donderdag 22 augustus 2024

31 januari 2024

 Laatste dag en terugblik.

Helaas vandaag (donderdag j.l.) weer tijd om naar huis te gaan.
Aan alle leuke dingen komt een eind.

Op tijd opgestaan, gedoucht, laatste spulletjes ingepakt en op naar Keke's voor een lekker ontbijtje.
Had de Sunshine Bowl, yoghurt met fruit, granola en honing. Zalig! Ze hadden 2 formaten, klein en normaal. Had de kleine besteld, maar deze vond ik dan wel weer erg klein haha. Maar had er in principe genoeg aan.

Getankt bij Wawa, en op naar de luchthaven, lekker weer via de tolwegen. De Sunpass voor de tol beviel weer super.
Was er al op tijd, eerst naar de Rentalcar Return, auto ingeleverd. Bonnetje op 0, zo prettig huren altijd via Alamo, nooit gezeik ergens over.
Heb deze keer gehuurd bij de Duitse tak van Alamo, op www.alamo.de, met kortingscode THPPS30 had ik een mooi tarief.
Liep weg bij de auto toen ze me terugriep, ik was mijn Sunpass transponder vergeten... Netjes dat ze het zag!
Bijna 800 miles gereden overigens.

Koffers ingeleverd, had al online ingecheckt, en extra koffer betaald, dus was daar zo klaar. Had via MCO Reserve een tijd gereserveerd
om door de controles te gaan, was daar ook zo doorheen. Schoenen uit, laptop eruit, daarna alles weer aan. Toen was het 11.00 uur.
Zou om 14.04 uur vliegen. Dus 3 uur de tijd, heerlijk. Lekker wat gegeten, mensen gekeken, gelezen.

De 1e vlucht vertrok op tijd. Kwam in Washington aan op D1, het toestel naar Amsterdam vertrok vanaf D5, dus zelfs met heel weinig tijd had ik het nog gered. Had er nu 2 uur voor. Lekker wat gelopen in het winkelgebied, snack, wat te drinken.
En ook dit toestel ging op tijd de lucht in. Vliegtijd was 6.30 uur. Dat vloog voorbij, zonder slapen as usual.
Maar wel lekker met wederom 3 stoelen voor mezelf. Het toestel zat halfvol. Overal lagen mensen languit op 3 stoelen te slapen.
Lekker zo hoor!

Op Schiphol duurde het even, Polderbaan, trappetje af en met bus naar de Gate. Koffers duurden 1.5 uur vanaf de landing.
Even een broodje bij AH en kon meteen door naar Macy in Alkmaar. Even gekletst, Macy heeft zich goed vermaakt, kwam elke keer voor knuffeltjes bij de vrijwilligers die daar (en in het bijbehorende asiel) werken. Ging zelfs lekker op schoot liggen.
Bedankt voor de actie bij de melding die gedaan was door iemand die dacht dat het Max was. Ga nog een keer heen om iets lekkers voor de medewerkers en voor het asiel voor de katjes af te geven. Zulk goed werk doen ze daar ook (Stichting Zwerfdier)

Op naar huis! Mijn buuf had lekker de verwarming voor me aangezet. Macy ging even lekker snuffelen, en paar uurtjes later heb ik haar weer lekker buiten gelaten. Ze blijft elke keer maar even buiten en komt dan weer binnen. Doodeng vind ik het door wat er met Max is gebeurd...
Thuis dacht ik dat ik wel door zou trekken tot 's avonds maar werd helemaal licht in het hoofd bij koffer uitpakken dus toch maar even geslapen en de wekker gezet op 2 uurtjes slapen. Dat was gelukt, was zo weg.
Gisteravond op tijd naar bed en hele nacht doorgeslapen. Meestal hou ik een week last en dan ben
ik er wel weer. Drukke week voor de boeg, vanaf maandag weer aan de bak, en moet o.a. woensdag voor een OR themadag naar Zaltbommel, maar ben wel redelijk snel in het ritme dan.

Even een nabeschouwing:
Vlucht: zoals eerdere jaren met United, bevalt toch het best. Goede verzorging met lekker vaak drinken. Beide vluchten lekker veel ruimte met rijtje voor mezelf dus helemaal top.
Geboekt bij Exit Reizen.

Hotels: 1e 2 nachten Rosen Inn Lake Buena Vista: perfecte ligging maar oud en vloerbedekking. Donkere kleuren in de kamer dus oogde erg somber. Prima voor 1 of 2 nachten maar meer ook niet.
Niet voor herhaling vatbaar.

Daarna 5 nachten in Island House Resort Hotel in North Redington Beach. Perfect! Maar wist ik al van vorig jaar (toen 1 nacht). Had deze rechtstreeks geboekt bij de accommodatie. Mondjesmaat komen er data vrij
voor boeking dus heb tot oktober moeten wachten voor ik het vast kon leggen. Superschoon! Mooie kamer, groot ook. En de weg oversteken en je staat op het strand. Zeker voor herhaling vatbaar! Als de prijs niet zo hoog
was zou ik hier de hele vakantie gaan zitten haha.

Laatste 5 nachten in Sonder Cirrus in Kissimmee. Fijne ligging, overal dichtbij. Mooie grote kamer, op het eerste gezicht schoon maar later bleek dat de vloer toch echt wel vies was. Dat vond ik een groot minpunt.
Het proces van inchecken/uitchecken via een app ideaal. Wc papier/handdoeken/zeepjes etc. kon je zelf pakken uit een grote kast bij de receptie. Redelijk gehorig, je moet mazzel hebben met je buren.
Voor herhaling vatbaar? Ja, toch wel. Alles erop en eraan. Sterke wifi, veel stopcontacten ook fijn.

Samenvatting: topvakantie, ondanks het feit dat Max nog steeds is vermist, stond ermee op en ging ermee naar bed en heb veel tijd besteed aan het afspeuren van sites/FB groepen. Hopelijk komt hij alsnog terecht.
Florida was een heerlijke afleiding en heb er toch super van genoten. Vooral mazzel gehad met het weer. Bijna alleen maar zon gehad. Temperaturen tussen de 15 en 30 graden overdag. Soms een wat frisse start maar het zonnetje maakte alles goed.

Dat was het weer voor dit jaar, qua Florida dan. Streven is januari 2025 wederom te gaan. Voor nu is het aftellen naar het voorjaar, hopelijk duurt het niet zo lang als vorig jaar dat we weer ergens rond de 20 graden zullen zitten.

Heb dit jaar nog 2 leuke reisjes op de agenda staan, in mei ga ik naar Londen (op mijn 50e zat ik in Florida, word dit jaar 55 dus leuk om ook dan weer rond mijn verjaardag naar het buitenland te gaan) en in september ga ik naar Dalyan in Turkije. Mooie stek, ooit eerder geweest, en lekker om daar een weekje te zijn.

Bedankt voor het meelezen en leuke reacties, maar ook voor het meeleven met de vermissing van Max, deed me erg goed 😘
Tot de volgende keer












Geen opmerkingen:

Een reactie posten