dinsdag 14 mei 2019

13 mei 2019 Seaworld valt in het water

Kort nachtje weer, half 5 klaarwakker. Maar ja, sliep wel al om half 10, dat scheelt.

Verheugd stond ik op, Seaworld staat vandaag op het programma.
Er was wat regen voorspeld, maar niet erg, beetje bewolking en af en toe een buitje is niet erg in zo'n park als Seaworld.
Dacht ik...

Op weg naar Ihop, meestal eerste dag, maar gisteren ging dat niet door omdat ik in de buurt was van DG Doughnuts.
Heerlijke crepes gegeten, achteraf heb ik daar bijna de hele dag op kunnen teren. Want lunch schoot er bij in.



Nog even naar Publix, had wat tijd over. Dat heb je he, als je zo vroeg wakker bent.
Door naar Discovery Cove, weersverwachting zat me toch niet lekker. Even wat vragen gesteld over morgen.



Daarna op naar Seaworld, was er om 9.45 uur. Even wat rondgekeken, een beker gekocht zodat ik voor 5,99 (dat komt er dan nog bij) refills drinken kan halen. Bloedheet dus was wel nodig.

Als eerste had ik de dolfijnenshow gepland. Begon om 11 uur. Was nog geen 5 minuten bezig of het werd afgeblazen, storm onderweg. En toen barstte het los. Duurde niet heel lang, maar toch even blijven zitten schuilen.
Wat rondgekeken, en door naar Pets Ahoy, mijn favoriete show.
Heb er weer van genoten.

Show wordt gedaan met allerlei dieren, deze komen veelal uit het asiel vandaan, en hebben zo een goed tehuis gekregen. Zo leuk om te zien, en ze hebben er ook echt plezier in volgens mij.




Op weg naar buiten dacht ik wat hoor ik nou? Het ging toch los... wolkbreuk van een uur ofzo. Hele tijd staan schuilen. Het water stroomde ondertussen het theater binnen. Ze waren bezig met soort zandzakken voor de deuren te leggen.

Dit ging niet meer stoppen vreesde ik. In de stromende regen naar de auto gelopen, af en toe geschuild, maar was doorweekt. Zou naar de Florida Mall, maar zo zeiknat zag ik niet zitten, dus langs hotel gereden en droge kleren aangetrokken.
Toen alsnog naar Florida Mall.



Was er rond 16 uur, dus een versneld rondje gedaan. Ook hier weer wat favorieten bezocht.
Wederom niet veel gekocht.

En toen was het bijna 18 uur, in NL ben ik dan al jarig, yay!
Tijd voor diner! Toen ik naar de Florida Mall reed wist ik al waar ik zou gaan eten. Uiteraard bij Shake Shack.
Al maanden loopt het water me in de mond als ik er alleen al aan denk, die cheese fries. Is namelijk 14 maanden geleden dat ik er voor het laatst was.

Dus happy birthday by myself, op het terras. Want inmiddels scheen het zonnetje weer, en het was zalig buiten!




Rare dag, maar toch met een voldaan gevoel naar hotel gereden. Want hey, ik ben in Florida :-)

Ondertussen nog een appje van buuf gekregen. Misty lag rechts van haar, op haar kussentje, is bij mij ook standaard. Maar huh, Villo lag links van haar op de bank. Doet ie bij mij nooit haha!
Fijn dat ze het naar hun zin hebben, voelt zoveel fijner dan hier.




Morgen dus de grote dag, Discovery Cove, heb er heel veel zin in maar ook gemengde gevoelens want vrees dat ook deze dag in het water gaat vallen.
Ik kijk morgenochtend even hoe het weer is. En anders verzet ik het maar.
Ik weet dat je niks aan het weer kunt veranderen, maar het weer is komende 2 weken goed, zo ziet het eruit, behalve dus vandaag en morgen. Zo balen toch wel, kijk er al zo lang naar uit.

Woensdag ook nog niet echt mooi, zoals het er naar uit ziet donderdag wel zonnig. Zeggen ze...
Zou donderdag richting Ft Myers, via Circle B Bar, maar kan eventueel ook DC donderdag doen natuurlijk. En dan rond 17 uur richting Ft Myers rijden. Hotel dan even informeren dat ik er later pas ben.

Of verzetten naar februari, heb plannen om dan weer te gaan. Dat zou dan definitief worden, niet erg toch?

DC is hier heel coulant in. Zelfs als het morgen mooi weer is vroeg, en ik de Dolphin Swim zou hebben gedaan mag ik het alsnog verzetten als het dan rotweer wordt daarna.
Niet de swim natuurlijk, maar wel de hele dag op het resort verblijven.

Dus ik zie morgen wel wat het gaat worden! Wordt het niks ga ik kijken waar het mooi weer is, waarschijnlijk aan de kust, en wordt het wellicht beach, love the beach!

Tot morgen, en bedankt weer voor de vele reacties, erg leuk!





20 opmerkingen:

  1. Hieperdepiep..hoera! Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat een dag vandaag he? Gelukkig hadden we de mall gepland en tegen de tijd dat we 'thuis' waren scheen het zonnetje weer. Volgens de berichten geeft ie morgen zon af en weinig tot geen regen. Ik hoop dat dit uitkomt en je morgen tussen de dolfijnen kunt zwemmen. Een hele fijne verjaardag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!!! Pfff wat n dag gisteren. Zo zonde al die regen. Ik duim voor je dat DC vandaag wel door kan gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Happy Bday, ik hou mijn vingers gekruist voor je dat je al je plannen uit kan laten komen. Heel veel plezier bij de dolfijnen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik volg je blog ook, erg leuk om te lezen. Van harte gefeliciteerd en nog een leuke dag met de dolfijnen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd en welkom bij de club. Ondanks het weer toch een leuke dag en een feestmaaltijd. Hopelijk gaat DC door, dat is echt zo’n leuk park, echt geweldig en anders verzetten, hebben alvast iets om naar uit te kijken 😬😬 Goede rit naar de kust.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd Cindy met deze mooie leeftijd, ik hoop zo dat je plannen door kunnen gaan, ik zie wel, dat er s'middags regen is voorspelt. hopelijk valt het mee. Gisteren is toch nog een leuke dag geworden, ondanks de regen. veel plezier vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Happy Birrhday Cindy!! Ik hoop voor je dat het weer toch nog meevalt vandaag en dat je een heerlijke dag in DC hebt. Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd ! Ik hoop voor je dat je, hoe dan ook, een mooie dag zult hebben. Wij lezen morgen wel weer hoe het is gegaanπŸ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte gefeliciteerd. Een mooie dag word het zeker want je bent in Florida :-) Maar ik hoop dat het nog een beetje mooier word zodat je DC kunt doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. The cheese Fries ziet er heerlijk uit, moet ik toch ook maar eens een keertje eten. Ik zal duimen voor je dat morgen Discovery Cove door kan gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefefeliciteerd met je 50 ste verjaardag vanaf nu ben je Sara!!!
    En je kan op geen mooier plek jarig zijn dan in Florida in Discovery cove,hoop zo voor je dat het droog is.
    Ga lekker van je dag genieten en ben al heel benieuwd naar je blog van morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Cindy
    Ook namens ons van Harte
    En ook wij hopen voor je dat het allemaal doorgaat vandaag
    Het is zo mooie ervaring Joke heeft het er nog over
    Veel plezier en geniet er van
    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hieperdepiep hoera!! Hoop dat je een mooie dag gaat hebben vandaag :-) Het liefst met mooi zonnig weer in DC!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd Cindy, ik kijk uit naar je verslagje van DC en hoop oprecht dat het weer meewerkt! Ik duim!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook hier, van harte gefeliciteerd en maak er hoe dan ook een geweldige 50e verjaardag van 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd Cindy, ik hoop dat je een geweldige dag in DC zal hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd, en ik hoop dat de weergoden je goed gezind zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Happy birthday Cindy!
    Jammer dat je dagje Seaworld letterlijk en figuurlijk in het water is gevallen, hopelijk is het morgen op je floridiaanse verjaardag een met zon overgoten dag....hoop het zo voor je.
    Maar verplicht in februari weer is ook geen straf...πŸ˜‰
    Have an awesome day....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Van harte gefeliciteerd Cindy!

    Jammer van alle regen in Seaworld zeg. Gelukkig kon je bij pets ahoy lekker droog zitten. Dat is ook mijn favoriete show. Al die schattige dieren die zo goed " toneel" spelen.
    Dat frietje ziet er jammie uit. Gaat op mijn lijstje.
    Ik hoop echt dat het morgen droog is zodat je lekker je verjaardag kan vieren in DC.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jammer dat er zoveel regen is gevallen, al met al heb je toch nog iets van Seaworld kunnen doen. Hoe leuk ia dat om je 50e verjaardag in Florida te vieren! DC loopt niet weg maar toch wel balen dat het door de weersomstandigheden niet door kan gaan.

    BeantwoordenVerwijderen