zaterdag 28 januari 2023

27 januari Madeira Beach/John's Pass Village en Fort de Soto

 Na een heerlijke nachtrust was ik al op tijd weer wakker, maar ging ook vroeg slapen. Rustig aan gedaan, lekker even gedoucht, en 8 uur het strand op. Strakblauwe lucht en stuk minder wind dan gisteren, dat belooft wat! En oh wat is dit toch mijn happy place, heerlijke stek. Was een foto aan het maken van de "hangjeugd" van hier, en een Amerikaanse bood aan even een foto van me te maken met de vogels, lief. En heb ik ook eens een foto waar ik zelf op sta, met mijn happy face haha.














Deze zie je veel op het strand liggen, horseshoe crab, vind ze maar eng... Even een foto gezocht zodat je de onderkant kan zien 










Doe mij dit huis aan het strand maar!



Was rond 9 uur weer terug, spulletjes gepakt, mijn haar even gedaan en uitgecheckt. Was het liefst nog een week gebleven... Volgende keer ga ik in dit hotel een langere periode overnachten heb ik mezelf beloofd. Love it!


De volgende stop was Madeira Beach/St Johns Pass/Boardwalk. Eerst even wat eten zien te scoren, dat lukte bij een koffietentje, iets lekkers met kaneel en chocolade, en een lekkere limonade.

Daarna even rond gewandeld, even bij de brug gekeken, daar zit ook Bubba's Gump.























En toen werd het tijd voor even een rondje langs de gezellige winkeltjes van Johns Pass Village, erg leuk om rond te kijken. Was nog rustig, maar in hoogzomer zal het hier gezellig druk zijn. 


















Madeira Beach

Meer dan de helft van de dag zat er alweer op, hoe dan??? Op naar Fort de Soto. Dit is een State park met mooie stranden en, je raadt het al, een fort. Die laatste niet bekeken, wel langs gelopen.




















Geen idee wat dit was, roze zand met allemaal hoopjes nat zand?



Nog even iets gedronken op het strand, uit de wind, zalig! Daarna nog even op de pier gekeken.






















Wat een fotomodel he?



Inmiddels was het al tegen half 4. Route naar Orlando op Maps ingevoerd en één en al file op de I4 dus ik besloot lekker een omweg te nemen via de prachtige brug van St Petersburg naar Palmetto, de Sunshine Skyway Bridge, zo gaaf!

Deze dus, gezien vanaf een rustpunt voorbij de brug.



Gepikt van Google


Via binnendoorweggetjes, de 62 en de 37 weer richting "huis" gereden (er stonden veel files op de I4). Heb de rit even in 2en geknipt, ben eerst naar Lakeland gereden, rit van 1.5 uur. Daar heb ik wat gegeten bij Chili's, een voorgerecht, méér dan genoeg, en zo lekker deze.



Aangezien het nog steeds op vele punten vast stond op de I4 zou ik binnendoort naar Orlando gaan, via de 33 en de 474, maar er waren in het begin van de 33 al vele donkere stukken, inmiddels donker natuurlijk, dus uiteindelijk toch afslag naar I4 oost genomen. Viel al met al mee. Was net voor 21 uur thuis. Alwaar ik nu 2 blogs aan het tikken ben. Ogen vallen dicht haha. Rozig van het weer vandaag. 
Maar oh wat een mooie dag!


Morgen hou ik even een "rustdagje". Jullie kennen dat inmiddels wel denk ik... Ik ga shoppen in de Florida Mall en even langs winkels als Dollar Tree en Walgreens, nog niet geweest.

Tot morgen!


7 opmerkingen:

  1. Heerlijke minivakantie voor je in de omgeving van St. Pete met ook nog een rit over de Sunshine Skyway Bridge. Wat gaat de tijd toch snel als je het fijn hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Gulfcoast is toch zo mooi. Wat een heerlijke dagen Cindy. Als bonus een foto van de Sunshine Skyway, mijn dag kan niet meer stuk 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat blijft het toch heerlijk om daar te shoppen of gewoon te lantefanteren🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Twee heerlijke dagen in weer een totaal andere omgeving.
    Time flyes when you’re having fun:)
    Dankjewel voor je leuke verslagen iedere dag.
    Groetjes Monique ( Mickey)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe heerlijk dat mooie witte strand. En dat mooie hotel was ook niet verkeerd! Volgende week wordt het weer lekker warm, joepie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed idee toch wel een mini vakantie tijdens je vakantie! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen