woensdag 22 mei 2019

21 mei 2019 Siesta Key Beach

Vanmorgen 6 uur de wekker. Dat valt even tegen zeg, word meestal wel rond die tijd wakker, maar
je zult net zien, nu lag ik lekker!

Eruit, ochtendritueel, allemaal beetje versneld, want wilde op tijd weg. Want... beach!

Ontbijt bij IHOP, was weer een stevige... Maar zo lekker!



Ondertussen reacties lezen tijdens ontbijt, nog wat tips gekregen. Dat wordt nog lastig kiezen... bedankt allemaal! Daardoor wist ik al dat ik nog een keer terug moet.

Wilde 7.45 uur gaan rijden, dat werd 08.00 uur. Netjes, ben altijd stipt, behalve op vakantie.

Saaie rit er naar toe, over de 75. Maar wel lekker rijden. En weer een paar mooie bruggen, dat maakt het rijden zo leuk.
Oh, en voor 3e keer getankt, heb al dik 1000 miles gereden. Dat is dus 1600 kilometer.
Ter vergelijking: in NL rij ik 4000 a 5000 km in een heel jaar!!!
Maar tanken blijft een feestje hier, qua prijzen. Heb tot nog toe voor USD 70,= getankt totaal.

Kwam aan op de parkeerplaats, die heel groot is overigens. En gratis parkeren, netjes!
Toen ik later wegging nog zat plaatsen, maar dat zal in de weekenden en hoogseizoen anders zijn.

Eenmaal op het strand koelbox en tas neergezet, want wow, was totaal overrompeld door de schoonheid van dit strand. Heel breed, heel wit, en vooral heel zacht en koel zand. Dit zand wordt niet heet. En kleeft als een soort poedersuiker aan je. Onmogelijk om zandvrij het strand te verlaten haha.

Spullen neergezet (geen waardevolle dingen erin) en gaan wandelen. Totaal half uurtje ofzo.
Zag op gegeven moment een groep mensen staan, dan weet je dat er wat te zien is.
Toen ik dichterbij kwam zag ik het, manatees! Een hele kudde. Eerst kreeg ik kippenvel, toen ijskoud onder de hete zon, en toen tranen in mijn ogen. Zo mooi!
Af en toe de kopjes boven water. Heb foto's en filmpje, maar in het echt is het zoveel mooier uiteraard.
Wat een mazzel, mijn dag kon nu al niet meer stuk!



Daarna een uurtje of 2.5 denk ik liggen zonnen, kijken vooral. Heb leesvoer mee, maar dat is gewoon zonde om te doen hier. Veels te mooi. Af en toe het water in, wat ook gewoon weer lauw was. Las net dat het 91 gr.f. is.
Dat is 32 graden celsius! Wow...




Lekker veel foto's, kon niet kiezen!



























Heb me op een gegeven moment los moeten rukken van het strand.  Had hier zo de hele dag kunnen blijven liggen. Maar ja, wilde nog meer zien uiteraard.

Had van Christa (bedankt nog) tip gekregen om naar St Armands Circle Shops te gaan, een rotonde in Sarasota, met allemaal winkeltjes en restaurantjes.
Op de route lag Oleary's tiki Bar & Grill, had deze tijdje terug al genoteerd, ergens gelezen op een blog.

Daar geluncht. En wow, wat een mooie spot om te lunchen. Ligt in de haven van Sarasota.
Prachtig gezeten, en lekker gegeten. Coconut shrimps uit een mandje. Proefde geen coconut, maar waren evengoed lekker. Waren volgens mij gewoon gefrituurd met een deeglaagje haha.









Daarna door naar St Armands, zit op 20 minuten daar vandaan.
Ook even rondgekeken, wat winkeltjes in, zitten paar erg leuke winkeltjes. En een ijsje gegeten bij Kilwins. Alhoewel, dat was IJS, laat het "je" maar weg dus.
Was leuk, maar ik vind dat bij Punta Gorda toch veel leuker, veel relaxter sfeertje.









Het liep al tegen 16 uur. Zou nog naar Turtle Beach, maar ineens ging het licht uit. Was zo moe ineens!
Heb nog steeds niet al mijn energie terug van voor mijn burnout, dus niet zo gek.
Luisten naar mijn gevoel, en op huis aan.

1 ding is zeker, hier kom ik terug! Ik wil er wonen haha!

Jullie raden het al, geen diner... Yoghurt en fruitsalade van Publix.

Rond 18 uur in hotel, dus heerlijk 2 uurtjes zitten kijken op het water, genieten!

Dit was een dag met een gouden randje!






Morgen ga ik naar Six Mile Cypress Slough Preserve in de ochtend. En in de middag shoppen bij
Gulf Coast Town Center.


Onderweg naar Sarasota bedacht ik me nog dat het jammer is dat ik zo weinig Stateparks bezoek. Maar die gedachte is nu weg hoor. Ten eerste is het daar gewoon te warm voor.
Maar belangrijkste: de stranden zijn gewoon te mooi!!!

Donderdag is mijn laatste volle dag hier, en dan staat sowieso Fort Myers Beach op het programma, wil dat strand nog even uitgebreid bekijken.

Ben in de avonden best wel moe, dus zonsondergang bekijken komt er niet van.
Maar andere kant: ik zit thuis 10 minuten van het strand, en het is dezelfde zon ;-) Dus die
zie ik komende zomer wel vaker.

En als je alleen foto's kijkt, prima! En respect voor degenen die de lap tekst helemaal lezen :-)
Ik denk dat dat komt doordat ik alleen reis, en gewoon lekker alles van me afklets middels mijn blog.

Tot morgen!




27 opmerkingen:

  1. Die manatees zijn echt gaaf, ik snap dat je tranen in je ogen had hoor! Heerlijk dagje zo weer, we genieten lekker mee :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klets maar raak. Heerlijk om zo mee te kunnen genieten. Zelf ben ik niet zo "strandig", maar door jouw verhalen krijg ik er helemaal zin in. Wat een belevenis, die manatees zo dichtbij. Van die fudge slices loopt het water me in de mond, zeg. Jammie. Geniet nog lekker vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtige dag was dit. Die mannateees wowwwww!!! Op en top genieten zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, dat witte poederzand. Dat is voor mij Florida. En eindelijk: je hebt je beesten gevonden: wat een prachtig gezicht zeg, die manatees.
    En ook wij zijn savonds helemaal op en brengen de avond meestal 'thuis' door. Morgen al weer onze laatste volle dag, jij hebt nog een dag extra! Bofkont!
    Hele fijne dag morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig strand! En dan ook nog die kudde!!! Ik snap heel goed dat dit je nieuwe woonplek gaat worden. En als je een vrijdag weer naar huis toe vlieg mag je wel opschieten met die rijke man te vinden😉😉😉. Veel plezier weer vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een lekker ontbijtje (jaloers want ik zit aan een bruine boterham), mooie stranden, manatees, uitzichten...
    Oh wat genieten! Fijn dat we lekker mee mogen kijken. Heerlijk! Geniet er maar gewoon van ;)
    Groetjes, Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig ruim strand en nog gratis ook. Plus wildlife. Kortom: jouw strand ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige dag Cindy, en wat vliegt de tijd zeg! Heerlijk je verslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig zo ‘n dag en ik blijf het stoer vinden dat je in je uppie overal naar toe rijdt!
    Ivm je energie wat ik herken zou ik een keer ‘s ochtends uitslapen zodat je ‘s avonds op stap kan en zo’n mooie zonsondergang te bekijken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uitslapen? Wat is dat??? Haha, lukt me thuis ook nooit. Voor werk 6 uur op, als ik dan vrij ben ook uiterlijk 7 uur wakker. Is me al in geen jaren gelukt. Was het maar zo :-)

      Verwijderen
  10. WoW cindywat een dag.
    Die mannetees zijn geweldig wat een mazzel dat je er zoveel zag.
    En vind het helemaal niet erg hoor dat je zoveel schrijft alleen maar gezellig en de foto’s zijn prachtig.
    Zijn er nooit genoeg😉
    Wat mooi daar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke stranddag met de Manatees als 'superbonus' !!! Lekker veel foto's vandaag en daar houden wij wel van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldige dag, zalig strand, Manatee's bij de vleet, en dan OLeary's (wij zaten er een keer toen iemand met zijn watervliegtuigje aan kwam om te dineren ;) )
    Het je het beeld van Unconditional Surrender nog gespot??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wist niet dat die daar stond, maar zag het op de terugweg vanuit de auto, kon toen niet meer stoppen. Maar echt zo van "oh staat deze hier!"

      Verwijderen
  13. Geweldig filmpje van de manatees. De stranden aan de Gulf zijn zo mooi, het is genieten. Goed idee om die state parks te laten voor wat ze zijn, veel te warm, echt strand weer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een TOPdag weer zeg! Geweldig om manatees in het wild te zien en wat een schitterend strand. En schrijf maar lekker hoor, ik geniet van je blog 😀 en natuurlijk ook van de foto’s!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik lees elke ochtend heerlijk je blog zo'n lekker begin vd dag, en die hele lappen tekst lees ik graag tesamen met je mooie foto's.
    Prachtig die mannetees dat ontroerd omdat zo in het echte te maken.
    Geniet van je laatste vakantie dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Klets maar raak hoor. Wat een gave dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou dat was weer een dag om in te lijsten Cindy! Wat gaaf die manatees en het strand zo mooi! Wat een prachtige plekken heeft Florida toch! Wat een heerlijke plek om te lunchen,
    Zo leuk om elke morgen te starten met je blog , zal het straks weer missen. Mooie dag weer vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zucht, officieel jaloers op deze dag! Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die lappen tekst zijn juist zo leuk om te lezen, lekker blijven doen. Heerlijke dag, mooi wit strand en manatees vlak voor je, wat moet dat gaaf geweest zijn voor je. De ijsjes van Kilwins ken ik ook wel, die zijn zo lekker maar zo groot, ook al neem je een klein ijsje. En dan gaat het kaarsje uit aan het eind van de dag, mooi moment om even gewoon lekker niets te doen, ook dat is vakantie.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig die manatees. En dat strand ,zo wit. En dan nog zo heerlijk eten met dat uitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Is helemaal niet moeilijk hoor om de lap tekst te lezen, leuk juist! Wat een schitterend strand lijkt wel van fluweel en die manatees, dat is echt een cadeautje👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is hartstikke leuk om mee te lezen en je foto,s te kijken. Schitterende reis ben je aan het maken,zoals je ontmoeting met de manatees vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijk ontbijt weer 😁
    En wat een fantastische dag zeg. Lekker op het mooie strand en die manatees..... hoe groot is die kans? Je hebt echt geluk gehad en ik begrijp heel goed dat je daar van volschiet.
    Geniet nog lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke dag! De stranden zijn aan deze kant van Florida echt heel mooi! En die Manatees, zo veel en zo dichtbij! Wat een geluk dat je dat gezien hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een dag Cindy, echt gaaf die manatees! Ik snap dat je daar ontroerd van raakte. En dat strand is zo mooi, wil ik ook echt heen... liefst Nu hihi..
    En je blogs zijn altijd super leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen