donderdag 16 mei 2019

15 mei 2019 Seaworld in de herhaling

Zo mensen, wat was ik moe gisteravond. Korte nachtjes hakten er uiteindelijk toch ook wel in.
Maar... vanmorgen werd ik om 6.30 uur wakker. Er is progressie!

Voelde me ook een stuk uitgeruster meteen. Kon lekker rustig aan doen. Dus op gemakje gedoucht, even wat zitten internetten. De blog nog geschreven. Vind het toch leuker om het 's avonds te doen hoor... Dan lees je de volgende morgen de reacties, en dat is zo fijn wakker worden.
Had nu evengoed ook leuke reacties op post dat blog later zou komen, dat scheelde!
Ontbeten, lekker op het terras.



Rond half 10 richting Seaworld, nog even langs de Wawa daar om te pinnen. Er worden daar geen kosten berekend voor pinnen en dat is fijn, als echte Nederlander zijnde.

10 uur bij Seaworld. Druk! Lange rijen, maar schoot toch wel op. Veel bussen met scholieren, allemaal t shirts met opdruk van welke klas ze waren. Geen last van gehad verder. Ja, het was druk,
en lange rijen bij de achtbanen. Had me voorgenomen om een keer 1 te proberen. Had nu goed excuus om dat niet te doen haha.

En... de zon, hij leeft nog! Wat een zaligheid. Wel wat verbrand, huidje moet nog wat wennen.
Maar wat heerlijk, er stond ook een lekker windje dus het was goed uit te houden.

Heb de dolfijnenshow gezien, daarna One Ocean, en nog een keertje Pets Ahoy, en ook nu ging er wat fout, katten die ineens stopten. Hondjes die op het verkeerde dingetje tikte met de poot. Heerlijk om te zien.
One Ocean maakte ook weer zoveel indruk. Ben zo'n emotionele trut die dan de tranen in de ogen krijgt... haha.












Tussendoor wat gegeten, kindermenuutje. Af en toe even chillen op een bankje. Heerlijk relaxt zo.
Rond 15 uur naar Disney Springs gereden. Klein stukje bekeken, alleen maar rechts, richting Ghirardelli (lekker chocolaatje!) en een klein stukje van de winkels bekeken, waaronder Sephora. Die vind ik zo mooi daar.
IJsje gegeten bij Ghirardelli, heerlijk onder een parasol, aan het water, ook weer chill. Lekker zo na een paar toch wel drukke dagen.

Wat ik overigens nog erg leuk vond is het volgende: ik stond me in te smeren, mijn bovenarmen, schouders. Voor mijn rug heb ik een spray. Die zou daarna aan de beurt komen.
Stopt een Amerikaanse vrouw en biedt aan om mijn rug in te smeren. Ze zag dat mijn schouderbladen wat rood werden.
Dat is zo typisch Amerikaans vind ik. Die vriendelijkheid. In Nederland hoef je zoiets niet te verwachten. Tenminste, niet snel.





Uiteindelijk richting hotel, via Walmart. Daar een uur rond gelopen, even lekker de tijd genomen.
Salade meegenomen naar hotel, en een yoghurtje. Ze hebben hier van die lekker low fat yoghurtjes, zalig. Want het ijs(je) was toch wel veel vanmiddag. Dus geen trek in diner.
Moet daar toch even op gaan letten, want er staan nog een aantal restaurants op de planning straks
in Ft Myers, niet teveel eten overdag dan.

Was 19 uur terug in de hotelkamer. Ook weer chill nu, blog schrijven, wat lezen. Wat internetten.
Koffer zo weer inpakken, tenminste, heb hem niet uitgepakt, maar alles wat ik gebruikt heb er weer instoppen en mijn aankoopjes en cadeautjes erin doen.



Morgenochtend denk ik dat ik rond 9 uur uitcheck. Ga dan richting Circle B Bar Preserve.
Daarna dus door naar Ft Myers, zoveel zin in!
Eerst een uur rijden ongeveer, daarna 2 uur. Radiootje aan en gaan.

Ben zo benieuwd naar al die prachtige strandjes daar!

Tot morgen!


19 opmerkingen:

  1. Leuk, op naar de westkust voor de afwisseling. Duimen voor heerlijk weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een heerlijke dag! Seaworld heb ik nog nooit gezien maar staat voor december op het programma.
    En inderdaad, wat zijn Amerikanen vriendelijk en behulpzaam. Ik hou er van!
    Wij hadden gisteren ook bij WaWa gepind maar bij ons zijn er wel kosten berekend zag ik later op de app. Vreemd.

    Een hele fijne dag morgen, ik ben benieuwd naar je tweede gedeelte van de reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is weer n geweldige dag geweest. Heerlijk zeg. Ook wij vinden de reacties op t blog leuk om te lezen in de ochtend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt als een heerlijke dag, en wat fijn dat de zon weer terug is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahh de laatste One Ocean foto Makaio en Trua .. Zo heerlijk te zien dat ze papa/opa achterna gaan qua formaat. Top dag lekker genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Topdag! Benieuwd wat je van de Gulfcoast vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke dag geweest en nu lekker met de zon! Enne One Ocean maakt bij mij ook altijd wel los, heb ook vaak zat tranen in mijn ogen hihi. Veel plezier bij Circle B en Fort Myers!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ondanks de buien toch heerlijke florida dagen. geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker dagje zo toch, rustig aan opstarten, Seaworld met enkele shows en daarna Disney Springs. Goede rit naar FT. Meyers.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke dag en fijn om alles op je gemak te kunnen doen.
    Dat is vakantie😉
    En inderdaad wat aardig van die vrouw om te helpen smeren.
    De mensen zijn daar altijd zo vriendelijk en behulpzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heerlijke dag, het goede leven. Op naar nog meer fijne dagen in de zon en op het strand.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn, zo’n relaxt dagje! Veel plezier aan de westkust, de stranden zijn daar geweldig mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijke dag met de diertjes en zo fijn dat de zon zichzelf liet zien. Superlief van die mevrouw om je schouders in te smeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een prima dag en die behulpzaamheid van de Amerikanen is waarom wij zo gek op dat land zijn, Enjoy Fort Myers

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke dagen heb je weer gehad, en nu naar de westkust. Die kant is bij ons echt favoriet: Sint Petersburg ( de stad, het strand- Fort de Soto-, Boyd Hill Nature Park...), Clearwater, Honeymoon island, Caladesi, helemaal top! ❤️
    Vorig jaar was er in St.Pete's een festivalletje: openlucht bioscoop, heel leuk, knus en gezellig.
    Veel plezier weer en wij lezen weer met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou de herhaling van Seaworld is gelukkig wel geslaagd!
    Je hebt je weer prima vermaakt met van alles en nog wat en nu naar de kust, zo heerlijk Fort Myers met de Pier en de winkeltjes daar. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Top dagen al gehad en ft myers ga je super vinden!

    BeantwoordenVerwijderen