woensdag 15 mei 2019

14 mei 2019 Mijn verjaardag! Nu een echt verslag :-)


Het was weer een vroegertje, 3.15 uur. Later toch weer in slaap gevallen, tot maar liefst 5.15 uur!
Maar... ik ben jarig, 50 geworden. Zo'n raar idee.
Heel veel reacties/felicitaties via Whatsapp, Facebook, de blog. Heel erg leuk.
Heb me gisteren ook ontzettend jarig gevoeld. Bedankt allemaal!

Het eerste wat ik deed was uiteraard het weerbericht checken. Hmz... zag er niet echt top uit.
Ochtend zou nog gaan, maar in de middag weer regen.
Toch naar DC gereden. Had al half en half de dolphin swim gereserveerd toen mijn gevoel zei: niet doen, je gaat teleurgesteld worden.
Dus toch afgezegd. Met pijn in mijn hart, zo lang naar uitgekeken! En had echt verwacht dat het weer in mei toch wel stabieler zou zijn dan juni (waar ik vorige keer 4 dagen regen had).
Had ik al gezegd dat ik niet meer naar Florida ga in de zomer?
Nou, bij deze nog een keer haha.

Opties besproken. Had gisteren een veel vriendelijker dame, waarvan ik begrepen had dat je eventueel ook halverwege de dag, na de dolphin swim, nog kan verzetten. Deze zei van niet.
Nou, dan verzet ik gewoon alles dus.
Maar... heb 2 jaar de tijd om te rebooken. Dat is heel netjes!

Nog even zitten denken om het donderdag te doen, maar vertrek dan naar Ft Myers, en zie het niet zo zitten om dan 's ochtends vroeg alles in te laden, bagage heel de dag in de auto, en dan 's avonds nog een keer naar Ft Myers te moeten rijden.
Nee, ik hou het wel tegoed. Heb plannen voor de winter, nu moet ik wel, hoe vervelend ;-)





Terug naar hotel. Daar ontbeten, lekker ontbijtje. Mis alleen iets hartigs, zoals omelet of roerei ofzo.



Wat te doen vandaag??? New Smyrna dan toch doen? Vooruitzichten daar goed.
Maar zag via Google maps Merrit Island op de kaart, ja, dat ga ik doen!
Vooruitzichten voor daar ook goed. Kan ik daarna naar Cocoa Beach, zo leuk altijd daar op het strand.
Daar niet het weer voor gecheckt.

Na een rit van ongeveer een uur in Titusville aangekomen, over de mooie brug naar Merrit Island.
Daar de wildlife drive gereden. Ik moet zeggen, ik vind die bij Lake Apopka veel mooier.
Wel gators gezien. En een slang, net te laat voor een foto. En een rat (dacht eerst dat het een muis was...) en wat vogels, maar niet veel. Vond het rustig met vogels.










Zelfs hier op de wildlife drive zijn toiletten. Overal in Florida toiletten. Kunnen ze in NL echt een voorbeeld aan nemen


Deze gieren hadden vandaag ook een feestmaal




Toen liep het tegen lunchtijd. Heb altijd al eens een keer garnalen uit zo'n bucket willen eten bij een strandtent, en vond het daar een mooie dag voor. Was het al eerder van plan bij voorgaande bezoeken maar zat dan nog vol van ontbijt ofzo. Nu niet!

Dus heb een plekje gezocht bij het restaurant op de Cocoa Beach pier. Binnen, want buiten zag het letterlijk zwart van de lovebugs. 
Ook onderweg hele zwermen. Autoruit zat helemaal vol. Is er later allemaal weer afgespoeld :-)

Coconut shrimps besteld, met friet erbij, soort krinkelfriet bleek later.
Was zalig! Had terloops gemeld dat ik jarig was, gewoon, wilde dat even kwijt ofzo haha.
Niet met enige bedoeling. Maar was klaar en kreeg een stuk chocoladetaart. Wow, wat een punt!
Zalig, smeuig, en top van smaak. Kreeg het niet op, kreeg een doggybag. Wist toen al dat het het hotel niet zou halen omdat ik voorlopig niet thuis zou zijn. En dat klopte, half weggesmolten in het bakje later en dus weggegooid...

Afbeelding kan het volgende bevatten: etende mensen, zittende mensen en eten





Toen wilde ik terug naar de auto, want het weer was niet best. Donkere luchten.
Te laat... het barstte los. Achteraf hoorde ik dat het in Orlando nog erger was, echt een storm.
Dus goed besluit vanmorgen.
En had ik maar het weer voor Cocao gecheckt. Had ik daarna toch naar New Smyrna moeten gaan.
Las net in een blog van andere mensen dat het in St Augustine prachtig weer was.

Staan schuilen in een winkeltje, wat gekletst met de eigenaresse. En later toch naar de auto gerend. Stond bij de Publix. Niet droog gehaald... Met de kachel aan terug naar Orlando gereden.
Nog even langs de Premium outlets op Int.Drive. Wilde even bij de Yankee Candle outlet kijken.
En nog een winkel, de CCO, beiden vielen tegen.

Daarna naar Lake Buena Vista gereden. Had afgesproken om te gaan eten met de Biegjes.
Want ja, ik vermaak me prima in mijn uppie, maar wel zo leuk om op je verjaardag gezelschap te hebben.

Had gereserveerd bij Bahama Breeze. En het eten was zalig!
Virgin Pina Colada is daar zo lekker, zonder alcohol. Hij was weer top.
De Jerk Chicken pasta was ook heerlijk.

En ben nog verwend met cadeaus, zo lief! Heerlijks van o.a. Bath en Body works. Heel blij mee!
Nogmaals bedankt!

Zelf geen ruimte voor toetje, zat nog half vol van de chocoladetaart, maar de Biegjes hebben chocoladeijsjes gedeeld. Zag er ook erg lekker uit.





Daarna nog even mee naar hun huis gereden. Wat gedronken, gekletst, de lieve poezen weer even kunnen zien. Wat zijn ze toch leuk.

Rond half 10 naar huis gereden. Was zo ontzettend moe! Hele korte nachten en volle dagen.
Was gewoon wazig van vermoeidheid. Gelukkig hielp Monique me herinneren een aantal dingen
mee terug te nemen haha.

Kon amper uit mijn ogen kijken van vermoeidheid, dus de blog gelaten voor wat het was, even een kort stukje geschreven.

Kan nu wat rustig aan doen, want ga naar Seaworld. Opent pas om 10 uur, dus schrijf het nu even op mijn gemakje. Net ontbeten, en zo dus door naar SW, in de herhaling. Bewolkt (waar is toch die zon???) en hopelijk blijft het droog.

Ik heb gisteren, desondanks het cancellen van DC, toch een hele leuke verjaardag gehad!
Alleen al door het feit dat ik in Florida ben natuurlijk.

Tot morgen!







10 opmerkingen:

  1. Fijn dat je verjaardag toch niet in het water is gevallen. Het komt vast goed net dat dolfijnen zwemmen. Nog een goede reden om volgend jaar terug te gaan. En dit keer NIET in de lente/zomer😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die coconut shrimp op de pier is inderdaad lekker, en met het uitzicht daar een meer dan prima feest lunch. En diner met de biegjes. Top dag! hopelijk komt de zon snel weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er n mooie dag v gemaakt!! Wel erg gezellig om dan n x samen te eten en ja Bahama Breeze..... altijd goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een feestdag! Je hebt er wel iets moois van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt echt een hele leuke dag gehad!en super dat je op je verjaardag gezellig met de Biegjes bent wezen eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer van al die regen, moet je zeggen wij waren er net voor jou en wij hebben vrijwel geen regen gehad dus je moet het treffen.
    En inderdaad de Apopka Wildlife drive vind ik ook mooier. Maar gelukkig heb je toch nog een leuke verjaardag gehad en gevierd met de Biegjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat je niet naar Discovery cove kon ivm met het weer.
    Maar wel een fijne gedachte dat je gewoon terug moet😉
    En je hebt er toch een hele leuke verjaardags dag van gemaakt en gezellig met de biegjes gegeten bij de bahama breeze heerlijk..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!! Je hebt een leuk alternatief programma voor je verjaardag bedacht! Gezellig om met de Biegjes te gaan eten en zo je dag af te sluiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke dag is het geworden, gelukkig maar. En uit eten met de Biegjes, ziet er gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt er een heerlijke dag van gemaakt! Jammer dat DC niet doorging, maar dit was een mooi alternatief! Coconut shrimp is inderdaad erg lekker 😋
    Leuke afsluiter bij Bahama Breeze en nog verwend met cadeaus ook.

    BeantwoordenVerwijderen