dinsdag 28 mei 2019

Nabeschouwing en nieuwe plannen

Nog even een terugblik, en wat ik van bepaalde dingen vond.

Allereerst, deze week ben ik nog vrij, wat rommelen, wat afspraken, en me verdiepen in de nieuwe puntentelling van Weight Watchers, ga volgende week beginnen.
Het is ongelooflijk, maar ben maar 3 ons aangekomen... Absurd na al die vette happen! Alhoewel, heb wel een beetje balans weten te houden door niet iedere dag ijs te eten, af en toe een salade te nemen, of yoghurt als avondeten, na een vette lunch.
Maar ook veel bewogen, dat scheelt ook.
Maar de overbodige kilo's die ik al had wil ik wel kwijt.

Goed, over de vakantie. De vluchten met United zijn mij goed bevallen. Wat vertraging op de heenweg, maar verder geen last van gehad. Prima vliegtuigen, vriendelijk personeel. Het eten vond ik de vorige keer niet te doen (laatste keer was naar NY) maar was nu meer dan prima. Vooral het ontbijt.
De verzorging is goed, heel vaak drinken aangeboden. En dan niet een glaasje, nee, je krijgt gewoon het hele blikje. Als je tussendoor nog wat wilt kan je dat altijd vragen achterin. Maar was eigenlijk niet nodig.

De tussenstop vond ik ook wel fijn, even een break op zo'n lange vlucht, het scheelt of je nu 10 a 11 uur in zo'n ding zit, of 8 om 2 uur. Maar goed, rechtstreeks heeft ook zijn voordelen. Weet nog niet waar ik mijn volgende ticket ga boeken, hoop dat er wat goede aanbiedingen voorbij zullen komen.


De hotels: het eerste hotel in Orlando, Palazzo Lakeside hotel. Prima! Helemaal vernieuwd, laminaat op de vloer, USB aansluiting bij het bed, veel moderne technieken in de kamer.  En een klein balkon, vind het belangrijk om toch even een deur open te kunnen doen.
Heb daar heerlijk geslapen. Fijne ligging aan de 192, bij Lake Cecile. Je bent overal zo.
Fijn ontbijtje, miste wel wat hartige dingen zoals ei. Maar daar krijgen ze veel opmerkingen over bij reviews, dus daar zal wel wat aan gedaan worden lijkt mij.
Hier heb ik USD 51,= per nacht voor betaald.

Image




Het tweede hotel was in Ft Myers, Best Western Fort Myers Waterfront. Ik had daar een héél goede prijs voor, ongeveer een jaar geleden al geboekt, gratis annuleerbaar, nog voor ik mijn ticket had.
Kreeg nog een gratis upgrade ook, naar een grotere kamer, had wat emailcontact gehad met wat vragen. Toen mailde ze dat al.
Heb inclusief tax 70 dollar per nacht betaald. Zag dat de prijzen nu minimaal op 100 dollar liggen.
Edit: gekeken voor februari, zou dan 180 dollar per nacht kwijt zijn, tja, hoofdseizoen dan daar...

Het ontbijt was inbegrepen, bij IHOP die ernaast zit. Hoe vervelend 😋
Ze vragen bij binnenkomst of je een hotelgast bent, en kan dan een aangepaste kaart krijgen. Deze menu's zijn vrij simpel en vrij weinig... Heb altijd van de gewone kaart genomen. De vouchers die je krijgt bij het inchecken zijn USD 6,50 waard, en worden dan van de rekening afgetrokken.
Heb elke keer voor maar 5 of 6 dollar bijbetalen heerlijk zitten eten en drinken. Ene keer lekker thee bij ontbijt, andere keer een Splashberry, een drankje met frisdrank en vruchtensap.

En tja, het uitzicht... fenomenaal! En dan heb ik het nog niet over de dolfijnen die je er spot. Geweldig!
Ligging is ook goed, ongeveer 3 kwartier naar Ft Myers beach, uurtje naar Lovers Key. Als je echt dichtbij het strand wil zitten zou ik deze skippen. Maar daar is de prijs ook naar, hotels in Ft Myers Beach zelf zijn minimaal het driedubbele.

Panorama foto


Het 3e hotel was Seasons Florida Resort. Gelukkig was dit maar voor 1 nachtje. Wat een kleine kamer! Geen balkon, oud meubilair, weinig stopcontacten, moest echt zoeken, 1 achter het bed gevonden uiteindelijk. Wel redelijk schoon.
Maar moet er niet aan denken om hier een paar nachten te verblijven.
Toch ook nog 70 dollar voor betaald. Ontbijt niet genomen.
Achteraf had ik beter nog een nachtje in het eerste hotel kunnen nemen, maar ja, dat is achter he?

Hier lijkt het nog wat, maar zat aan de achterkant


Ik neem altijd budgethotels, omdat mijn budget daar ook naar is. Wil je luxe hotels, dan moet je dus niet deze nemen.
Voor mij is het prima, alles erop en eraan, schoon. En per slot van rekening slaap je er alleen maar.
Maar het hotel in Ft Myers sprong er voor mij echt uit!



En de stranden, tja, wat moet ik daar verder nog over zeggen? Waanzinnig mooi. Ik ben gek op strand, kom er vaak, woon vlakbij de kust. Ze zijn ook prachtig hier.
De stranden aan de oostkust van Florida vind ik ook prachtig. Maar deze slaan alles, het witte zand, de blauwe zee. Niet normaal!

Ik heb plastic bakjes gekocht in Florida, en daar zand in gedaan. Heb altijd pleisters bij me, en op een pleister geschreven welk strand het is, zit aan de achterkant geplakt. Tipje!

Mooi souvenir, moet nog even kijken wat ik ermee ga doen, denk in mooie glazen potjes doen.

Van links naar rechts: Lovers Key, Fort Myers Beach, Siesta Key (het witst!!)


Autohuur in mijn vorige post al besproken, Alamo, meer dan prima, altijd erg tevreden over.
En fijne auto! Heb niet veel met auto's, welke ik krijg boeit me nooit, als ie me maar van A naar B brengt, maar deze was wel fijn, vooral de achteruitrij camera vond ik weer prettig.
Heb zelf een Daihatsu Cuore, en dat is dan echt een koekblikje haha. Went wel weer, maar eerste keer na de vakantie merk je dat goed.

Het aurorijden op zich ging erg goed. Vind het in NL altijd doodeng, op de snelweg, maar hier rij ik overal zo naar toe. Erg fijn rijden, brede wegen, maar er zitten wat randdebielen tussen zeg....
Mobiel bellen, Youtube filmpjes kijken onder het rijden (zelf gezien), gooien gewoon hun auto voor je als ze rechtsaf door rood gaan. Je moet echt 10 paar ogen in je hoofd hebben.
Je kunt goed merken dat ze hier niet veel moeite hoeven te doen voor een rijbewijs.

Ook heel erg genoten van, wederom, de vriendelijkheid van de mensen. Sommigen ervaren dit als nep, ik ervaar het altijd als een warm bad.
Ook de keer dat die vrouw aanbood mijn rug in te smeren, en de parkeerbeheerder die bezorgd kwam vragen of alles ok was, omdat ik even in mijn auto op internet zat te kijken (dat wist hij niet, maar hij zag me wat langer in de auto zitten). Love it!



Deze vakantie heb ik erg lang naar uitgekeken, was heel speciaal voor me om meerdere redenen.
Kwam na een heel erg moeilijke periode voor mij. Tevens werd ik 50 tijdens deze vakantie.
Het is heel erg jammer dat Discovery Cove niet doorging vanwege slecht weer tijdens die eerste paar dagen in Orlando, maar verder? Een topvakantie!

Mijn verjaardag heb ik heel fijn kunnen vieren, genoten weer van Cocao Beach, hoewel het weer daar ook slecht werd. De chocoladetaart die ik kreeg.
Gezellig gegeten met De Biegjes. Topverjaardag!

Heb me ook overal voor af kunnen sluiten, ben thuis, en alle beslommeringen op verschillende gebieden, compleet vergeten daar.
Compleet zen teruggekomen.

Ging in mei deze keer omdat ik jarig ben in mei, heb genoten van het prachtige weer, na die paar dagen in Orlando. Maar de temperatuur vond ik wel erg hoog.
Mijn voorkeur blijft uitgaan naar de winterperiode. Mooi weer, maar niet té warm om dingen te doen.
Had wat meer willen wandelen, en daar was het gewoon te heet voor. Op zich kwam het wel goed uit omdat ik een kleine blessure aan mijn voet had (nu veel beter overigens) maar toch.

Hoogtepunten waren toch wel de dolfijnen, en de groep manatees op het strand.
Heb er ontzettend van genoten en kan hier een tijdje op teren.


Plannen voor de volgende vakantie waren er al, maar zijn nu concreet, want "moet" wel omdat ik Discovery Cove af heb moeten zeggen 😊
Februari vind ik een fijne periode om te gaan. Januari en februari vind ik vervelende maanden, eerst die *piep* kerst (haha, sorry, hou niet van kerst) en dan die sombere maanden. Dus ik denk dat ik begin februari wil gaan. Hangt een beetje af van ticketprijzen. Even goed in de gaten houden komende tijd.
Wil dan 8-10 dagen gaan. En gewoon weer in Orlando.
Met uitstapjes naar de kust uiteraard!

Eerst even genieten van een fijne zomer, met hopelijk mooi weer.
Moet nu 6 weken werken, dan een weekje vrij. En daarna 5 weken werken, en dan eind augustus/september nog 3 weken vrij.

Moet het nu weer met dit uitzicht doen, ook water, maar geen dolfijnen...

Dus ik kom de zomer zo wel door. Had nog vage plannen om in september weekje naar de zon te gaan, maar nu Florida concreet is geworden gaat dat niet door. Even sparen!

Zo, zou een korte samenvatting doen, mislukt!

Iedereen een fijne zomer, geniet van jullie vakanties. Verheug me op de Florida blogs die gaan komen en tot een volgende keer!

Nogmaals bedankt voor het meelezen/reageren.

















22 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je trouwe blogs elke dag, dat maakt voor ons thuisblijvers het begin van de dag wat leuker! Mooie hotelprijzen had je hoor, dat er überhaupt nog hotels met kamers onder de $100 bestaan! Leve het voorseizoen! En die cola in vliegtuigen... ik heb ook liever het hele blikje want meestal schepen ze je af met een klein glaasje met drie ENORME klonten ijs er in!

    tot de volgende vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat je zo genoten hebt, ik heb via de verslagen en vele foto's met je meegenoten! Nu weer lekker uitkijken naar de volgende vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor vele ochtenden heerlijk wakker worden met je verhalen. Kijk Nu Al uit naar je volgende blog..... maar..... eerste zelf naar Orlando.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt hier inderdaad een hele tijd op teren met alles wat je gezien en beleefd hebt. Leuk om alweer plannen te maken voor de volgende keer. Fijne zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi overzicht om te lezen, super dat deze reis je zo goed heeft gedaan! Al weer fijne plannen in het vooruitzicht en succes met WW, je kunt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi overzicht, alles duidelijk op een rijtje gezet .
    Je hebt een topvakantie gehad, volgende keer ben ik weer van de partij 👍
    Bedankt voor je leuke verslagen. Geniet nog van je vrije dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie nabeschouwing!
    En goed vooruitzicht, begin volgend jaar weer naar Florida 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om de nabeschouwing te lezen! Je hebt weer een mooie trip gemaakt:) Helaas kan ik hier geen foto plaatsen, maar ik heb ook van allerlei stranden zand, staan in glazen potjes in de kamer:)
    Bedankt weer voor het mee lezen, tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoiets zal het ook wel worden, heb in mijn vitrine kast al een glazen potje met zand van een ander strand staan.

      Verwijderen
  9. Heb weer genoten van je blogs Cindy.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke reis heb je gehad en wij hebben lekker meegenoten van je blog.
    Onz demi zit nu in turkye en heeft gisteren jou blog daarvan gelezen en er wat tips uit gehaald zo wil ze daar ook naar de hammam en gaan shoppen.
    Zo zie je maar dat de blogs nog van pas komen😉

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Korte versie, ik wil de lange versie dan niet zien 😂😂 maar je kan terugkijken op een hele lekkere vakantie. Geniet van de mooie momenten en vergeet de mindere momenten snel. Op naar de volgende reis.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank voor je trouwe en leuke blogs elke dag!
    Heerlijk dat je zo genoten hebt, dat is toch het belangrijkste in je vakantie.
    Mijn schoonzus neemt ook altijd zand mee, heeft een hele verzameling. Zij bewaart het in piepkleine glazen flesjes.
    Sterkte met je jetlag, hopelijk houd je je zengevorl nog wel even vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij bofkont, maar 300 gram. Ik 1,2 kilo. Maar ja...al die lekkere dingen bij de Publix en Walmart moest ik écht proeven :) Gelukkig is de helft er weer van af...even streng zijn voor mezelf de komende 2 weken.
    Wij zijn kerstfanaten...start in augustus al met kerstmuziek en begin november staat de boom (ik woon in Duitsland, dus hoef niet op Sinterklaas te wachten gelukkig) en we verheugen ons enorm op Kerst in Amerika komende december. En het zelf ongetwijfeld razend druk zijn maar ook dat willen we wel eens meemaken.
    Al van je jetlag af? Ik niet, nog steeds last ervan :( Vorig jaar totaal niet, maar dit jaar is ander verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh! Gelukkig ben je de helft alweer kwijt. En wat leuk dat jullie zulke kerstfanaten zijn. Ik heb er zelf helemaal niks mee, en door verknipte familieomstandigheden vind ik het echt niet leuk... Maar goed, in Florida tijdens kerst lijkt me super. Zou dan wel de kerstdingen ontwijken zeg maar haha.
      Nee, niet van jetlag af... Dit jaar ook veel meer last. En nog een hevige verkoudheid er bovenop :-(

      Verwijderen
  14. Wat een heerlijke vakantie heb je gehad. Het is altijd zo leuk om mee te lezen als iemand in Florida zit. Wij mogen deze zomer weer, na 6 jaar. Het zal we warm zijn, maar ja we zitten aan de bouwvak vast door het werk en de schoolvakantie met de kids.
    Ook wij hebben Discovery Cove geboekt. Hopelijk is het weer dan OK, de kids praten nu nog over de vorige keer.
    Zelf twijfel ik om een blog bij te houden, heb het nog nooit gedaan. Ben een beetje bang dat het veel werk is, maar ik weet ook dat het heel leuk is om te lezen voor anderen. Ik kijk alweer uit naar je volgende vakantie, kan ik weer lekker mee lezen.
    Wel fijn dat je nog wat mooie dagen hebt voordat je weer gaat werken.
    Succes en tot gauw :)
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat jullie weer mogen! En ja, warm en vochtig... Maar als je niet anders kan? Sowieso fijn om weer te gaan natuurlijk.
      Hopelijk hebben jullie mazzel met het weer in DC.
      Blog bijhouden is vooral ook heel leuk voor jezelf. Ikzelf vergeet veel dingen, en dan is het leuk om terug te kunnen lezen.
      En ja, is best nog wel wat werk. Denk dat het me elke avond een uurtje kost ongeveer. Moet zeggen dat ik mijn foto's vrder niet bewerk ofzo. Plak ze zo erin vanuit Dropbox. Fijne vakantie alvast!

      Verwijderen
  15. Leuke verslagen en prachtige foto's, heb je verslagen allemaal achter elkaar zitten lezen. Super stoer dat je dit allemaal in je eentje onderneemt. Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knap, dan had je veel leeswerk haha! (ben nooit kort van stof...)
      En ja, heerlijk in mijn up!

      Verwijderen