maandag 27 mei 2019

25 mei 2019 De terugreis

Zo, en dan zit je weer thuis... Heel dubbel, want heel fijn, maar mis nu ook Florida alweer.

Maar goed, nog even een verslagje tikken van de terugreis. Wekker gezet, maar was wederom niet nodig, was 6 uur wakker.
Rustig aan gedoucht, laatste spulletjes ingepakt, en nog wat zitten internetten. Hoefde pas om 9 uur weg.

Ben eerst naar Publix gereden. Daar een lekkere yoghurt parfait gekocht, en een croissant (die ik meenam voor in het vliegtuig, maar achteraf helemaal geplet weg heb moeten gooien haha)



Buiten lekker mijn yoghurt opgegeten, nog even genoten van de blauwe lucht en de zon. Niet in de zon gezeten, want had mijn lange broek aan, en het was alweer bijna 30 graden.

Toen op weg naar het vliegveld. Nog bij Wawa auto volgetankt. Deze lag 10 mile voor het vliegveld, maar je merkte niks aan de stand van de benzinemeter. Eenmaal op het vliegveld 0 bonnetje gekregen, altijd fijn.
Alamo is ook deze keer weer erg goed bevallen. Fijne auto, en alles is daar ook altijd gewoon goed geregeld. Ook de Skip the Counter is erg fijn op MCO.
Jammer dat dat op Sanford niet kan, maar er staan eigenlijk nooit lange rijen daar.


Was 3.15 uur van te voren bij de balie van United. Bewust, want Memorial Day weekend en ik verwachtte een grote drukte op het vliegveld. Dat viel achteraf mee. Koffer gelabeld (inchecken had ik vorige dag al gedaan) en controles gingen ook snel.
Alleen altijd zweten bij die handbagage check. Schoenen uit, en weer aan, laptop uit de trolley, en er weer in. Maar alles ging weer goed.

Dus had alle tijd op het vliegveld. Voor je naar de gate kan is er een soort hal met wat eettentjes. Niet veel keuze overigens vond ik. Ook maar 1 winkeltje. Dus weinig rond te kijken in tax free shops.
Er zat een Ruby Tuesday, dus daar lekker wat gegeten. Een burger met patat. Om het nog maar eens goed te eindigen. Smaakte erg goed. Vind het altijd wel lekker om even goed te eten voor een vlucht.






Het vliegtuig ging gelukkig op tijd de lucht in, en 10 minuten te vroeg landden we op Washington Dulles. Fijne vlucht, ietwat turbulentie, en een heel stevige landing. Korte landingsbaan? Want hij ging goed in de remmen meteen.

Fijn dat we wat te vroeg waren, want ik had een korte overstap, van 1.15 uur. Maar dat was meer dan genoeg. Moest van D naar C, en dat is alleen maar een stuk lopen van de ene kant naar de andere kant. Geen security of controles meer.
Genoeg te zien onderweg, wat een drukte op dit vliegveld. Jaren terug al eens geweest, wat zitten daar toch veel eettentjes en winkeltjes. Erg leuk.





Uiteindelijk ging het vliegtuig half uurtje te laat de lucht in vanwege de drukte. Er werd gewaarschuwd voor turbulentie tijdens het opstijgen vanwege een onweersbui, en turbulentie onderweg. Dat hadden we wel, maar het viel allemaal wel mee. Wat gehobbel, maar niet heel erg.

Uiteraard niet geslapen (ik kan niet zittend slapen) dus wat zitten lezen en wat films gekeken, A dogs way home (janken...) en wederom A Star is Born. In Florida elke keer het liedje op de radio, Shallow, dus dit is wel een beetje favoriet geworden. En vind de acteur erg prettig om naar te kijken 😃

Na ongeveer 7 uur vliegen (meevaller!!) landden we rond 7 uur op Schiphol op de Polderbaan.

Bagage was er redelijk snel, op naar buiten, naar bus 300 om terug te gaan naar parkeergarage QPark bij Spaarne Gasthuis. Bus kwam net aanrijden (rijdt overigens elke 10 minuten) dus kon zo instappen.
Na een kwartiertje bij de auto. Na wat gehobbel en gebobbel (goh, ik moet de koppeling weer gebruiken... en jemig wat een koekblik is het toch haha) naar huis gereden.
Deze parkeerplek is uitermate goed bevallen. Goede prijs, net voor de drukte rond Schiphol ga je de A9 af op de heenweg. Op de terugweg net ná de drukte de A9 weer op.
Top! Die houden we erin. En bus 300 rijdt heel frequent, elke 10 minuten vanaf 5 uur 's ochtends.

Op naar huis! 9.30 uur was ik al thuis.
Daar werd ik met niet zo heel veel enthousiasme begroet door de katten, met veel enthousiasme door mijn buuf. Ze heeft 2 weken bij mij in huis gezeten door werkzaamheden aan haar eigen huis.
Helemaal goed, mijn katten zijn nu helemaal super verzorgd (normaal ook al top) en omdat
ze 2 weken lekker veel gezelschap hadden hebben ze mij niet zo erg gemist vermoed ik haha.



Meteen op de was gestort, koffer uitpakken etc. (koffer was wel gecontroleerd)


Rond 12 uur ging het licht uit. Gedoucht, en mijn bed ingedoken tot 15 uur (wekker gezet)
Nog even boodschapjes gedaan, en gisteravond met melatonine rond 21 uur gaan slapen, tot vanmorgen 6 uur. Wat wazig in mijn hoofd door het tijdverschil, maar dat is niet erg.
Dat duurt nog wel even.
Ben gelukkig nog de hele week vrij, dus kan rustig aan bijkomen.

Iedereen bedankt voor de reacties, schrijf de blog voornamelijk voor mezelf (om terug te kunnen lezen) maar de vele reacties maakt het natuurlijk extra leuk.

Ik schrijf nog een blogpost met een soort terugblik, en over mijn volgende plannen.

Vooralsnog blijf ik in ieder geval lekker nagenieten van een topvakantie!









16 opmerkingen:

  1. Home Sweet Home!! Bedankt weer voor t meelezen en ik ben nu alweer benieuwd naar de nieuwe plannen. Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke vakantie Cindy. Ik heb zoals altijd met veel plezier je blog gelezen. Tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een rustige laatste dag Orlando. MCO kan druk zijn, altijd goed om daar rekening mee te houden. Maar dan zit een heerlijke vakantie er weer op. Dank je dat we konden meelezen, altijd leuk om te doen.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat viel inderdaad tegen he, die hal op Orlando Airport. Weinig winkeltjes dus we zijn maar gaan kaarten :)
    Wat fijn dat je bijna direct weer in een goed ritme zit qua slapen. Ik heb die nacht in het vliegtuig ook niet kunnen slapen en de volgende nacht thuis ook niet. Beetje zombie-achtig de zaterdag en zondag doorgebracht maar vannacht gelukkig weer goed kunnen slapen.
    Dank je wel voor je blog: door jouw blog heb ik FLorida op twee manieren meegemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, saai verder daar, kaarten is dan een goed idee! En balen van dat slapen. Moet zeggen dat melatoninen mij altijd wel goed helpt bij thuiskomst. Gelukkig heb je vannacht wel kunnen slapen.
      En wederzijds, ook door jouw blog Florida op 2 manieren meegemaakt :-)
      En allebei kunnen we weer aftellen naar de volgende!

      Verwijderen
  5. Nou een goede terugreis,en lekker dat je thuis nog een weekje vrij bent.
    We hebben weer lekker meegenoten.
    En wat heb je geboft met alle dolfijnen en mannatees.
    En gewoon weer nieuwe plannen maken om weer naar Discovery cove te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb weer genoten van je blog. En MCO is best een saai vliegveld maar vind het toch ideaal dat het maar een half uur van je verblijf is. Nu weer lekker thuis bij de poezen en je ken weer terugkijken naar een geweldige vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was een super vakantie waar je heerlijk van hebt genoten. Het was gezellig met je mee te reizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Welkom thuis! Alamo bevalt ons ook altijd prima, en heel fijn ‘skip the counter’. Lekker hoor, zo’n voorspoedige reis.
    Bedankt weer voor het meelezen en tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En weer thuis, maar wat heb je het heerlijk gehad en vooral erg geboft met het vele wildlife.
    Bedankt voor het blog, was erg lekker elke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toch ook weer fijn om thuis te zijn, maar kan mij voorstellen dat je Florida ook mist, het was een genot om je blog te volgen (want ik mis Florida ook en dit jaar gaan wij niet die kant op) dus bedankt en tot blogs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het was erg leuk om over je belevenissen te lezen. Ook leuk die onverwachte momenten dat je toch wildlife zag. En dan nu weer thuis.
    Wij hebben zelf voor de 1e nacht het Seasons Florida Resort geboekt en ik was benieuwd hoe je het vond. Gelukkig is 1 nacht te doen.
    Groeten, Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt een leuke, fijne vakantie gehad Cindy.
    Bedankt dat we konden mee lezen en genieten.
    Francisca & Hans.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb jij een heerlijke vakantie gehad, wel jammer dat het zwemmen met de dolfijnen niet doorging maar gelukkig mag je er voor terug komen. Was weer erg leuk om je via het blog te volgen! Fijne week nog thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Welkom terug in Nederland.
    Bedankt dat we weer hebben kunnen meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke vakanties hebben jullie toch. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen