zondag 12 mei 2019

11 mei 2019 Lange reisdag

Zo, ik ben er! En buiten gaat het toch tekeer, blij dat ik in hotel ben.

Zal proberen het kort te houden, val om van de slaap haha.

Vanmorgen vroeg de wekker, douche, laatste dingen, etc.etc. Vooral de katten even knuffelen!
Die zijn namelijk jarig vandaag. Misty is 15 geworden, en Villo 12 jaar alweer.
Met gemengde gevoelens op pad. Mijn buurvrouw komt door werkzaamheden aan haar huis
deze keer bij mij in huis, dus dat is wel erg fijn. Voelt toch een stuk fijner.

Parkeren bij QPark Spaarne Gasthuis deze keer, ging allemaal prima.
Shuttle ook snel gevonden. Rijdt ook stipt, fijn.

Op Schiphol ook de standaard dingetjes, wat rondkijken. Wat ontbijten, en met een half uurtje vertraging de lucht in.



Was een prima vlucht. Weinig turbulentie, eten redelijk. Lekker ontbijtje en wat snacks zoals
een stroopwafel.
Volle bak, dat wel. Je hoopt toch altijd op een losse stoel naast je, maar helaas...

Tijd ging redelijk snel, Bohemian Rhapsody in de herhaling, genieten weer!
En A Star is Born gekeken, ook erg goed. Verder wat gelezen.
En na een uurtje of 8 landden we op Newark. Samen met nog vele vliegtuigen volgens mij.





Wat een drukte overal. Kwam op Schiphol mensen tegen die maar 2 uur overstaptijd hadden en die hebben het volgens mij net gehaald. Was blij dat ik 3 uur had, kon nog net even iets drinken en wat snacken, en toen begon het boarden al.

Internet even gecheckt, wist niet of mijn Arieli kaartje nu actief was, of mijn eigen sim kaartje, voordat ik met hoge kosten te maken krijg even gedubbelcheckt. Arieli werkte weer meteen.

Vlucht naar Orlando ging ook met wat vertraging, alles ging vandaag met vertraging. Heb me er niet druk om gemaakt, maar het had allemaal wel wat sneller gemogen zeg maar.



Na ongeveer 2.5 uur landden we dan eindelijk in Orlando, yay, in Florida!

Daarna ging het snel, controle en customs etc al in Newark gehad. Koffer was er zo, en ook skip the counter bij Alamo werkte goed.
Geen Economy meer, mocht kiezen uit Midsize. Heb een grijze genomen, volgens mij is het een Honda.
Sorry mannen, mij boeit een auto nooit, vond dit model wel mooi :-)






Sunpass op het raam geplakt voor de tol, en gaan!

Met een half uurtje was ik bijna bij het hotel, tot ik me bedacht dat ik best wel honger had.
Snackjes kun je niet op leven he, dus op naar Five Guys. Had zin in hartig en zout. Cheeseburger
genomen. Zal niet de laatste keer zijn denk ik zomaar.



Nog even naar Walmart voor koelbox, maar zag ze zo even niet. En keek ondertussen scheel van vermoeidheid. Dus naar hotel en ingecheckt. Zit helemaal achterin. Hele fijne kamer, wel heeft hotel
maar 1 lift, dat is niet handig, 2e wordt aan gewerkt. Alles is vernieuwd hier.










Nu, terwijl het klapt van de regen en onweer, de blog eruit geperst. Dit was echt persen haha.
Gelukkig bewerk ik foto's nooit, dus die zitten er zo tussen geplakt!

En heb hem ook niet gecheckt op spelfouten, sorry als die erin zitten.


Ik ga slapen, tot morgen!



36 opmerkingen:

  1. Gelukkig is alles goedgegaan, net al via messenger met je gesproken, ga maar lekker slapen en morgen naar Lake Apopka !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap dat je nu al een blog hebt gemaakt zeg! Na een lange dag kan het grote genieten beginnen, tot snel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stoer om na zo'n lange reisdag ons nog op de hoogte te houden. De auto en kamer zien er goed uit. Lekker slapen en dan morgen genieten! Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks de vertragingen een prima reisdag. Nu na lekker geslapen te hebben je eerste echte vakantie dag! Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke blog! altijd erg lang zo'n reisdag, mooi hotel trouwens, welke is het?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn te lezen dat je er bent!! Nu is t tijd om te gaan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De reisdag is voorbij, nu lekker weer genieten in Florida.
    Leuk je blog weer te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik begrijp dat je geen zin meer had om de hele Walmart door te spitten op zoek naar een koelbox als je zo moe bent. Knap dat je toch nog een blog gemaakt hebt. Ben benieuwd of je de Apopka wildlife drive gaat doen. Hoop het wel, winkelen kan altijd. Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reis ging best wel. Mooi hotel Cindy en prima auto gescoord. Fijne dag vandaag, zal wel een lange worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De lange reisdag zit er op, nu lekker vakantie gaan vieren in Florida.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, het bekende tapijt. Altijd leuk om weer te zien.
    Fijn dat je wat meer de tijd had op Newark. Wij hebben de vlucht naar Orlando daar een keer gemist. Was achteraf geen probleem omdat er een uur later gewoon weer 1 ging maar dat weet je niet als je in die hele lange rij bij, in ons geval, security staat. Leuke auto is het.
    Het genieten kan beginnen. Vanmorgen ben je vast vroeg wakker. Ideaal om naar de Walmart te gaan. Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, heel vroeg wakker haha. Half 5 nu. Had van tevoren al gezien dat er bijna elk uur een vlucht naar Orlando gaat 's middags, komt dus altijd goed denk ik.

      Verwijderen
  12. Lekker, je zit gewoon in Floruda 😀
    Die reisdag blijft toch altijd een dingetje.
    Heel veel plezier daar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Veel plezier Cindy! Leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoera je bent er en dat is wat telt
    En ja die Auto hij is wel wat klein maar geen Honda hoor
    Ga lekker genieten en wij genieten mee
    Veel plezier
    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb het maar even opgezocht, een Hyundai, ach, begint ook met een H :-)

      Verwijderen
  15. Beetje vertraging of niet, je bent er nu. Het genieten kan van start gaan. Hele fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lekker, je bent er, geniet ervan en fijn dat je toch nog even hebt geblogd voordat je ging slapen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooo heerlijk je bent er gewoon en mooie auto en top hotel.
    Het grote geniten kan beginnen.
    KNP dat je nog een blog hebt gemaakt,wij zijn er blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geniet ervan Cindy. Leuk om mee te lezen.
    Groetjes Stephie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat je er bent Cindy. Heb je bij Alamo geen "Toll By Plate" ?. Dat hebben wij bij Alamo wel altijd. Je blog was goed leesbaar en heb niets taalkundig niets raars gezien. Lekker slapen en we lezen weer mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, deed ik voorheen altijd, maar was vorig jaar zoveel kwijt... Eens kijken hoe dit bevalt, de SUnpass transponder.
      En gelukkig, kon dus nog goed typen :-)

      Verwijderen
  20. Je reis is prima verlopen en ook nog keurig binnen het tijdschema, helemaal top ! Ook een 'nice ride' gescoord waar je heerlijk mee kan gaan 'cruisen' ;-) Zo'n Sunpass-transponder moet ik toch ook maar eens gaan aanschaffen, denk dat ik daat toch goedkoper mee uit ben. Je hotelkamer is prachtig trouwens, welk hotel is dit ?

    Veel plezier op de LAWD en tot morgen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk, je bent in Florida. De bekende vloerbedekking op het vliegveld. En nog bekender.... de heerlijke five guys. lekker slapen en dan het grote genieten. Hotel en auto zien er prima uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tja, de reis is altijd vermoeiend, maar je bent er! Heel veel plezier en ik lees lekker even mee elke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik was te moe om gisteravond nog te reageren :)
    Leuk om je ontmoet te hebben op Schiphol en ja...wat een drukte overal he. We hebben het aansluitende vliegtuig ook maar net gehaald!
    Geniet van je vakantie, er komt beter weer aan en hopelijk staat dinsdag de zon volop te schijnen voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jammer van de vertragingen, maar nu ben je er lekker dus genieten maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lekker cindy je bent gewoon in Florida. Jammer van de vertragingen maar het viel allemaal nog wel mee. Nu genieten van je welverdiende vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een knappe kar heb je uitgekozen. En de foto's zijn prima hoor, en lekker veel. Kom ff tot rust en dan mega genieten. Liggen de koelboxen niet in de travel section? See you later, alligator 🐊

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De reis is toch soepeltjes verlopen. Nu lekker in Orlando. Auto gescoord, lekker toch, het is maar voor de vakantie. Mooi hotel, prima geregeld.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jippie, je bent er! Wat een weer he, in de avond! Wij gaan je volgen, kunnen we nog even nagenieten! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jeeeehh, je bent er lekker. De reis is altijd toch een beetje afzien he. Maar als je dan de heerlijke florida geur weer opsnuift is alles weer vergeten. Lekker uitrusten nu en dan kan het genieten beginnen. :)

    BeantwoordenVerwijderen