zondag 19 mei 2019

18 mei 2019 Sanibel en Captiva

Vanmorgen half 7 wakker. Top, ik vind dit een prima tijd, niet te vroeg, maar zeker niet te laat. Zo heb je wat aan je dag. De tijd gaat zo absurd snel hier... Ik wou dat mijn werkdagen zo snel gingen 😄
Ochtendritueel gedaan. 
Ontbijt bij de buren, en rustig aan gedaan. Wat dingen opgezocht op internet. 
Ben pas half 10 gaan rijden. en op naar Sanibel en Captiva. Prachtige rit er naar toe. Vooral de brug vond ik erg mooi, de Sanibel Causeway. Hier moet je USD 6,= betalen om erover te mogen. Terug zit erbij inbegrepen.
Eerst naar J.N. "Ding" Darling National Wildlife Refuge. Vond het een beetje tegenvallen. 
Wildlife drive maar geen wildlife gespot. Wel een bijzondere vogel volgens een Amerikaanse vrouw. De Reddish Egret, moest het even googlen.

Birds of Southwest Florida Bird Identification: Reddish Egret | Florida Adventures and Rentals





En een Osprey nest, wederom. Wazig op de foto, dus niet geplaatst.










Ik ben er nog geen uur geweest. Wilde nog een kleine trail wandelen maar had meer zin in wandelen op strand.
Door naar Sanibel, Bowman beach. Helaas niet gratis parkeren, maar 5 dollar per uur. Heb voor een uur betaald. 
Prachtig strand ook weer. Heb alleen gewandeld. Liters uitgezweet haha. Het is heel heet, maar ik vind het fijne warmte want de luchtvochtigheid is vrij laag.


Joekel van een schelp, het restant. Zo groot als mijn voet. Zitten 20 feet verder in zee heb ik vernomen, spoelen bijna nooit aan omdat ze zo groot zijn.

Eén en al schelp, helaas geen bijzondere gevonden.


Pelikanen! Zie ze vaak hier, geweldig. Maar zo moeilijk om goed op de foto te krijgen.




Was inmiddels lunchtijd en wilde op Captiva lunchen. Bubbleroom weleens voorbij zien komen. 
Wat een leuke tent! Zoveel snuisterijen binnen, je komt ogen tekort.

En heerlijk gegeten. Een soort pita met kip/avocado/komkommer/champignons/tomaat en een lekker sausje.



Even voor mijn moeder, ze is gek op Betty Boop.








Maar goed dat ik geen ruimte had voor dessert... maar wat zag dit er lekker uit!

Op naar strand. Eh... Overal vol, weinig plek om te parkeren. Dit had ik van tevoren even goed moeten uitzoeken. Je kon ook nergens stoppen om van een mooi zeezicht te genieten. Heel jammer. Dus ben maar teruggereden. Heb wel veel mooie optrekjes gezien... met giga oprijlanen.
Nog wel even gestopt bij strandjes bij de brug, ook erg mooi daar.






Op terugweg langs Sanibel outlets. Twijfelde of het wel open was. Zo rustig! Wat een verschil met Orlando.
Wat rondgekeken bij wat winkels. Had zin in een ijsje, maar er was weinig horeca.



Dacht dat er ook een Victoria Secret zou zitten, maar die spotte ik op de route terug, de Belltower mall. Ook daar geen kip te bekennen.



Daar nog even gekeken, ze hadden namelijk een goede aanbieding. Een geurtje van USD 60,= kopen, dan krijg je een cadeaukaart van USD 50,=. Goede deal, omdat ik nog wat bh's wil kopen van de week.

Op naar hotel, de was opgehaald, en naar het winkelgebied in Cape Coral, had oog laten vallen op Steak n Shake. De burger viel helaas wat tegen... maar de milkshake, waar ik al de hele dag trek in had, was des te lekkerder. Mint Oreo cookies, zalig!



Nog even wat boodschapjes bij Target. Ook zo heerlijk groot daar.





Daarna de was gedaan. Er zit geen wasruimte in het hotel, wist ik van te voren, dus naar wasserette vlakbij. Vond het zo leuk! Echt tussen de Amerikanen de was doen, en later op staan vouwen.
Was zo klaar want een wasje en een droogje is zo gedaan met die grote machines.
Kan ik er de rest van de week weer tegen!





Panorama foto gemaakt van uitzicht.





Wat ga ik morgen doen? Ik spotte op Google Maps wat strandjes, Stump Pass Beach State Park en Blind Pass Beach. En daarna ga ik Punta Gorda verkennen, en wat rondrijden. Rustig dagje dus.
En vind het leuk om eens wat anders dan anders te doen en wat onbekende dingen te zien, wie weet kom ik nog meer leuks tegen.

Ben benieuwd. Tot morgen!

13 opmerkingen:

  1. Heerlijk, die blauwe luchten (en bijbehorende temperaturen)! Dit soort dagen zou je in een doosje moeten kunnen pakken om in Nederland weer eventjes open te maken soms (vooral in de winter). Een hele zonnige dag morgen, dan heb ik dat ook hahahah.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lekker dagje weer, zo leuk Sanibel en Captiva, mooie strandjes. En Bubbleroom, mmmm...daar hebben wij eens een taartje gegeten.
    Veel plezier vandaag, leuk wat strandjes bezoeken en gewoon kijken wat je tegenkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Strand is altijd heerlijk en inderdaad weinig parkeerplek in Captiva helaas maar de Bubbleroom maakt weer veel goed, lekker over the top Kitsch

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke dag! Fijn dat ik de bubble room nu ook van binnen zie ;-) JN Ding Darling vond ik ook geen hoogtepunt. Leuk, die foto van jou voor de Bubble room!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke dag, jammer dat Djing Darling tegenviel, je moet geluk hebben qua wildlife.
    Bij de Bubbleroom is genoeg te zien en het is er altijd kerst 😜.
    Je hebt je weer prima vermaakt met van alles en nog wat en je rijdt heel wat af zo.
    Ben benieuwd of je nog mooie nieuwe plekjes ontdekt morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooo je bent bij de bubbleroom geweest,leuk daar he.
    En maar goed dat je geen taart had die punten daar zijn mega groot krijg je echt niet op.
    Maar wel heel lekker😊
    Je hebt er een leuke dag van gemaakt heerlijk om daar over het strand te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne dag weer hoor. Ik vraag me vaak af hoe het toch mogelijk is dat sommige shops nog bestaan omdat er zo weinig klanten zijn, ook hier weer. Prachtige stranden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie panoramafoto, lekker uitzicht! De gratis strandjes zijn vaak ook leuk, de Public beaches. Heerlijk om je blog te volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalige dag met mooie fotos, vooral van de stranden! Vakantiekriebels! 🌞

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die tolbrug naar Sanibel is de duurste in heel Florida, wat een prijs! J.N. "Ding" Darling National Wildlife Refuge heb ik de vorige keer niet gedaan maar in september ga ik die zeker doen. Ook vandaag weer veel mooie en zonnige foto's en zo zien wij het graag ;-) Die shakes van Steak n Shake zijn echt waanzinnig inderdaad !!!

    Veel plezier met 'cruisen' vandaag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer een heerlijke dag!!! Je kan goed lezen dat je flink aan het genieten bent. Wat een fijne vakantie. Daar kom je heerlijk uitgerust en vol van energie van terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Krijg echt zo zin om naar Florida te gaan met het lezen en zien van jou blog! Wat heb je vandaag weer een topdag gehad, alleen jammer dat het soms te druk was. En ook nog lekker wezen shoppen. De Bubbleroom ziet er leuk uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij de Bubbleroom kom je ogen tekort. Leuk dat je daar geweest bent. Sanibel is een heerlijke plek, wij zien er meestal dolfijnen.

    BeantwoordenVerwijderen