook goede ervaringen mee, en de opbrengst van het pension komt ten goede aan het opvangen van katjes bij Stichting Zwerfdier, waar ik ook al jarenlang donateur van ben. (en waar Max vandaan komt). Ze gaan het daar ook prima naar hun zin hebben.

Parkeren doe ik in de garage van P3 op Schiphol.


Wat rest is nog even 1.5 week werken, en dan koffer pakken en gaan... Zin in! Tot blogs 🙋

9 opmerkingen:

  1. Ah kijk dit schiet lekker op nu! Wat een heerlijk vooruitzicht vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie plannen Cindy en altijd fijner als je je auto gelijk op het vliegveld kunt ophalen. Ben benieuwd of je aan je reserve lijst gaat toekomen. Gr, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi vooruitzicht Cindy.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk leuk!! Ik lees weer gezellig mee. Goede reis alvast. Gr. Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat is al lekker snel, en wat een heerlijke plannen allemaal, goed dat je in je vakantie nog een mini vakantie neemt, scheelt weer tijd in dat end terug rijden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er weer top uit. Ik ga je weer volgen hoor. Maar eerst nog ff 1,5 week samen werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Much pleasure and have a lot of fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent flink bezig geweest met de voorbereiding. Op de foto's ziet alles er prima uit. Ik kijk uit naar je verhalen en foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk Cindy, veel plezier gewenst. Tip voor St. Pete (voor als je nog tijd hebt): de Pier (https://stpetepier.org/), daar kunnen we ons altijd goed vemaken. Bij het Driftwood cafe op de 1e verdieping aan het einde van de pier hebben ze lekkere cuban sanwiches. Je kunt parkeren op de pier, ook wel een stukje verder, maar dan moet je nog even lopen.

    BeantwoordenVerwijderen