donderdag 22 augustus 2024

24 januari 2024


 Dat was schrikken vanmorgen, toen ik om 6.15 uur wakker schrok van de telefoon. Iemand dacht Max gezien te hebben en stuurde een filmpje van 2 seconden.
Mijn hart zat in mijn keel, want dat was Max! Nou ja, niet dus... Maar zo op het eerste gezicht was het precies Max. Op een latere foto zag ik pas dat het hem niet was.
Ondertussen was iemand van St.Zwerfdier onderweg om de chip uit te lezen.
De man die mij had gebeld werkt daar, het was bij Fletcher hotel in Heiloo, tegenwoordig wonen daar asielzoekers en hij zat bij de receptie.
Hij moest weer aan het werk. Later appte hij dat "Max" weer bij hem was. En hij zou met de beveiliging regelen dat de medewerkster van Zwerfdier doorgelaten zou worden.
Heel gedoe maar alles waard, als het Max zou zijn.
Niet dus, maar zo dankbaar dat diegene wel gebeld heeft. Hij had ook heel blij geweest met de beloning, maar helaas. Zo zie je maar dat een beloning toch mensen net iets scherper maakt.
De kat die er zat was niet gechipt en is meegenomen door St.Zwerfdier. Bleek van iemand te zijn die in het appartement erachter woont. Diegene op het hart gedrukt zijn kat te laten chippen. De vlag gaat uit als chippen voor katten verplicht wordt. Wat zou dat veel leed schelen!
Wat een stress. Ook omdat ik mijn buuf niet te pakken kreeg en iemand anders ook niet.
Hartverwarmend de reacties van de mensen die hulp boden, ook via PB, dank daarvoor ❤️
Moest even bijkomen en ben gaan douchen. Rond 9 uur zonder ontbijt de deur uit. Moest tanken en heb daar een muffin gekocht.
Wilde op tijd in Clearwater zijn i.v.m. parkeren. Me druk gemaakt om niets want er was plek zat bij Pier 60. Ook daar weer betaald parkeren
en ook niet goedkoop... maar ja, je moet er iets voor over hebben, en dat heb ik graag.
Pier 60 op, en stuk gewandeld. Nog even ergens wat gedronken en 🍕 gegeten. Later bij de auto de schoenen omgewisseld voor slippers en even op het strand gelegen.
28 graden, volop zon en een heerlijk windje. Perfect! En wat een mooi strand ook dit, zucht, dat witte zand, love it!
Mijn parkeertijd had ik ingesteld tot 14.30 uur en toen had ik het wel gezien. Had zin in ijs. Had een Kilwins gezien, maar eenmaal binnen geen personeel.
2 minuten ofzo gewacht, maar nope, er kwam niemand.
Nou, dan niet. Ben toen naar Publix gereden, want wilde persé ergens een ijsje halen en wist al dat ik dan geen trek meer zou hebben in avondeten, geen compleet maal tenminste.
En oh wat een mooie brug stak ik weer over, de wijk Belleair Bluffs in,
de naam zegt genoeg denk ik. Wat een mooie huizen aan het water! Kon dit helaas niet filmen vanuit de auto.
Salade gehaald voor later.
Ergens bij Indian Rocks een ijsje gehaald. Was lekker maar niet top. De reviews waren lovend maar heb lekkerder ijs gehad.
Eind van de middag weer terug in het hotel, klein wasje in de machine gedaan. En half 6 weer het strand op. Het was inmiddels bewolkt maar wellicht
toch een mooie sunset, en ik was niet teleurgesteld. Prachtig!
Nu ben ik de salade aan het eten. Best wel moe, heb Netflix op de tv weten te krijgen, en ga zo even een serie kijken en wat lezen.
Morgen wil ik eigenlijk heel vroeg op.... Zo vroeg dat ik 1 van de eersten ben op het strand i.v.m. zoeken naar sanddollars.
Even kijken of dat lukt. Vaak ben ik wel vroeg wakker maar treuzel dan heel erg met douchen en aankleden enzo.
Had nog geen idee wat ik morgen ga doen maar ga o.a. naar Pass a grille beach, op aanraden van de receptioniste. Schijnt mooi te zijn, en Fort de Soto beach in de herhaling,
hier was ik vorig jaar ook al. En verder zie ik het wel. Laatste volle dag hier in deze prachtige regio, snik... Volop van genieten dus.
Tot morgen! En bedankt voor het meeleven ook vanmorgen, heel fijn!
Ps vergeet ik elke keer te zeggen, maar voor het eerst Revolut genomen, een creditcard wat eigenlijk een debitcard is. Je kunt er geld op zetten, omwisselen
naar dollars (heb dat van de zomer al gedaan, toen goede koers van 1.12) en ik betaal nu geen koersopslag, wat Rabo wel rekent. En ideaal, je kan er overal
mee betalen, dikke vette aanrader voor mede Amerika gangers! Bij deze dus.



Foto's volgen nog (Staan er nu bij, maar de volgorde is van onderen naar boven :-) )






























Geen opmerkingen:

Een reactie posten