vrijdag 24 mei 2019

23 mei 2019 Fort Myers Beach en Lovers Key

Zo, dat was weer een dagje strand! Genoten. Standaard ochtend ritueel incl. IHOP.


Terug op de hotelkamer spulletjes gepakt. Zie ineens iets vanuit mijn ooghoek, en kijk, dolfijnen!
Zomaar ineens! Wow! Zo leuk, 3 stuks, af en toe de vin boven water, ze springen hier natuurlijk niet, maar wat een belevenis weer! Dat beloofde wat voor de dag.

Ik heb veel foto's, maar allemaal mislukt... haha! Hieronder zie je nog wat.



Wilde naar Fort Myers Beach. En had zo'n gevoel dat ik het daar niet zo zou vinden, dus eenmaal gearriveerd maar voor een uurtje betaald. En mijn gevoel klopte. Leuk, maar niet bijzonder.
Wel ontzettend genoten van de vele pelikanen die hun ontbijtje bij elkaar aan het scharrelen waren.

Heb op strand gelopen, en het hele stukje kon ik het aanschouwen. Prachtig!














Daarna doorgereden naar Lovers Key, nu andere strandafgang genomen, lopend over de brug i.p.v.  het trammetje.
Dan ga je naar rechts en stukje wandelen (wel warm hoor in die hitte haha) en dan kom je bij die "dode bomen" op het strand.

Mooi stuk, dat contrast met die blauwe zee. Prachtig. Continu om je heen kijken, het uitzicht op het water in je opnemen, zo mooi allemaal!

Toen weer terug naar de strandafgang en daar paar uurtjes op strand gespendeerd.


























Zo, genoeg foto's?



Rond 14 uur naar Bonita Springs gereden. Daar uurtje op terras gezeten bij Doc's Beach House.
Geen zin in lunch, maar wel zin in Key Lime Pie, die was zalig!






Daarna richting Coconut Point Mall gereden, maar was eigenlijk wel klaar met de winkels.
Nog even bij Dillards gekeken, daar van de week niet geweest, en toen richting winkels/restaurants vlakbij hotel.

Waar zal ik eens gaan eten? Er zit daar ook een Ruby Tuesday, en daar ben ik nog nooit geweest, dus dat werd hem.
Steak met kaas, shrimps, en gegrilde courgette en frietjes. Smaakte allemaal erg goed.



Ik vond dit wederom een topdag, rest van de dag geen dolfijnen meer gezien, maar de pelikanen (hou van pelikanen!!) maakten veel goed.

Nu net de koffer en tassen gepakt. Was weer een klus.... en dan tasjes apart houden omdat ik nog een overnachting heb in Orlando. Best wel onhandig eigenlijk.

Maar het is zo goed als klaar. Morgenochtend laatste dingetjes, beneden staat bagagekar. In de auto laden en op naar Orlando. Wil uiterlijk 9 uur gaan rijden.
Ga een stop doen bij Myakka River State Park. Vind het stuk anders te lang om te rijden (3 uur), en ben er nog steeds niet geweest, nu ik toch ongeveer die kant op moet... Dan morgen maar!

Gok dat ik rond 14 a 15 uur bij hotel ben. Hopelijk kan ik de spullen dan al kwijt. En dan zie ik wel even wat ik ga doen. In mijn planning staat Florida Mall, maar kan zomaar wat anders worden.
Dat zie ik morgen wel.

Geen idee hoe laat ik 's avonds op kamer ben, kan zijn dat ik de blog pas thuis doe. Dus als jullie de blog missen zaterdagochtend...

Zaterdag vlieg ik in ieder geval om 14.15 uur richting Washington. Alwaar ik een overstap heb van 1.15 uur, heel kort, dus ik hoop dat ik de overstap haal. Dan ben ik, als het goed is, zondagmorgen rond half 8 op Schiphol.
Ene kant moet ik er niet aan denken (zeker niet als ik de weersvooruitzichten zie voor volgende week...) maar aan de andere kant: yay naar huis! Mis het wel, niet echt last van heimwee, maar wel knagend gevoel. Vooral voor mijn katten. Mis ze gewoon 😊 😸

Tot morgen! Of zondag. Kan ook maandag worden haha. Jullie lezen het wel!


13 opmerkingen:

  1. Jeeeeee! Twee weken volgemaakt. Knap! Supervakantie was het he? Benieuwd nog naar Myakka, dat is er bij ons ook weer niet van gekomen. Goeie vlucht terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke dag weer met prachtige foto’s en gegeten bij Ruby 1 van mijn favorieten vooral het saladebuffet 😋

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig mooi daar! Die kleur van het strand, zee en lucht...kan je idd van blijven genieten. Morgen nog een leuke laatste dag en alvast een goede terugreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovers Key blijft toch prachtig! Wat een heerlijke dag heb je er weer van gemaakt.
    Morgen toch naar Mayakka, denk een goede keuze. Ben heel benieuwd of je daar wel veel wildlife gaat zien. En alvast een goede terugreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie stranddag weer, het lijkt wel een privéstrand niemand te zien.
    Wat snel voorbij gegaan zeg, maar het was geweldig. Nog 1 dagje genieten.
    Mooie dag weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik val in herhaling maar echt een mooi strand. En toch nog dolfijnen gezien bij het hotel! Ben benieuwd naar Myakka, zal vast gaaf zijn. Nog even lekker genieten in Florida en straks weer terug naar de poezekindjes, is ook weer fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dolfijnen yeahhh!! Wat n mooi strand ook vandaag weer. Jeetje wat is die tijd omgevlogen daar. Geniet nog ff en alvast n goede reis terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dat heerlijk wakker worden meet een dolfijn voor je neus.
    En ik vind de pelikanen ook altijd geweldig kan je uren naar kijken.
    Je hebt weer een heerlijke dag gehad meteen lekker stukje taart en bij ruby’s.
    Morgen nog een dag en dan alvast een goede terug reis

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk dat je di keer op je gemak alle tijd had om vooral lekker veel mooie stranden te bezoeken.
    Ik blijf het stoer vinden dat je dit allemaal maar doet in je eentje en dat je overal gewoon voor gaat, daar mag je best ontzettend trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe geweldig is dat als je wakker word en uit het raam kijkt je dolfijnen ziet WAUW. Lekkere dag weer hoor. Goede reis naar Orlando geniet van je laatste dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je overstap in Washington net zo voorspoedig verloopt als de onze in Houston zit je helemaal goed. We waren binnen 20 minuten bij de gate dus we hadden ruim de tijd.
    Geniet nog maar lekker van je laatste uren in FLorida en haal alles er uit wat eruit te halen valt nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goede reis Cindy. Het was weer prachtig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goede reis Cindy! Je hebt t leuk gehad zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen