zaterdag 25 mei 2019

24 mei 2019 Helaas Ft Myers moeten verlaten...

En dan breekt de dag aan dat ik bijna weer naar huis moet.... Ene kant ontzettend balen, zo lang
naar deze birthday trip uitgeken.
Andere kant: ineens slaat de heimwee toe. Ik mis mijn katten, mijn huisje, mijn eigen bed, mijn eigen douche etc.etc.
Dus... yay naar huis. Maar dus met heel gemengde gevoelens.

Allereerst het uitzicht vanaf de hotelkamer goed in me opgenomen. Mis het nu al, zit nu in hotelkamer zonder balkon...
En wat zie ik daar??? Rimpelingen in het water, zou het?? En ja, de dolfijnen! Wat een mooi afscheid, dat ik ze toch weer even zie. Geen goede foto's kunnen maken, want ze komen af en toe een klein beetje boven water, alleen de vin, en maken natuurlijk geen sprongen.
Maar vond het weer magisch!

Als je heeeeel goed kijkt, rechts boven de palmboom, zie je een stukje dolfijn

Doei mooi uitzicht!



Ontbijt, spullen gepakt, was nog even een klus, gisteravond en zometeen het laatste...
Had favo ontbijtje, crepes met Nutella en banaan. Maar kreeg het niet op. Heb ook vaak
dat het eten me ineens tegen begint te staan, en dat moment is dus ook aangebroken.
Snak naar mijn Wasa volkoren crackertjes, en mijn kwark met fruit.

Maar ik klaag niet hoor haha. Vond het geweldig, het ontbijt bij IHOP, dat dat er ook bij inbegrepen zat.

Op naar Myakka! Een ritje van 1.15 uur, bewust niet over de 75 gegaan, maar over andere kant langs, en dan kom je via de 72 bij de ingang. Die weg op zich is al heel mooi. Heel veel zwevende roofvogels gezien. En stukken waarbij ik gewoon alleen op de weg reed.

Heb de route met de auto gedaan. Gelukkig wel gators gezien! Niet veel, maar wel gezien. Vond deze route wat tegenvallen.
Wil nog een keer terug, maar dan voor de Deep Hole, in de winter is die even beter te lopen, de route er naar toe.

Ben er ongeveer 2 uurtjes gebleven.















Toen de lange rit naar Orlando. Ook bewust niet de snelste route (via Tampa en dan I4, haat I4...) genomen maar snelwegen soort van vermeden. Via de 17 dacht ik, en de 27 dacht ik.
Onderweg nog even gestopt, snakte naar zout, zag een McDonalds... en ja, die frietjes vind ik toch wel erg lekker, kipnuggets erbij en ik kon er weer even tegenaan. Had toen 1.5 uur rijden achter de rug.
Moest nu nog een uur. Die was zo voorbij.

Nog even langs het vorige hotel. Had mijn oplaadsnoertje daar laten liggen. Helaas niet gevonden.
En een vriendin had een kaartje gestuurd daar naar toe, die was er nog niet toen ik daar wegging, maar inmiddels wel. Nog bedankt Ingrid, heel lief!

Op naar Seasons Florida Resort. Wow, wat valt dat tegen na de grote kamer in Ft Myers... Kippenhok. Echt een motel ook. Alles erop en eraan hoor, en schoon. Maar moest zoeken naar een stopcontact voor mijn laptop en opladers.
Gelukkig maar voor 1 nachtje!




Uitzicht.... meh!




Zou eigenlijk, volgens de planning, naar Florida Mall gaan, maar ben natuurlijk op 1 van mijn eerste dagen in Orlando daar al geweest, dus was geen must. En had er absoluut geen zin in.
Durf het bijna niet te zeggen, maar was klaar met winkels in, winkels uit.

Ben lekker naar Celebration gereden. Rondje om het meer gelopen, genoten van de zon (want die zie ik voorlopig niet meer vrees ik....) en iets lekkers bij Starbucks genomen. Kom daar eigenlijk bijna nooit, alleen voor de lemon cake. En die was zalig. En een aardbeien frappuccino. En nee, geen koffie, lust geen koffie, brrrrr... haha!
Heerlijk even bij het water gezeten, op een schommelstoel, en wie zie ik daar? Ali! Eerste keer dat ik hem/haar spot hier. Mazzel!




Tja, dat was rond 17 uur, Starbucks, dus over avondeten hoefde ik niet meer na te denken. Heb er nog wel aan zitten denken om naar Cheesecake Factory te gaan, maar had hem echt niet geworden.










































Terug via Lake Buena Vista, dat reed sneller zag ik op Google Maps dan over de 192.
Even gestopt, maar snel weer weg, veel Brazilianen, met krijsende kinderen. Dat heb ik niet gemist aan de andere kant van Florida.

Even langs de Target voor nog wat koud drinken. Nu de blog schrijven, spullen goed inpakken straks.

Morgenochtend zou ik uitgebreid gaan ontbijten, maar ben er wel klaar mee. Ik ga lekker naar de Publix voor een yoghurt parfait, en nog wat voor in het vliegtuig, wat lekkers.

Vlieg om 14.15 uur naar Washington. Net ingecheckt. Daar kom ik om 16.20 uur aan.
Dan 17.35 uur vlucht 946 naar Amsterdam. Alwaar ik rond 7.30 uur de volgende morgen hoop aan te komen. Als alles goed gaat.

Heb het fantastisch gehad, maar het is tijd om naar huis te gaan.

Thuis zal ik nog verslagje schrijven van morgen.

Tot over een paar dagen!

En iedereen alvast ontzettend bedankt voor het meelezen en reageren!

15 opmerkingen:

  1. Je bent er echt aan toe om naar huis te gaan. Fijn, dan valt het afscheid nemen ook minder zwaar. Goede reis alvast! En dank voor het mee laten genieten. Wij zullen nog een tijdje moeten wachten op de volgende Florida-fix. Nog geen plannen in het vooruitzicht, hoewel...heel misschien volgend jaar zomer. Leuk om dan op deze manier toch een beetje mee te kunnen reizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat is je tijd in Florida omgevlogen maar je hebt er iets moois v gemaakt! Alvast n goede terug reis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat we mochten meelezen, en zo het vakantiegevoel nog even konden vasthouden! Tot de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks dat de heimwee is toegeslagen heb je er toch een heerlijke dag van gemaakt. Celebration straalt altijd vakantie uit, leuk om te doen. 1 nachtje in je kippenhok en dan morgen terug naar huis. Bedankt voor het dagelijkse leesvoer, leuk om met andere mee te reizen en fotos van herkenning te zien.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je dan het gevoel hebt dat je klaar bent dan is opeens alles een stuk minder leuk, ik snap je heel goed van dat eten hoor, ik heb dat al na 2 dagen restaurant achter elkaar ;)
    Wat heeft het wildlife goed voor je gezorgd vandaag en je een waardig afscheid gegeven, geweldig die dolfijnen en de gator, dat heb je in the pocket!
    Succes met de reis en geniet weer lekker van je vertrouwde omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een veilige vlucht naar huis Cindy, het was super om met je mee te reizen. Je hebt een top vakantie gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het blijft inderdaad altijd een dubbel gevoel. Eigenlijk wil je niet weg maar thuis ga je ook missen en als je dan eenmaal thuis bent ga je Florida weer heel snel missen.
    Goede reis naar huis vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi dat de dolfijnen je hebben ‘uitgezwaaid’ in Ft Myers 😀
    Ooo, Celebration...heimwee als ik je foto’s en filmpje zie. Snap het helemaal hoor, op een gegeven moment ben je het restaurant-voer gewoon zat en verlang je weer naar je eigen prakje.
    Alvast goede terugreis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb genoten van je blog. Heerlijke vakantie heb je gehad zo te lezen. Goede terugreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat neb je weer een heerlijke vakantie gehad maar als dan de laatste dag is aangebroken dan wil je ook naar huis.
    Weer lekker naar je poesjes en eigen spulletjes.
    En een mooi vooruitzicht om weer terug te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je tijd is super snel gegaan, maar Cindy wat heb jij genoten van je vakantie! Mooie stranden bezocht en heerlijk gegeten. Vond het weer erg leuk om je blog te lezen, dank je wel dat ik mee mocht 'reizen'.
    Goede reis terug, hop hop naar de poezen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een geweldige vakantie heb je gehad, het was weer een genot om mee te lezen. Een hele goede reis terug en tot blogs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke tijd heb jij weer gehad in Florida Cindy!
    Ik heb genoten van je leuke verhalen en de mooie stranden, ik wordt daar ook zo blij van!
    Nu is het weer tijd om naar huis te gaan en je beestjes te knuffelen. Fijne terugreis en bedankt voor het meelezen. Tot een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Cindy
    We hebben weer genoten van je verhalen bedankt daar voor we konden helaas niet elke dag een reactie plaatsen maar ik Gerrit heb je elke dag gevolgd hoor
    Je bent inmiddels thuis bij je beestjes dus we zeggen welkom thuis.
    Geniet nog van je weekje vrij en we kijken uit naar je laatste verslag
    Bedankt nogmaals dat we mochten meegenieten
    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Cindy, inmiddels weer fijn thuis? Je kunt i.i.g. weer terugkijken op een top vakantie! Dank je wel voor je leuke verslagen zodat wij ook weer even terug waren in Florida. En inderdaad, heel herkenbaar van dat eten. Het is allemaal zo lekker, de ene smaak explosie na de andere, maar zo vet en zoet... Dan verlang je op een gegeven moment weer naar 'normaal'... We kijken uit naar je laatste blog en had je al niet al weer nieuwe plannen voor een volgend reisje...???

    BeantwoordenVerwijderen