zaterdag 28 januari 2023

26 januari Honeymoon Island State Park en Sand Key

Zo dan, vakantie gaat snel, maar een mini vakantie in een vakantie gaat helemaal snel!

Het zit er alweer op helaas, deze 2 dagen, en wat heb ik het naar mijn zin gehad 
Gistermorgen vertrokken rond de klok van 8. Het reed lekker door, weinig files. Andere kant op des te meer. Rond half 11 was ik bij Honeymoon Island. Jaren geleden voor het eerst geweest en blijft trekken. Sowieso alles aan de kust. 
Het was fris, 12 graden, en een koude wind. Eerst ook aardig bewolkt maar knapte later op de dag helemaal op. 
Lekker een stukje gewandeld, gaat erg goed met onderbeen, gelukkig maar! Wat is het zand hier toch prachtig, poederachtig.















Na een uurtje ongeveer nog klein stukje gekeken van de Osprey trail maar lustte wel wat, in hotel alleen yoghurtje gegeten, dus ben naar de Publix gereden voor een lekkere halve sub met honey glazed ham en wat kaas en augurk. De volgende stap was Sand Key Park, ook mooi, maar ook frisjes haha. Zelfs een sneeuwpop gevonden ๐Ÿ˜ƒ












 







Jammer dat het te koud was om in de zon te zitten maar genoeg te doen in Florida dus ben naar een TK Maxx en Burlington gereden, lekker daar even rond gesnuffeld. Ook weer een broek gekocht, een mooie Nike legging met fikse korting.

Daarna vond ik het wel tijd om naar het hotel te rijden, liep al tegen 16 uur, en wilde graag tijdens zonsondergang lekker ergens zitten te eten. Dus op naar het hotel, en oh wat een leukerd! Zo'n leuke kamer, super ruim, kleine kitchenette, alles erop en eraan. En superschoon! Zo schoon maak ik ze zelden mee. 










































Mijn spulletjes uitgepakt en op zoek naar een restaurantje aan zee. Hoef daarvoor alleen maar de straat over te steken. Oog was gevallen op Mango's Restaurant en Tiki bar, deze bleek in het Double Tree by Hilton Beach Resort te zitten die hier zit. Lekkere kaart, en zalig eten. En prijzen vielen me mee, voor Florida begrippen wel aan de prijs, ongeveer NL prijzen voor gerechten.




Vooraf had ik Coconut Shrimp, altijd goed! Jumbo shrimp breaded in coconut, fried and served with orange cilantro jam.




En als hoofdgerecht mahi, Grilled Mahi topped with a lemon basil cream sauce with white wine and lemon juice.




Frietjes waren zรณ lekker! Knapperig laagje eromheen met kruiden



Was op tijd, en al klaar met eten voor de zonsondergang, dus heb ik die laatste lekker op het strand ervoor bekeken, prachtig! Kleine selectie van de vele foto's die ik heb gemaakt














En 's avonds op tijd gaan slapen, rozig van de zon en de wind. Morgen nog zo'n heerlijke dag aan het strand!






























2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om een paar dagen kust mee te pakken, jammer van de temp maar dit pakt niemand je meer af๐Ÿ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie plek zeg! Heerlijk dat je zo genoten hebt!

    BeantwoordenVerwijderen