maandag 20 mei 2019

19 mei 2019 Punta Gorda en... wederom strand!

Zoals gewoonlijk weer lekker op tijd eruit, douchen, internetten (de reacties blijven zo leuk, bedankt!) en op naar IHOP. Bevalt goed het ontbijt daar. Thuis maar weer aan de crackers en de kwark...



Ben rond 9 uur gaan rijden. Op naar Stump Pass Beach State Park. Zag er wel mooi uit op de foto's van Google maps.

Helaas, had het kunnen weten achteraf, parkeerplaats vol! Zondag en perfect weer.
Hij verwees me naar Blind Pass Beach, 3 miles verderop. Dit stond sowieso in mijn planning dus op weg daar naar toe. Sowieso een erg leuke rit vanuit Ft Myers, de hele route.
Rustige wegen en soms mooie bruggen. En ik hou van bruggen!

Aangekomen bij Blind Pass Beach kon ik de auto zo kwijt, gratis parkeerplaats, en best groot.
Stukje lopen en ik was op het strand. Best druk, maar ben iets doorgelopen naar een rustiger deel.
Het viel al snel dat er veel mensen gebukt liepen, zoekend naar schelpen. Heel veel schelpen, veel meer dan op Lovers Key en Sanibel. Helaas niet echt speciale, maar wel heel veel mooie witte, een aardig zakje vol verzameld voor thuis.

Afgewisseld tussen schelpen zoeken, wat zitten, wat staand om me heen kijken, en het water in.
Hier ook heerlijk water, gewoon warm.
Wederom goed de horizon afgespeurd, maar ook hier, geen dolfijnen... heb er tot nog toe welgeteld 0 gezien. En ik speur wat af.













Na zo'n 2.5 uur spulletjes gepakt, omgekleed. Heel fijn, ook hier nette toiletten en douche.
Even bijgekomen in de auto, want hot vandaag. En na zo'n stukje lopen druipt het zweet van je af.
Airco voluit en eenmaal afgekoeld gaan, op naar Punta Gorda. Heb weleens op een blog gelezen dat het daar zo leuk is, dus wilde er graag een kijkje nemen.

Het was rond 14 uur, nog niets geluncht, maar had ook niet echt honger. Bij een Publix gestopt, en even een heerlijke yoghurt parfait gekocht, met granola en aardbeien. Deze zijn zo lekker!
En een bakje fruit. Gezond, had ook even geen trek in vette hap.



Het verbaasde me dat ik ook in Punta Gorda gratis kon parkeren, en ook een grote parkeerplaats.
Je kon zelfs Valet parkeren, de mensen werden dan met golfkarretjes weggebracht naar het haventje.


Er was daar een soort winkelcentrum, ben eerst buitenom gelopen, haventje bekeken. Zag er erg leuk uit allemaal. Kreeg een tip om bij Harpoon Harry's te gaan eten. Maar ja, net geluncht... wel even gekeken.
Wat een leuke tent, zat stampvol, en ook weer zo leuk, vis en friet uit een mandje.
Even naar toilet, en daar stonden heerlijke scrubs waar je je handen mee kon scrubben. Rook zalig.

Terug door het winkelcentrum, zag er allemaal heel gezellig uit. Deed me een beetje aan Tarpon Springs denken qua sfeer. Hele leuke winkeltjes, 1 met allemaal honden, en klein beetje poezen, spulletjes.
Ik vond dit een geslaagd bezoekje! Erg leuk plaatsje, met heel fijne sfeer.



























En wow, wat gaat de tijd toch hard, niet normaal... het liep al tegen half 5. Ben maar teruggereden.
Bij Burlington geweest en Dollar Tree.

En het avondeten genuttigd bij Chili's. Zalig! Had een voorgerecht, was meer dan zat.
Met strawberry lemonade. Vind dat hier zo lekker.




Terug langs de Walgreens, alvast wat dingetjes voor thuis gekocht. En op naar hotel. Lekker beetje op tijd terug.

Inmiddels zijn we toch zo weer een uur verder. Want er hing zo'n mooie lucht. Grote onweerswolken.
Ondertussen heeft het ook heel hard geregend! (warme regen, het is nog steeds 30 graden nu, om 21 uur)
Maar... toen ik een foto had gemaakt zag ik ineens.... een dolfijn! Kreeg er kippenvel van.
Zo gaaf om er 1 gewoon zo in het wild te zien. Nog een paar keer boven water zien komen. Helaas elke keer te laat voor een foto. Dus jullie moeten me op mijn woord geloven 😃🐬



Dit was een perfect einde van eigenlijk toch wel een perfecte dag! Het strand was niet zo perfect als Lovers Key, maar vond het evengoed erg mooi daar. Blij dat ik er ben geweest.

Morgen ga ik naar de Miromar Outlets, en naar Gulf Coast Town Center. Dagje shoppen.
Denk de laatste als laatst, want daar zit P.F.Chang, wil dat nog steeds eens proberen.
En dan lunch bij Miromar? Want daar zit Ford's Garage. En ja, ook daar wil eens gegeten hebben.

Tot morgen!




21 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad kippenvel: een dolfijn in het 'eggies' zien. Wat zijn het toch prachtige beesten.
    En lijnen..dat doen we thuis wel weer: ook wij hebben ons tweede bezoekje aan Ihop alweer gepland. En de Outback. Het is ook zoooo lekker hier!
    Shop ze morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat n mooie dag. En ja die dolfijn..... erg bijzonder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kun je als een kind zo blij zijn als je een dolfijn "voor 't eggie" ziet😍
    Verder weer een dag naar mijn hart🌴

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en beleeft. Fijn ook al die foto's. Krijg al helemaal zin om te gaan. Ik snap ook dat je blij wordt van het zien van een dolfijn in het wild, blijft toch speciaal. Veel plezier vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke dag weer. En Punta Gorda, dat ga ik zeker onthouden voor als wij nog eens die kant op gaan.
    Heerlijk om weer mee te lezen met je.
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke dag weer Cindy, lekker met je voetjes in het water langs een mooi strand lopen en mooie schelpen verzamelen voor thuis.
    En dan 's avonds ook nog een dolfijn spotten...dat is toch de kers op de taart.
    Veel plezier morgen met shoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wederom een heerlijke (strand)dag en wat is Punta Gorda lekker kleurig, wij zijn er nog nooit geweest dus die gaat meteen op het lijstje!! De foto van de onweerslucht is echt waanzinnig en gaaf dat je nu eindelijk een dolfijn hebt kunnen spotten. En dan voor vandaag een lunch in het vooruitzicht bij Ford’s Garage, ben nu toch echt wel jaloers…..

    Tot morgen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke dag weer, Punta Gorda ken ik niet maar ziet er wel heel gezellig uit.
    Lekker hè die yoghurtjes van Publix.
    Shop ze morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zondag is in Florida niet de meeste dag om op pad te gaan maar het is je toch gelukt immer een hele mooie dag van te maken. Punta Gorda ziet er echt heel leuk uit, nog nooit geweest ( en nog nooit van gehoord ook trouwens). Wat geweldig he als je dolfijnen ziet, hopelijk ga je er nog meer zien. Fijne dag vandaag, hopelijk slaag je met het shoppen.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook mooi Punta Gorda! Wij hebben ook minder dolfijnen gezien dan 5 jaar geleden, maar op de boot toch af en toe een vinnetje. Veel plezier bij Miromar morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou dat was weer een mooie dag zeg! Mooi strand en dat water is echt warm he, daar koel je niet echt van af. Wat een leuke plaats Punta Gorda, ook zeker eens leuk om een kijkje te nemen. En gaaf , dat je nu een dolfijn hebt gezien, daar krijg je nooit genoeg van!
    Morgen vooral ook even naar het toilet gaan hoor bij Ford’s garage.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt wel vakantie :-) Wat een heerlijke dagen. En dolfijnen zijn zo mooi om in het wild te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als jij het zo leuk vind om over bruggen te rijden moet je toch echt eens naar Key West rijden. Heel relaxed rijden over al die eilandjes en bruggen, niet te vergeten de 7 Miles bridge echt een prachtige rit. Overnachting op Key West plannen en op de terugweg zou je ook op Islamorada naar theater of the sea kunnen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat staat nog steeds op mijn wishlist ja! Wil daar dolgraag een keer naar toe.

      Verwijderen
  14. Heerlijke relaxte dag. En als afsluiting een dolfijn. Dag met een gouden randje. Morgen ford’s garage en Pf chang. Ik ben benieuwd. Wij zaten nokkie gevuld na ford’s. Fijne dag morgen weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk toch die kust, overal mooie stranden, ik word daar ook altijd blij van!
    Ford’s is leuk, vooral naar de wc gaan daar!
    Had ik al gezegd dat eten in Ft Myers Beach ook leuk is?
    Veel plezier met shoppen vandaag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een top dag weer. Punta Gorda ziet er zeker erg leuk uit. Gelukkig is het weer een stuk beter geworden dan in het begin van je vakantie. Ik ben benieuwd hoe het vandaag was bij Ford’s Garage. Wij vonden het vorige jaar niet zo best. Zowel wat betreft de bediening als de burgers.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke foto's, dat wordt straks afkicken voor je na zoveel mooie stranden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lekker daagje weer Cindy, je komt op plekken waar ik nog nooit van gehoord heb,zijn weer goede tips voor op mijn lijstje. En als klapper op de vuurpijl gewoon toch nog een dolfijn gezien, zo mooi als je die in het wild tegenkomt..kippenvel momentje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Weer zo’n mooi strand, ik houd ervan!
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen