donderdag 22 augustus 2024

Info over mijn vakantie, hotels, vluchten etc.

 Ik vertrek al heel snel! Heb eigenlijk nooit meer iets gepost erover want was druk met van alles en nog wat (eerst renovatie van het flatgebouw waar ik in woon, en de laatste weken heb ik heel veel binnen opgeknapt en veel meubels vervangen, en ben nu eindelijk klaar

😃)
20 januari vlieg ik met United met de UA71 naar Newark om 9.15 uur. Ik heb een overstap van ongeveer 2.30 uur, 14.00 uur vlieg ik met de UA1929 door naar Orlando, alwaar ik om 16.56 plaatselijke tijd hoop te landen.
Auto heb ik gehuurd bij Alamo.de, goede deal met een kortingscode voor een small SUV.
Ik verblijf 20 en 21 januari in Orlando, in hotel Rosen Inn Lake Buena Vista (foto 1).
De zondag ga ik lekker touren door Orlando, met af en toe een stop her en der (lees: Walmart, Outletcenter, Ulta etc.)
Maandagochtend 22 januari rijd ik door naar North Redington Beach, alwaar ik 5 nachten verblijf in The Island House Hotel. (foto 3)
Moet nog even kijken welke route ik ga doen, wil het combineren met iets leuks op de weg er naar toe.
Hier verbleef ik vorig jaar 1 nacht, en vind ik zo'n fijne sfeer hebben. En perfecte ligging, straat oversteken en je staat op strand. Vlakbij Clearwater Beach en St Pete. Deze heb ik rechtstreeks via het hotel geboekt, kan dan dezelfde kamer als vorig jaar krijgen (als het goed is...) De andere 2 hotels zoals altijd via Booking geboekt.
Zaterdag 27 januari rij ik weer terug naar Orlando, daar ga ik nog 5 nachten verblijven in een hotel, Sonder Cirrus, vlakbij Formosa Boulevard, en pal naast een Cracker Barrel 😋(foto 2)
En dan is het 1 februari weer tijd om naar huis te vliegen maar daar denk ik nog even niet aan.
Een planning heb ik dit keer niet, niet echt de rust ervoor gevonden om daar voor te gaan zitten. En wellicht een keer leuk om per dag te gaan kijken wat er te doen is in de buurt.
Max en Macy gaan weer logeren in het pension van Stichting Zwerfdier.
Max had de laatste keer (september) wat klachten waarvan ik vermoed dat het door heimwee kwam (hij is ontzettend aanhankelijk naar mij toe, en slaapt altijd tegen me aan op bed). Dus ik hoop dat dat het niet was, en het deze keer wel goed gaat.
Verder ben ik zwaar toe aan blauwe lucht en zon (wie niet?), max 20 graden zou ik genoegen mee nemen. Maar het ziet er vooralsnog niet echt goed uit qua zon. Maar goed, er kan in 2 weken nog veel veranderen. En ik vermaak me daar evengoed wel. Zo slecht als het hier nu al maanden in NL is kan het daar niet zijn. Toch? 😉
Gelukkig kan ik nu ook (na 1.5 jaar....) zeggen dat ik weer kan wandelen zonder last van mijn enkel te krijgen. Dus veel wandelen staat sowieso op de planning als de temperaturen niet zo hoog zijn.
Ik heb het ticket al vrij snel na mijn vorige vakantie geboekt, in februari al, dus lekker lang voorpret gehad. Wat rest is nu het kleine beetje aftellen, nog 16 dagen 🥳
Lezen jullie weer mee?

EDIT 22-08-2024: Helaas is Max 9 januari vermist geraakt, en ik heb hem eind februari in het water voor mij huis gevonden. R.I.P. Lieve Max, denk nog iedere dag aan je.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten